RookieBlue Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 I dag har samboeren min lagt det store egget...han vet det ikke selv, for jeg har behersket meg som best jeg kan. Men for et par-tre uker siden dro vi på harrytur til Sverige for å handle litt ymse til husstanden før snuppa melder sin ankomst. Jeg gledet meg syyyykt mye til å skaffe meg Chorizo pølse, og snakket om hvordan jeg gledet meg til jeg kunne spise dette. Kjøpte derfor 2 bokser. I dag hadde han besøk av faren sin, en kamerat av faren, og broren sin. Flink som han var, ordnet han med brødmat og sånn til de selv, så jeg kunne sitte og slappe av. MEN tror dere ikke han hadde satt frem en av disse to boksene med herligheten min....og den ble selvfølgelig åpnet. Nå spiste de langt fra hele, men holdbarheten er ca 1 uke fra åpningsdagen, og jeg har jo fortsatt nesten 3 uker til termin... Så for det første så ender vi vel med å kaste resten (samboeren min spiser ikke sånn pølse), pluss at det blir mindre deilig påleg på meg....også ble jeg sittende der og ble frista av at alle gafla grådig innpå, mens jeg måtte nøye meg med "det vanlige trygge" pålegget!! Kjente jeg ble dritsur for det inni meg. Vi hadde jo ti tusen andre ting å tilby som påleg...måtte han sette frem akkurat den tingen jeg spesielt hadde handlet inn, som jeg gledet meg sånn til å sette tenna i etter 9 mnd uten å kunne spise det??? Fader og, det er jo trekvart år...eller nesten 300 dager...jeg er litt despo... Bare jeg som er litt vel ego på godsakene, og overreagerte, som en bortskjemt unge? Eller bittelitt tankeløs samboer? (For øvrig er han veldig snill altså...jeg bare syntes det var så dårlig gjort/korttenkt i og med at jeg hadde uttrykt min glede over å få sette tenna i det pålegget etter graviditeten)
Blabb00 Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Du er en skrulle.. Ja, det var litt dårlig gjort.. Men kjære vene.. Du har vell enda en pakke? Hva er problemet? Det er mer der det kommer fra..
RookieBlue Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2012 Ja, bare at vi ikke skal til Sverige på en god stund da (er et spesielt merke der borte som jeg liker så godt)... Jeg beit det i meg, og tenkte at jeg ikke ville si noe, nettopp fordi jeg har en boks til...men merker likevel at jeg furter litt inni meg... Han VISSTE jo så godt at jeg hadde handlet den inn for å fråtse etter 9 mnd "avholdenhet," siden jeg messa om det både før og under turen til Sverige. Satt og sikla etter å kunne spise av den boksen, jeg også...også vet jeg at den nå ender med å kastes istedenfor... :/ Skylder på hormonene da, for jeg ser jo at det kanskje er en litt barnslig reaksjon. Men jeg er vel ikke den eneste gravide som har gledet seg vilt til noe....man blir skuffa, og trenger å få ut frustrasjonen...
RookieBlue Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2012 Ja, all by myself, jeg kan sikkert ta den på pizza eller noe...men det er liksom ikke det samme som å spise den "rå" på brødskiva...
miminka Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Vet du, ras fra deg, og finn på en passende hevn. Klipp børsten av tannkosten hans eller noe. Livet blir fargerikt av litt følelser. Det var sikkert bare en ren forglemmelse fra hans side, men det er herlig å være vanskelig drittunge av og til.
RookieBlue Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2012 Hehe, huff, det var drastisk! Men kan jo alltids gi bort frokostblandingen hans, som han er så avhengig av....bare at det ikke har samme effekt, siden han kan kjøpe mer på butikken her hjemme... Eller nekte å lage favorittmiddagen hans de neste 9 mnd...så skal vi se hvor desp han er på å få en smak av den etter det... Neida, som jeg sa til veslemor i magen..."jeg elsker jo pappan din, selv om jeg synes det var dårlig gjort av han å gi bort mammas etterfødselsgodis..."
BABY-JENTE Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Jeg hadde reagert. Og så hadde jeg sagt det til han etter at besøket hadde gått. Enkelt og greit. Han hadde nok svart at han syntes at jeg overreagerte, men deretter unnskyldt seg. Men la det ligge etterpå :-) Det finnes så mange ting man kan gå og irritere seg over, det stjeler i hovedsak bare energi fra deg. Men en annen gang kan du jo gjøre det klart for han, at " disse pølsene ligger du unna, de skal jeg ha etter at jeg har født".
OptimistHoppa Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Tell til 10, 100 eller 1000 og la det gå Det er en pølse liksom - finnes viktigere ting å spare kranglene til;) Finn deg noe annet å kjøpe som du kan glede deg til å spise - en deilig upasteurisert ost eller noe:)
megpåvei Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Kjenner igjen reaksjonsmønsteret Det er så langt fra rasjonelt atte fy, men litt lov mener nå jeg. Vi har jo måttet avstå fra mye som er godt i en hel evighet og de godsakene som venter i kjøleskapet blir en ekstra liten gulrot nå på slutten. Er ikke vits i å starte en større krig over pølsa, men det må være lov til å uttrykke litt misnøye Min stakars mann fikk beskjed om at han kom til å miste en finger eller to om han rører spekeskinken som venter på meg i kjøleskapet vårt
Iselilja Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Stek restene! Bruk dem til pasta, blåskjell, pizza eller lignende. Blir ikke helt det samme, men kanskje bedre enn ingenting? Google chorizo oppskrift, så får du frem masse godt! Jeg synes stekt choritzo over hjemmeaget blomkålsuppe er skikkelig snacks
Venter nr tre <3 Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 Hihi søte deg Jeg forstår deg godt! Jeg hadde begynt å grine hehe.. Disse hormonene altså Om min samboer hadde måtte avstå fra diverse herligheter i 9 mnd, og jeg hadde satt meg foran han og gøttet meg med det,som han til tider gjør.Hadde han vært folkevond tror jeg. Gled deg til den ene pakka da hvertfall. Sett lapp på den IKKE RøR
najaden Skrevet 18. juni 2012 #12 Skrevet 18. juni 2012 En smuuuuuule overreaksjon, vil jeg si, ja...
Skyr Skrevet 18. juni 2012 #13 Skrevet 18. juni 2012 Jeg skjønner deg godt jeg Jeg hadde nok ikke klart å holde meg og tatt en real "oppvask" med sambo etter besøket var gått. Hehe... Skal ikke være greit å være gravid, hormonell og desperat etter noe man har avstått fra. Gleder meg selv til å fråtse i gullsalami!!
OptimistHoppa Skrevet 18. juni 2012 #14 Skrevet 18. juni 2012 Jeg synes stekt choritzo over hjemmeaget blomkålsuppe er skikkelig snacks åh ja - det er godt!! *sikle*
My_my Skrevet 18. juni 2012 #15 Skrevet 18. juni 2012 Kjære hormonelle medgravide, det finnes mer pølser der de kommer fra, og jeg må si jeg syns du overreagerer ganske kraftig! Jeg er rimelig sikker på at du kommer til å oppleve at det legges egg som er betraktelig større enn dette i tiden som kommer.....jeg håper iallefall det, for hvis ikke tror jeg du kommer til å få deg en real overraskelse!
RookieBlue Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 18. juni 2012 Jeg tok det opp med han da han kom hjem på kvelden, da...sa bare at "du får spise mye pølse, så ikke vi må kaste den hvertfall...den holder seg jo bare 1 uke åpnet..." Nei, han spiser jo ikke brød hjemme, bare frokostblanding. Det hadde ant han at jeg ikke ville at han skulle sette den frem, men han tenkte at til besøket måtte han nesten sette frem alt vi hadde ...(nåja, vil vel si at ost, skinke, leverpostei, laks, agurk, tomat, smør, syltetøy osv var NOK?? ) Men i alle fall, vi forsøker å fryse den, og ser hvordan det går. Nå er verken han eller jeg sånne kranglete folk (selv om jeg sikkert hørtes sånn ut som ble litt sur for at han satte frem en stakkars pølsepakke på bordet "uten lov"). Ville ikke falt meg inn å kaste meg over han med kjefting og bæring, altså!! Bare kjente at jeg ble litt oppgitt inni meg, og tenkte at det der var litt dårlig gjort...som sagt, etter 9 mnd uten å kunne spise noe man liker, er det utrolig hvor "viktig" en sånn liten drittsak kan bli for en....hehe! Godt å høre at jeg ikke er alene om å bli lei meg/sur for slikt. At fler her hadde reagert like irrasjonelt! Det at man kjenner det sånn inni seg, betyr jo ikke at man ikke skjønner at det er dumt å kjefte ut stakkars mannen fordet. Var jo aldri snakk om å "rive hue av han" for det...bare om det var heeeelt på jordet at jeg i det hele tatt reagerte negativt på at han valgte å tilby av etterfødselsstæsjet mitt...
Marsipanmor Skrevet 18. juni 2012 #18 Skrevet 18. juni 2012 Foreslår at du tar tannbørsten hans i rumpa og tar bilde som du viser han etter han har pussa tenna hehe Jeg hadde blitt dritsur.. forlangt at han skulle fikset nye til den store dagen! ja, gjett om..
RookieBlue Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #19 Skrevet 18. juni 2012 Hehe! Har en pølsepakke til da, så tannbørsten hans får vel leve videre, lykkelig uvitende om hvordan et møte med rompa mi ville føles... ;P
3 blå Skrevet 19. juni 2012 #20 Skrevet 19. juni 2012 Jeg kunne fint ha reagert som deg i disse dager... Det skal ekstremt lite til før tårene presser på og jeg lirer ut av meg noen gloser
førstegang...1 Skrevet 19. juni 2012 #22 Skrevet 19. juni 2012 Han tenkte sikkert ikke så mye over det og mente bare å være snill og tilby gjestene noe. Synes ikke det er noe å lage en stor krise av. Du kan jo fortelle han at du syntes det var litt kjipt gjordt også la det gå....
RookieBlue Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #23 Skrevet 19. juni 2012 du er gal i hodet ditt!! Voldsomt så saklige vi skulle være da....ditt troll! Hadde din definisjon av gal vært standard, hadde det ikke vært behov for noe annet enn mentalsykehus i verden. 90% av befolkningen ville vel vært der.... Han fikk for øvrig bare beskjed om at jeg håpte han i det minste ville spise av den, så vi slapp å kaste den. Og at jeg syntes det var kjipt å måtte sitte og bare se på at andre gaflet innpå av herligheten, etter 9 mnd uten å kunne spise det. Endte med å fryse den ned...ingen sure miner fra noen av oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå