stch85 Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 noen som har brukt støttestrømper for å forebygge åreknuter? og når eventuelt begynne med dem? både mamma og mamman hennes er plaga med mye åreknuter, og mamma fikk dem under svangerskapet, så jeg vil jo ihvertfall gjøre det man kan for å forebygge.
Oktoberbarnetmitt Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Jeg så det var anbefalt på uke for uke fra uke 8, tror jeg. Har selv ikke begynt med det enda, men skal kjøpe på tirsdag. Er 19+1 i dag. Det er hormonforandringer og økt vekt som gir risiko for åreknuter, så ville begynt så fort som mulig om du er i "risikogruppen".
Vogndilla Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Har ikke brukt det i mine tre sv.skap. Brukte det når vi skulle til syden, på flyet. Men det er jo fryktelig ubahgelig å ha på, hadde ikke orket å ha på det hver dag.
stch85 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2012 Det er sikkert ubehagelig å ha på, men å ha sånne åreknuter på beina som moren min har, resten av livet tror jeg faktisk er mer ubehagelig og ikke minst sjenerende.
Krha Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Jeg fikk en skikkelig en på det ene benet veldig tidlig, husker ikke helt hvilken uke. Kjøpte støttestrømper og har brukt de litt, men plages veldig med å ha de på så jeg orker rett og slett ikke... Egentlig dumt, men sånn er det bare... Mamma har også åreknuter så er arvelig belastet jeg også :-)
Fru Tuttemor Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Har knestrømper jeg bruker hver dag inntil idag..da dro jeg på apoteket for å kjøpe strømper så går helt opp til lårene,har bare antydninger til åreknuter på leggene,ser ut som blåflekker..meeen idag oppdaget jeg på øversiden av knestrømpene i knehasen..DER va der en solid en..så da dro jeg rett å kjøpte meg lengre..Ufyselige..hadde ikke noe som lignet åreknuter engang da jeg gikk med første..
stch85 Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2012 hvor langt er du på vei da? må man starte med de veldig tidlig?
verdens heldigste mamma Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Jeg begynte i ca uke 12. Har fått noen åreknuter i mine to tidligere svangerskap, og får sikkert mer nå. Skjønner ikke det med at de er ubehagelig. Det finnes stay-ups som ser ut som vanlige tynne strømper og som du ikke merker at du har på deg annet enn at det er behagelig med støtte. De ribbestrikkede tykke strømpene på apoteket syntes jeg er ubehagelige. Skikkelige strømper får du hos bandagist. Det er uenighet om støttestrømper begrenser åreknuter, men det er i alle fall mindre vondt om man bruker dem. På fly bør du bruke det uansett med tanke på fare for blodpropp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå