Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 HÅR: Vet ikke om dette er pga hormoner etter fødselen, eller pga shampoo (?) bytte, men mister plutserlig MASSE hÅr Fortsetter det slik, sÅ mister jeg jo alt hÅret innen Året er ome! Prøvde Sunsilke, den for sterkere lengre hÅr, har ikke hatt problemer med stort hÅrtap etter fødsel sÅ langt (10 uker siden) Byttet til sunsilke for nesten 14 dager siden, og kan dra ut STORE tuster med hÅr, det faller av ekstreme mengder med hÅr pÅ natt ogsÅ, lÅ pÅ nytt, hvitt laken i over i gÅr, i gÅr lÅ det godt over 70 hÅrstrÅ pÅ lakenet Dette kan da ikke være normalt! Noen med noe tips/rÅd for Å redusere/stoppe hÅravfallet, som ikke koster skjorta? SOLARIUM: Jeg sliter med Å bli brun, jeg blir rød som en hummer, sÅ er jeg "likblek" igjen, er hakket før hvertfall. Lurer pÅ om solarium kanskje kan hjelpe? Gi meg litt brunfarge hvertfall, eller i det miste redusere rødheten etter soling? Hvor lenge bør jeg ligge i solariumet i starten i sÅfall? Hvilke solkrem/solfaktor er anbefalt?
Mamma_til_2 Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 hei, det er pga fødsel og horomoner det skjer, kipt for jeg mista halvparten av håret mitt fra ørene og frem, heldigvis har jeg tykt hår så det viste ikke så godt, men det ble kjempetynt, plutselig stoppet det opp og nå er det bynt og vokse ut igjen og nå syns det for jeg hår hår til rett under haka og masse hår på ca 2cm som tyter ut og opp fra ørene og frem, helt grusomt!!!!! jenta mi er 7.5mnd og jeg slutta vell og miste hår da hun var ca6mnd. en frisør sa til meg at det er for man mister ikke hår under graviditeten men man kan derimot få mer og dette skal kroppen rette på etter fødsel!!! det hjelper ikke med alskens shampoer og kurer, naturen går sin gang!!! men det kommer tilbake
TPK Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Helt normalt å miste mye hår etter fødsel. Hvis du tenker tilbake har du sikkert mistet minimalt når du var gravid, så nå kommer alt på en gang. Det går over!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Helt normalt å miste mye hår etter fødsel. Hvis du tenker tilbake har du sikkert mistet minimalt når du var gravid, så nå kommer alt på en gang. Det går over! Mistet en god del i svangerskapet jo :-/ så vart det bedre og bedre etter fødsel, men kort tid etter jeg byttet shampooen, så mister jeg ekstremt med hår :-/ Sist svangerskap mistet jeg noe hår i svangerskapet, og litt mer første 2 mnd etter, men aldri opplevd så ekstremt, jeg tuller ikke når jeg sier jeg starter å bli skallet bak ene øret mitt
Mamma_til_2 Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Seriøst du mister mye hår etter svangerskap og fødsel, jeg mista alt underhåret mitt, hadde det ikke vært for at jeg har tykt hår så hadde jeg nesten ikk hatt hår fremme forran ørene! jeg mista bare litt etter 1 barn og 10 ganger så mye værtfall etter nr 2! har ingenting med shampoen og gjøre.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Seriøst du mister mye hår etter svangerskap og fødsel, jeg mista alt underhåret mitt, hadde det ikke vært for at jeg har tykt hår så hadde jeg nesten ikk hatt hår fremme forran ørene! jeg mista bare litt etter 1 barn og 10 ganger så mye værtfall etter nr 2! har ingenting med shampoen og gjøre. Huffda Og jeg som har tynnt hår fra før av Kommer til å se helt forferderlig om det fortsetter slik da da Som om man ikke hadde nok problemer med å godta eget utseende fra før av :-/ Er hakket før man ikke tørr å være sosial lenger, fordi man ikke trives med seg selv... Altså, vekta er en ting, den jobber jeg efektivt med nå, men det var resten da :-/
Mamma_til_2 Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 slapp av du blir ikke skallet men det virker slik en periode, stakkars sambo han måtte forsikre meg vær dag eter durs at jeg ikke hadde blitt skallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå