Gå til innhold

Beredskapshjem/besøkshjem/avlastningshjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å hjelpe barn som trenger det via barnevernet, men vet ikke så mye om det, noe med erfaring å dele, og hva krever det av oss?

Jobber 100% i bhg, og har barn på 6 og 10 år, og det som blir aktuelt for vår del er barn i bhg alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå inn på fosterhjem.no sin side..

det er noen fra barneværnet som kommer hjem til dere og har et "intervju" snakker og slikt :) ikke farlig :) så må du eller viss du har mann så må dere gå et sånn pryde kurs eller va d heter.. (et kurs som forøvrig alle har skulle gått)

det krever at dere har kapasitet og ikke minst tid.. :)

Skrevet

Det er stor forskjell på beredskapshjem og avlastningshjem!

Vi er avlastningshjem for en familie. Vi har ikke gått kurs eller hatt hjemmebesøk. Kanskje det gjøres individuelt?

Vi har ikke engang eget soverom til barnet, noe barnevernet vet. Så lenge man har ei feltseng er de fornøyd, men har jo litt med alder på barnet å gjøre vil jeg tro. En 14 åring hadde nok nektet.

Du må ha kontakt med familien og det trenger ikke være smertefritt. F.eks skittkasting mellom foreldre og et barn som er usikker på hva det skal tro.. En forelder som ikke følger retningslinjer fra barnevernet i hjemmet og som derfor ødelegger rutinene laget for barnet i avlastningshjemmet..

Og så er det sånn at ikke alle barn som er under barnevernet har hatt det vondt, bare blitt bortskjemt og sliter ut sine foreldre.

Jeg vil bare nevne noen ting, slik at du forstår at det_kan_være tøft! Det er selvfølgelig givende også!

Skrevet

Hi her.

Vet det kan være tøft, og derfor vil jeg undersøke, og bruke tid på om dette er noe for oss.

Vi flytter i sommer, og blir å undersøke etter at ting har kommet på plass, må også undersøke om vi kan være til hjelp selv om mannen jobber å sjøen.

Har stabile jobber, og stabil og sosial hverdag.

Her vi bor nå har vi ett nabobarn her på besøk så å si hele tiden (hver dag, på turer, er med oss på fotball, avslutninger ol.(like gammel som mitt barn)) , dette er ett krevende barn som ikke har det så lett hjemme, er mye alene og blir ikke sett av mor og stefar (barnevernet er i bildet). Dette krever myyye av meg, men selv om jeg ikke får noe støtte ettersom jeg tar meg av han privat, så gjør det godt å vite at jeg er der for han. Kan jo ikke sammenlignes helt da, ettersom jeg ikke har hele ansvaret for han.

Jobber jo, men utenom det har vi tid og energi, tenker i utgangspunktet på besøkshjem, å starte med det. Å se an etterhvert om fosterfamilie, blir da i såfall å gå ned i stilling på jobb, og samboeren har uansett tenkt å prøve å komme seg over på plattform, noe som gjør at det blir enda bedre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...