Magia Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Hvordan få det pent på toppen? Går for litt lengre på toppen og maskinklippet under, men jeg får bare ikke til å klippe det oppå..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 vi kjører maskin over hode på gutten,. gjør det samme på mannen. enkelt og greit.
Magia Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2012 Ok.. :/ Vil liksom ha litt lenger på toppen, og på maskina vi har så er 7 mm den lengste innstillingen.
Gothic Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Hvordan få det pent på toppen? Går for litt lengre på toppen og maskinklippet under, men jeg får bare ikke til å klippe det oppå.. Lar det bare vokse! Stusser tuppene en gang i blant.
Studine mevik Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Siden gutten vår ikke har så mye hår ennå så klippes han kun med maskin foreløpig Et tips er å bruke en kam og ha litt vann i håret. Løft håret med kammen og klipp i den lengden du ønsker
Appelsindyret Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 (endret) vi har også langt på toppe og kort på siden på to-åringen vår her tar jeg maskinen på sidene og lar det som regel gro som det pleier på toppen... når det blir for langt stillet jeg maskinen på den lengste lengden og tar der også, men det er sjeldent at jeg gjør det. (maskinen har et sånn forlenget ledd sånn at den lengste lengden på håret holder seg ganske langt) ellers gjør jeg som #6 og klipper forsiktig på toppen, men det er ikke mye enkelt på en 2-åring Endret 17. juni 2012 av hønemortil1
Gjest mela<3 Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Først bruker jeg maskin på sidene. Jeg setter kammen loddrett helt inntil hodet og kjører maskinen over på yttersiden. Så bestemmer jeg meg for en lengde midt på toppen, ca 2-3 cm. Jeg klipper en "rettesnor" fram mot pannen. Så legger jeg fingrene på skrå ned fra midten (rettesnor-høyden) og helt ut til kanten på sidene. Det blir en liten hanekam, men ikke noe som vises. Legger fingrene helt ned på hodebunnen, men stive. Vil man ha større hanekam er det bare å ha 5-6 cm toppen og deretter sette fingrene veldig skrå mot kanten. Håper du forsto hva jeg mente, jeg er ikke frisør;)
Magia Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2012 Haha, Mela, jeg forstod ikke bæret! Hvordan blir det foran i luggen liksom? Jeg har prøvd å klippe lik lengde over hele toppen, men det blir veldig rart foran. Har kanskje noe med at håret legger seg rett fram uansett hva vi gjør. Kan ikke akkurat style håret til en toåring heller. Kanskje jeg bare skal ta maskina over hele håret og vente på at det vokser litt før jeg tar på sidene igjen.
Gjest mela<3 Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 Hehe, jeg hadde mistanke til at det ble sært skrevet;) Jeg har gutter med naturlige viker, så for min del er det lite pannelugg å hente. Blir litt midt på panna og den lar jeg være litt lengre. Men hvis han er to år er det vel tidlig med styling;) Jeg startet vel fra ca 3-4 år med denne klippen. Jeg tror du bare må prøve deg fram. Jeg prøvde lenge før jeg fant måten å gjøre det på
Lille- MO Skrevet 17. juni 2012 #11 Skrevet 17. juni 2012 jeg tar tak i litt hår, løfter det rett opp, tvinner det og klipper. og når jeg slipper det ned da, ser det ikke så alt for gæli ut
Gjest yrild Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 Jeg fukter alt håret og klipper med kam og saks. Drar håret rett opp med kammen, klipper rett av og klipper slik "bakover", for så å klippe "fremover" igjen og fra side til side til jeg blir fornøyd.Det blir da litt sånn moderat etageklipp. Ikke så skarpe kanter. Umulig å beskrive ser jeg... Måtte prøve meg frem litt! Har vært tendens til bolleklipp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå