Gå til innhold

Hvem er DU sjalu på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som det er er en del sjalusi og bitterhet i dette forumet. Derfor spør jeg: Hvem og hva er du sjalu på? Jeg er sjalu på dem med store hus, som slipper en masse oppussing. Bor selv på 30 kvadrat nå, og begynner å bli rimelig lei av å bo i en " kasse"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sjalu på de som har en utdannelse og jobb de trives med.

Også er jeg sjalu på de som har funnet sitt sjelevenn.

Skrevet

Jeg er sjalu på de som er fulle av overskudd og som klarer å trene mange ganger i uka selv om de pusher 40. Også er jeg sjalu på de som bare kan ta seg en svipp tur hit og dit i Europa når de føler for det:)

Skrevet

Meg sjølv og sliter så inn i hampe reva med det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Venninna mi, som får alt servert på sølvfat

Skrevet

jeg er misunnlig på dem som betaler for egen bolig,som slipper å leie, og dermed slipper å flytte flere ganger så sant de ikke velger det selv...

Skrevet

Jeg er misunnelig på de som har "problemfritt" svangerskap. Uten bekkenløsning, kynnere og kvalme.

Skrevet

På de som slipper å ha så vondt som jeg har og kan fungere i jobb.

Og på de som har råd til sånn bil jeg vil ha og er slanke, pene og har pupper :)

Skrevet

Jeg er sjalu på de som er slanke om pene. Selv veier jeg 83 kg og føler meg ikke vel med det.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg er sjalu på bikkja mi, fordi hun kan sove så mange timer i døgnet uten å måtte bysse, amme eller trøste unger ;)

Skrevet

Det heter IKKE sjalu!! Det heter misunnelig!!!!!!!

Skrevet

Alle som har hus, evt. bor på mer enn 50m2. Ganske mange folk med andre ord.

Skrevet

11: Hva er forskjellen på sjalusi og misunnelse da? HI

Skrevet

Virker som det er er en del sjalusi og bitterhet i dette forumet. Derfor spør jeg: Hvem og hva er du sjalu på? Jeg er sjalu på dem med store hus, som slipper en masse oppussing. Bor selv på 30 kvadrat nå, og begynner å bli rimelig lei av å bo i en " kasse"

Jeg er sjalu på de som har et sunt og normalt forhold til mat.

Skrevet

"Gunnar får seg nytt kamera- jeg er misunnelig"

"Gunnar blir sammen med eks-kjæresten min- jeg er sjalu"

Det er en forskjell her. Jeg er ikke misunnelig på Gunnar fordi han blir sammen med gamle kjæresten min, og jeg er ikke sjalu på kameraet hans, har bare lyst på et og er misunnelig.

Skrevet

Jeg har en venninne som er utrolig vakker. Hun har liksom hele pakken.. Slank, nydelig figur, blondt, tykt hår, pent ansikt, plettfri hud, blir alltid brun, osv.. I tillegg er hun danser, noe som gjør henne desto mer sexy. Det hjelper ikke at mannen min en gang i tiden var forelsket i henne (før vi ble sammen altså..).

Jeg trøster meg med at hun ikke er videre dyp, da. Men det blir vel sånne misunnelige tanker ;)

Skrevet

De som kan spise hva de vil og ikke legge på seg. Og om de har lagt på seg så renner kiloene av ved den minste anstrengelse :)

Skrevet

Jeg er både sjalu og misunnelig på alle som har vært så heldige å få barn. Fordi jeg sliter med å få barn, men barn er det jeg ønsker meg aller mest her i livet.

Skrevet

Både misunnelig og ikke misunnelig på dem som har hatt lett liv. Fant mannen i sitt liv uten å gjøre noe som helst innsats, aldri vært utsatt for mishandling, utroskap, utfrysing i vennegjengen, får alle jobber de ønsker bare de søker, kvalifisert eller ikke, har hengiven familie og masse venner rundt seg og er velsignet med bra utseende (og nei, ikke alt går an å fikse med trening og sminke, har man stygge ansiktstrekk eller delte magemuskler, så får man ikke gjort noe med det, samme med totalt fravær av pupper). På samme måte som jeg forstår at hvis de etter mange år med slik liv først møter en stor utfordring eller skuffelse, så blir det vanskeligere for dem å håndtere det enn for oss som har opplevd mye negativt.

Skrevet

Er misunnelig på dem som vinner 20 mill i Lotto.

Skrevet

Tror faktisk ikke jeg er sjalu på noen, men henger meg på Lilleva som er misunnelig på de som vinner i lotto, det skulle jeg gjerne gjort selv ;) Litt lei av trang økonomi nå, men det er vel vår egen feil :P

Skrevet

Alle som lever i et godt forhold med en god mann, snart vært singel i 4 år og savner, savner, savner den armen å ligge på , en annen voksen ved middagsbordet, noen å fortelle ting til og diskutere ting med, og ikke minst tilgang på sex.

Jeg er også sjalu på de som er friske(da jeg er syk), de som kan ha et yrkesliv (da jeg her og nå ikke kan det) de som har mange venner (da jeg ikke har noen igjen), de som har 100% friske barn(da det ene barnet mitt er handikappet)

De som har et bedre, enklere og mindre ensomt liv en meg rett og slett

Det sagt jeg elsker barna mine over alt på jord, vi har det greit og jeg unner alle andre å ha det bra og ønsker ikke på noen det livet jeg lever.

Skulle bare ønske mitt hadde mer lyspunkter akkurat nå.

Skrevet

Jeg er ikke sjalu på veldig mange. Er egentlig ikke sjalu, men mer misunnelig.

Jeg er misunnelig på dem som kan bygge seg nye, fine hus. Koster mer, men er faktisk enklere enn å skulle pusse opp et gammelt hus med skjevheter og gud vet hva. Jeg blir veldig misunnelig når jeg ser enkelte interiørbloggere med DE flotte husene og koselig innredet.

Vi har selv et stort, nyoppusset hus, men det er masse mer som må gjøres og det er ikke drømmehuset sånn planløsningsmessig.

Jeg blir også misunnelig på min svigerinne til tider fordi hun er så flott og fjong, Lange, slanke modellben... akk... så hver gang hun har på kort skjørt eller kjole,så ser hun helt stunning ut. Hun er også kjempeflink til å kle seg og ordne seg på håret. Da kjenner jeg et stikk av sjalusi og misunnelse.

Før ble jeg kjempesjalu på de som hadde så godt samhold og samvær i familien. Det var alltid liv, latter og røre. Slik hadde ikke vi det. Jeg klarte nesten ikke være sammen med slike familier, for det minte meg på hvor lite kos vi hadde i vår familie.

Nå har jeg fått en egen familie+ svigerfamilie som er helt fantastiske. Vi har et supert samhold.

Jeg føler ikke at jeg mangler noe som helst. Jeg føler meg superheldig. Det er bare sånne små estestiske, overflatiske ting som jeg kan bli småmisunnelig på.

Skrevet

Betyr ikke egentlig misunnelig at man ikke unner en person det de har?

Eller er jeg helt på jordet?

Skrevet

Betyr ikke egentlig misunnelig at man ikke unner en person det de har?

Eller er jeg helt på jordet?

Da tror jeg man har nådd sjalusistadiet ihvertfall. Selvsagt unner jeg vennene mine det de har , som jeg ikke har, men som jeg virkelig skulle ønske jeg hadde.

Det er bare at jeg sitter igjen med en litt sånn uggen følelse av at dette ønsker jeg også meg.

Det samme er motsatt. Noen jeg misliker sterkt og som jeg egentlig ikke er det slag misunnelig på, de unner jeg ikke noe. Jeg unner ikke psykopater barn f.eks. Men hvis jeg selv slet med å få barn, og alle andre rundt meg fikk, så ville jeg blitt misunnelig, og kanskje kjent sjalusi, men jeg hadde da absolutt unnet dem barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...