Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Her er en morsom historie eller opplevelse som jeg hadde i dag. Vi leier ut til sosial kontoret i kommunen og når dama som bor der var her å så på leiligheten så sa vi at det var strøm og internett inkludert i leien. Så for noen timer ringte hun på døra å dattera mi åpnet, så hører jeg bare at dama sier mamaa mamaaa, og jeg gikk ned og da hadde hun med seg en som kunne snakke litt norsk og da spurte han hvor pcen var og om det var msn på den. Jeg trodde de mente at de ville låne min pc. Så jeg spurte hva de skal med den og at jeg helst ikke vil låne bort pcen min. så sier han at internett er jo i husleien det, og hun dama hadde avtalt å snakke med familien i somalia om et kvarter og de hadde reist langt for å se henne på msn. jeg måtte forklare veldig om hva som menes med internett når vi hadde sagt at det var inkludert i prisen. synes det er morsomt nå i etterkant men det var ikke det når eg sto der å pratet med bpde hender og føtter.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Språk kan gi mange morsomme episoder, ja
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Ja, kjempemorsomt gitt. Snart kommer nok hele familien etter.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Morsomt med historier om feilslått innvandringspolitikk ja. Husker et vennepar av meg fikk ikke en leilighet fordi kommunen prioriterte innvandrere. Hurra for Norge....
Lettie Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Hehe, uff Kom på at jeg tok teorien (som valgfag på vgs) på lappen med ei fra Somalia og hu trodde vi fikk lappen når vi hadde fullført kurset... :-3 Uff, nå var jeg litt slem, men.. lo godt av det den gangen
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Hehe, uff Kom på at jeg tok teorien (som valgfag på vgs) på lappen med ei fra Somalia og hu trodde vi fikk lappen når vi hadde fullført kurset... :-3 Uff, nå var jeg litt slem, men.. lo godt av det den gangen Var i kontakt med noen i jobben min som trodde at man fikk gratis leilighet og uføretrygd av å flytte til Norge, for det hadde de hørt nemlig. Til å grine av...
eliona Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 ja eller som jeg hørte ei venninne fortelle om bestefaren som hadde vært på besøk i Norge for ca 15 år siden , og når han hadde reist tilbake så hadde han fortalt om hvor greit det var i Norge, når du trngte penger så gikk du bare til "veggen" og fikk penger. (minibank) ))
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Dette er egnetlig helt fælt, men for et par år siden jobbet jeg på et asylmottak, og det hendte titt og ofte at nykomlinger spurte hvorfor de ikke hadde fått mobiltelefonen, PCen og pengene sine enda. Det hadde de hørt at man fikk utdelt ved ankomst. Ikke dem sin feil, de hadde jo bare hørt historier om at de som kommer til Norge får levert alt i hånda og skal leve her rike og lykkelige. Ingen tivl om at de har en helt jævlig bakgrunn, men mer utakknemlige og egoistiske folk skal man lete lenge etter. Og nei, jeg jobbet ikke der lenge. Jeg taklet det ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 En veldig god venninne av meg er opprinnelig fra Irak og hun og moren bodde sammen. Vi satt å pratet om løst og fast da en annen venninne spurte om hun noen gang hadde smakt Kompe/raspeball. Hun svarte at joda det hadde hun og hun syntes det var ganske godt. Jeg spurte henne om hun hadde på både sukker, smør og tyttebærsyltetøy? Da så hun rart på meg å sa "Ja særlig!" hun trodde meg bare ikke. Da måtte jeg jo bare spørre hva hun hadde hatt på og hun svarte fornøyd Ketsjup, vel! Vi syntes det var kjempe vittig Vi fikk jo til slutt overbevist henne om at det faktisk var smør og sukker som skulle på, men tror aldri hun prøvde seg på det
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #11 Skrevet 17. juni 2012 Dette er egnetlig helt fælt, men for et par år siden jobbet jeg på et asylmottak, og det hendte titt og ofte at nykomlinger spurte hvorfor de ikke hadde fått mobiltelefonen, PCen og pengene sine enda. Det hadde de hørt at man fikk utdelt ved ankomst. Ikke dem sin feil, de hadde jo bare hørt historier om at de som kommer til Norge får levert alt i hånda og skal leve her rike og lykkelige. Ingen tivl om at de har en helt jævlig bakgrunn, men mer utakknemlige og egoistiske folk skal man lete lenge etter. Og nei, jeg jobbet ikke der lenge. Jeg taklet det ikke. Er det rart man blir skeptisk...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 En veldig god venninne av meg er opprinnelig fra Irak og hun og moren bodde sammen. Vi satt å pratet om løst og fast da en annen venninne spurte om hun noen gang hadde smakt Kompe/raspeball. Hun svarte at joda det hadde hun og hun syntes det var ganske godt. Jeg spurte henne om hun hadde på både sukker, smør og tyttebærsyltetøy? Da så hun rart på meg å sa "Ja særlig!" hun trodde meg bare ikke. Da måtte jeg jo bare spørre hva hun hadde hatt på og hun svarte fornøyd Ketsjup, vel! Vi syntes det var kjempe vittig Vi fikk jo til slutt overbevist henne om at det faktisk var smør og sukker som skulle på, men tror aldri hun prøvde seg på det Da må jeg si at jeg synes det du hadde på var like rart... Vi bruker pølser, bacon og kålrabi(stappe).
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #13 Skrevet 17. juni 2012 En veldig god venninne av meg er opprinnelig fra Irak og hun og moren bodde sammen. Vi satt å pratet om løst og fast da en annen venninne spurte om hun noen gang hadde smakt Kompe/raspeball. Hun svarte at joda det hadde hun og hun syntes det var ganske godt. Jeg spurte henne om hun hadde på både sukker, smør og tyttebærsyltetøy? Da så hun rart på meg å sa "Ja særlig!" hun trodde meg bare ikke. Da måtte jeg jo bare spørre hva hun hadde hatt på og hun svarte fornøyd Ketsjup, vel! Vi syntes det var kjempe vittig Vi fikk jo til slutt overbevist henne om at det faktisk var smør og sukker som skulle på, men tror aldri hun prøvde seg på det Smør, sukker og syltetøy på komle? Vi kjører kjøttpølse, lammekjøtt og kålrabistappe vi
Lettie Skrevet 17. juni 2012 #14 Skrevet 17. juni 2012 En veldig god venninne av meg er opprinnelig fra Irak og hun og moren bodde sammen. Vi satt å pratet om løst og fast da en annen venninne spurte om hun noen gang hadde smakt Kompe/raspeball. Hun svarte at joda det hadde hun og hun syntes det var ganske godt. Jeg spurte henne om hun hadde på både sukker, smør og tyttebærsyltetøy? Da så hun rart på meg å sa "Ja særlig!" hun trodde meg bare ikke. Da måtte jeg jo bare spørre hva hun hadde hatt på og hun svarte fornøyd Ketsjup, vel! Vi syntes det var kjempe vittig Vi fikk jo til slutt overbevist henne om at det faktisk var smør og sukker som skulle på, men tror aldri hun prøvde seg på det Smør, sukker og syltetøy på komle? Vi kjører kjøttpølse, lammekjøtt og kålrabistappe vi Vi har smør, sukker og kjøttpølse!
Lettie Skrevet 17. juni 2012 #15 Skrevet 17. juni 2012 Kom på nå også om noen fra USA som flyttet til Norge, for de hadde hørt at her fikk man betalt i ett år for å føde De ble litt lange i maska da kona slet med å få arbeidstillatelse og så slet med å få seg jobb..
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 17. juni 2012 #16 Skrevet 17. juni 2012 En veldig god venninne av meg er opprinnelig fra Irak og hun og moren bodde sammen. Vi satt å pratet om løst og fast da en annen venninne spurte om hun noen gang hadde smakt Kompe/raspeball. Hun svarte at joda det hadde hun og hun syntes det var ganske godt. Jeg spurte henne om hun hadde på både sukker, smør og tyttebærsyltetøy? Da så hun rart på meg å sa "Ja særlig!" hun trodde meg bare ikke. Da måtte jeg jo bare spørre hva hun hadde hatt på og hun svarte fornøyd Ketsjup, vel! Vi syntes det var kjempe vittig Vi fikk jo til slutt overbevist henne om at det faktisk var smør og sukker som skulle på, men tror aldri hun prøvde seg på det smør og sukker på raspeball??? :/ Tror det er "kulturforskjeller" blant oss "hvitingene" også jeg!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 17. juni 2012 #17 Skrevet 17. juni 2012 Jobbet med et par hvor han var fra india og hun fra portugal. (de bodde i portugal, jobbet turnus og pendlet til Norge) Hun ble syk og var sykemeldt en stund. I mens gikk da mannen og snakket med bl.a regnskap, skatteetaten, Nav og jeg vet ikke hva. Han var frustert fordi han ikke fikk hjelp. Kona ville si opp jobben og ingen ville fortelle han hvilke skjema de skulle fylle ut for at kona skulle få lønn etter at hun hadde sluttet. Det var mye snakk om fallskjermer på nyhetene i den perioden, og stakkaren trodde konen ville få lønn i ett år etter at hun sa opp jobben - for slik var det i Norge...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #18 Skrevet 17. juni 2012 Da hadde jeg lånt bort pc-en min til akkurat den ene samtalen. Synes ikke det er det minste morsomt at familien hadde reist langt for å få se henne, men ikek fikk det likevel.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #19 Skrevet 17. juni 2012 Da hadde jeg lånt bort pc-en min til akkurat den ene samtalen. Synes ikke det er det minste morsomt at familien hadde reist langt for å få se henne, men ikek fikk det likevel. Ja, buhu. Jeg slipper ikke fremmede inn i huset mitt. Om det er der som der er i min kommune så okkuperer innvandrere pcene på biblioteket til alle døgnets tider, så hun kunne jo dratt dit isteden.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #20 Skrevet 17. juni 2012 Jeg gir IKKE noen pcen min , om det så var kong Harald de skulle snakke med! Jeg beklaget misforståelsen og synes ikke jeg skyldte dem noe mer!! Jeg har veldig mye privat på pcen og jeg kjenner ikke folka så jeg låner ikke bort en pc! HI
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #21 Skrevet 17. juni 2012 Er dette noe hun betaler selv, eller sponser hele Norge leilighet, strøm og internett på andres borgere?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #22 Skrevet 17. juni 2012 Jeg gir IKKE noen pcen min , om det så var kong Harald de skulle snakke med! Jeg beklaget misforståelsen og synes ikke jeg skyldte dem noe mer!! Jeg har veldig mye privat på pcen og jeg kjenner ikke folka så jeg låner ikke bort en pc! HI Empatiløse merr.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #23 Skrevet 17. juni 2012 Her er en morsom historie eller opplevelse som jeg hadde i dag. Vi leier ut til sosial kontoret i kommunen og når dama som bor der var her å så på leiligheten så sa vi at det var strøm og internett inkludert i leien. Så for noen timer ringte hun på døra å dattera mi åpnet, så hører jeg bare at dama sier mamaa mamaaa, og jeg gikk ned og da hadde hun med seg en som kunne snakke litt norsk og da spurte han hvor pcen var og om det var msn på den. Jeg trodde de mente at de ville låne min pc. Så jeg spurte hva de skal med den og at jeg helst ikke vil låne bort pcen min. så sier han at internett er jo i husleien det, og hun dama hadde avtalt å snakke med familien i somalia om et kvarter og de hadde reist langt for å se henne på msn. jeg måtte forklare veldig om hva som menes med internett når vi hadde sagt at det var inkludert i prisen. synes det er morsomt nå i etterkant men det var ikke det når eg sto der å pratet med bpde hender og føtter. Morsom historie? Håper du en gang står i Somalia uten mulighet til å få snakket med familien din, så får du se hvor morsomt det er. Altså, greit nok at du ikke ville låne bort din private pc - men å synes at det er morsomt??
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #24 Skrevet 17. juni 2012 Jeg gir IKKE noen pcen min , om det så var kong Harald de skulle snakke med! Jeg beklaget misforståelsen og synes ikke jeg skyldte dem noe mer!! Jeg har veldig mye privat på pcen og jeg kjenner ikke folka så jeg låner ikke bort en pc! HI Empatiløse merr. Her ser vi nivået på våre nye landsmenn, Om familien er så viktig så kan man alltids flytte tilbake til dem!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #25 Skrevet 17. juni 2012 Jeg gir IKKE noen pcen min , om det så var kong Harald de skulle snakke med! Jeg beklaget misforståelsen og synes ikke jeg skyldte dem noe mer!! Jeg har veldig mye privat på pcen og jeg kjenner ikke folka så jeg låner ikke bort en pc! HI Empatiløse merr. Her ser vi nivået på våre nye landsmenn, Om familien er så viktig så kan man alltids flytte tilbake til dem! Meg du mener? Jeg er rotnorsk, men har et snev av empati allikevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå