Gå til innhold

Inspirert av kattediskusjon - apropos dere som røyker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i f... kan ikke dere holde den ekle røyken deres hjemme hos dere selv? Hvorfor MÅ dere dampe offentlig slik at de som har astma, allergi og andre plager, smÅ barn, gravide og syke MÅ ufrivillig fÅ i seg nikotinrøyk? Hvorfor tar dere ikke hensyn og gÅr 5-6 meter bort fra dører pÅ kjøpesentre, men MÅ stille dere helt inntil døra slik at inngangen regelrett stinker røyk? Det samme gjelder busstopp - ikke bare dere som tar offentlig transport, det gjør ogsÅ skolebarn og voksne som har rett pÅ frisk luft. Rett som dere frarøver dem ensidig. Snakk om egoister!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyker bare på min egen veranda jeg! :)

Skrevet

Nå er det vel slik at alle dei som røyker offentleg gjer det under open himmel? Vidare er det også slik, i alle fall slik eg erfarer det, at dei aller, aller fleste ikkje står rett ved sidan av inngangen til kjøpesenter o.l. når dei røyker og heller ikkje inne i busskuret, om det står andre folk der.

Skrevet

Fordi de er ute i guds frie natur..!

Noen mennesker er allergiske mot parfyme, synes du da også at alle som bruker parfyme burde holde noen meters avstand fra busstoppene?!

Skrevet

Noen røyker, noen bruker (mengder) med parfyme, noen dusjer aldri, noen kjører bil, noen fjerter osv.

Tåler man ikke folk og det folk bærer med seg så flytt ut på en liten holme.

Skrevet

Og alle som nidamper på alle uterestauranter (som ofte har både tak og glassvegger som ikke slipper ut all røyken!). Eller de som står i buss-skurene og røyker når det regner og ikke tar hensyn til de som ikke tåler røyk og blir tvunget til å stå i regnet. Eller de som tar et siste magadrag, stumper sigaretten og går inn på buss eller i en butikk - og ikke en gang har pustet ut røyken igjen.

Burde ikke vært lovlig å røyke på offentlig sted. Punktum.

Skrevet

Hvorfor i f... kan ikke dere holde den ekle røyken deres hjemme hos dere selv? Hvorfor MÅ dere dampe offentlig slik at de som har astma, allergi og andre plager, smÅ barn, gravide og syke MÅ ufrivillig fÅ i seg nikotinrøyk? Hvorfor tar dere ikke hensyn og gÅr 5-6 meter bort fra dører pÅ kjøpesentre, men MÅ stille dere helt inntil døra slik at inngangen regelrett stinker røyk? Det samme gjelder busstopp - ikke bare dere som tar offentlig transport, det gjør ogsÅ skolebarn og voksne som har rett pÅ frisk luft. Rett som dere frarøver dem ensidig. Snakk om egoister!!

Faktisk litt enig med HI. Å f.eks røyke inni et busskur er bare frekt synes jeg, lov Å ta litt hensyn. Ser mange som gjør det.

Skrevet

Noen røyker, noen bruker (mengder) med parfyme, noen dusjer aldri, noen kjører bil, noen fjerter osv.

Tåler man ikke folk og det folk bærer med seg så flytt ut på en liten holme.

Hva skjedde med å ta hensyn? Hvorfor kan ikke disse røykerne gå 5 meter bort fra døra på butikken? Det er krav på røykfrie butikker, busslommer osv. Dette kravet blir forbigått når folk står utenfor butikken og puster nikotinen INN i butikken. Ulovlig

Skrevet

Det verste er jo når man bor tett i blokk, og naboene dine røyker ute på verandaen. Plagdes med det der vi bodde før, for i sommervarmen så følte vi at vi var nødt til å ha vinduet oppe på kvelden, men titt og ofte stinket soverommet vårt røyk etter en eller annen nabo i en etasje under eller to som tydeligvis røykte på sin veranda.

Skrevet

Det verste er jo når man bor tett i blokk, og naboene dine røyker ute på verandaen. Plagdes med det der vi bodde før, for i sommervarmen så følte vi at vi var nødt til å ha vinduet oppe på kvelden, men titt og ofte stinket soverommet vårt røyk etter en eller annen nabo i en etasje under eller to som tydeligvis røykte på sin veranda.

Må påpeke at jeg synes det var værst fordi det var babyen min som sov i røyklukta (eller, etter oppdaget røyklukt så bare innestengt røyklukt- lufta forsvant jo ikke når røyken bare fortsatte, selv om vinduet ble lukket... og med vindu lukket- badstuvarme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...