Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Har alltid lest mye tidligere, men har nå knapt lest på noen år. Er det noen som kan anbefale meg noen gode bøker? Akkurat nå føler jeg for å lese "feel good"-bøker eller krim/spennings-bøker
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 "Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede" av Jan Wiese er en liten fin bok som jeg må lese med noen års mellomrom. Når jeg leser siste siden så tenker jeg alltid "hva er det egentlig jeg har lest nå?" og har lyst til å begynne på første side igjen. Jeg har likevel valgt å ikke lese den på nytt der og da - og det har gjort at jeg med noen års mellomrom kan ta den frem igjen, lese den og ha samme opplevelse som jeg hadde første gang
Soon to be mum Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Barnepiken. Potensgiverne og Rapsgubbene av Karin Brunk Holmqvist. Shopaholic-serien og alle anddre bøker av Sofie Kinsella (hvis du liker chicklit). Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Før jeg sovner av SJ Watson, fantastisk spennende. Ikke noe blod og gørr, men likevel en skikkelig psykologisk triller som du ikke klarer legge fra deg. Har vunnet flere av de største prisene en forfatter kan få siste året, ligger på bestselgerlisten verden over, stort sett bare terningkast 6 i anmeldelser og skal filmatiseres. Anbefales virkelig!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Takk for svar Da har jeg fått noen gode bøker på blokken tror jeg
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Du MÅ lese "Kall meg bare Max". PÅ engelsk heter den " The girls he adored" Krim/spenning. Ubeskrivelig.. Jeg klarte ikke legge den fra meg, og leste den pÅ to dager.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Alice Hoffman: Magi i praksis Arto Paasilinna: Harens år Jan Wiese: Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede Hermann Hesse: Demian
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Jeg elsker Marian Keyes bøker. Feelgood-bøker med en alvorlig kjerne. Leser dem om igjen hver gang jeg er ferdig med en tøff eksamensperiode. Herlig.
Pigalopp:-) Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 "Den tidsreisendes kvinne" er en spesiell historie, men utrolig bra! Sånn at du glemmer omverdenen. Også "den lukkede bok"
Gjest Antarctica Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Alt av Arto Paasilinna, jeg ler meg ihjel av hans absurde univers. For fete lange slektsromaner, Kate Mortons bøker. Husker ikke titler. Eller gjør som jeg gjorde et år da alle bøker kjeda meg: Ta tak i klassikerne. Det er ikke uten grunn at de er blitt klassikere. Erich Maria Remarque har noen fine: "Tre kamerater", "Du skal elske din neste" og " Intet nytt fra Vestfronten". Så er det Hemingway, med "Klokkene ringer for deg" og "Farvel til våpnene". Begge dystre og vakre, med mye å gråte av, men likevel med kjærligheten som den bærende størrelsen. Og for ikke å forglemme Knut Hamsun: Landstrykere, August, Segelfos By, Markens grøde, Mysterier og Victoria.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 Takk for tips alle sammen. Skal notere meg alle tipsene så har jeg en stund fremover Har lest mange klassikere som de fleste bøkene som nevnes her av Remarque, Hemmingway og Hamsun. Men det er en stund siden så det er gjerne på tide å lese dem igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå