Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Vet det er mange slike innlegg her, der det klages over uduglige menn. Har du ikke lyst til å lese enda ett, så hopp videre til neste innlegg. Jeg er 14 uker på vei. Jeg har slitt utrolig mye med kvalme fra uke 6. Er nærmest lenket til sofaen og senga og kaster opp flere ganger om dagen. Likevel biter jeg tenna sammen, og prøver å vaske klær, støvsuge osv, selvom det blir alt for sjeldent. Samboer går bare rundt å sukker og offer seg, han er jo nemlig så sliten etter jobb, han orker hvertfall ikke gjøre husarbeid. Han lager middag og vasker over kjøkkenbenkene innimellom, og mener det er nok. Vi har snakket mye om at jeg trenger han nå, og han lover å gjøre sitt beste, men dette er fort glemt, sånn ca en time etterpå. Han har en ekstra jobb, kjøre turbuss. Ingen faste dager eller noe, men de ringer han ved behov. Noe som er nesten hver helg. Da er han plutselig ikke sliten lenger og tar gjerne på seg kjøring hele helgen, Og gjerne med overnatting. Er det for mye å be om at han begrenser jobbinga si? Han jobber faktisk 7 dager i uka! Har kanskje en helg i måneden fri. Han mener jeg er storforlangende som forventer at han skal slutte å tjene penger og sette hele livet sitt på vent. Vi har begge gode lønninger og lider ingen nød, klart det er godt med ekstra penger, men må han bedrive denne ekstrem jobbinga nå, mens jeg er så dårlig? Vi hadde en skikkelig diskusjon om dette for nøyaktig to uker siden, da ble vi enige om at han hvertfall skulle droppe de helgene der han måtte overnatte borte. På onsdag fortalte han at det ville bli jobbing førstkommende helg. På fredag sender han sms og sier han har fått tilbud om hotell, da lørdagen viser seg å bli veldig sen. Jeg kan jo ikke nekte han, så godtar det. senere på fredagen kommer han hjem med en eske, han har kjøpt seg ny mobil til 2500 kr. Han kjøpte ny mobil for 6 mnd siden. Han trengte absolutt ikke denne telefonen, ikke noe galt med den han hadde, men det var jo ikke siste modell.. Vi har også diskutert og alltid vært enige om at vi ikke kjøper "dyre" ting uten å diskutere det først. Og han vet at mobil er noe som ikke ville blitt godkjent. Men det er lettere med tilgivelse enn tillatelse. Jeg har følt meg litt uttafor og ensom hele helgen, har ikke familie eller venner i nærheten. Så gjorde jeg noe jeg kanskje ikke skulle gjort. Slo på pc'n for å betale noen regninger, og ser at gubben ikke har logget seg av mailen sin. Jeg går inn og får litt sjokk. For det første, hotellrommet ble ikke bestilt av jobben på fredag, men tirsdag, av min samboer selv! Altså visste han allerede på tirsdag at han skulle jobbe med overnatting nå til helgen. Hvorfor kunne han ikke si det med en gang, lurer jeg på nå da... Så ser jeg lenger ned at han bestilte den nye mobilen for over en uke siden, og ikke var noe innfall som skjedde på fredag. Enda lenger ned ser jeg at han har bestilt seg kredittkort!!!! Noe som pga hans tidligere økonomiske problemer, vet at han ikke får lov til å ha. Han har over 1 million i kredittgjeld fra før. Dette skjedde før vi ble sammen, og han kommer til å betale på dette i mange år enda. Derfor jeg har vært så streng på dette med Kredittkort. Og nå har han plutselig bestilt seg ett... Så sjekker jeg enda en mail, det er en slik kvittering Elkjøp sender på mail. Den er på enda en mobil! Til 1500 kr. Hva i alle dager skal han med to mobiler? Jeg vet han har en jobb tlf, som han fikk for to mnd siden, og den han har kjøpt er samme modell. Kanskje har han ødelagt jobb telefonen, og ikke tør si det til sjefen, og derfor kjøpt en ny, men jeg er skeptisk.... Alle mulige rare tanker i hodet mitt nå. Er dette egentlig bare småtteri som jeg bør la fare, eller er det grunn til å reagere? Jeg vet ikke om jeg reagerer så kraftig fordi jeg er hormonell, kvalm og sliten, så hvis noen med litt mer fornuft klarer å gi meg ett fornuftig svar blir jeg glad. Har ingen jeg kan snakke med om dette, så dere får lide. Ble langt dette, men godt å få ting skrevet ned.
Koala *g07* Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Du er sliten, full av hormoner, og ja trenger kanskje oppmerksomhet. La det være litt støvete en stund da, og se litt gjennom fingrene med alt du ikke evt rekker. Ja han bør hjelpe til når det trengs. Dere er jo tross alt to voksne mennesker som deler et hjem. Alt det andre, er en sak han må jobbe med, bruk av penger over styr kan jo føre med seg mye negativt for hele familien. Særlig viktig å tenke på nå som dere setter barn inn vi verden. Vil han jobbe så mye, hva når barnet kommet, hva skjer da?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Du er sliten, full av hormoner, og ja trenger kanskje oppmerksomhet. La det være litt støvete en stund da, og se litt gjennom fingrene med alt du ikke evt rekker. Ja han bør hjelpe til når det trengs. Dere er jo tross alt to voksne mennesker som deler et hjem. Alt det andre, er en sak han må jobbe med, bruk av penger over styr kan jo føre med seg mye negativt for hele familien. Særlig viktig å tenke på nå som dere setter barn inn vi verden. Vil han jobbe så mye, hva når barnet kommet, hva skjer da? Du er sliten, full av hormoner, og ja trenger kanskje oppmerksomhet. La det være litt støvete en stund da, og se litt gjennom fingrene med alt du ikke evt rekker. Ja han bør hjelpe til når det trengs. Dere er jo tross alt to voksne mennesker som deler et hjem. Alt det andre, er en sak han må jobbe med, bruk av penger over styr kan jo føre med seg mye negativt for hele familien. Særlig viktig å tenke på nå som dere setter barn inn vi verden. Vil han jobbe så mye, hva når barnet kommet, hva skjer da? Så du syns jeg overreagerer med tanke på at han holder ting skjult for meg? Han har lovet å trappe ned når ungen kommer, men om det blir overholdt når den tiden faktisk kommer vet jeg ikke. Bare ble så utrolig skuffa når mannen i mitt liv, går bak ryggen min...
Silly80 Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Her ville alle mine varsellamper blinket for fult. Hva er det egentlig han driver med på disse jobbturene sine? Og hvem har han kjøpt enda en mobil til? Og det å holde ting skjult er fy fy mener jeg.. Ta en prat og forlang kortene på bordet!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Her ville alle mine varsellamper blinket for fult. Hva er det egentlig han driver med på disse jobbturene sine? Og hvem har han kjøpt enda en mobil til? Og det å holde ting skjult er fy fy mener jeg.. Ta en prat og forlang kortene på bordet! Uff, nå blir jeg jo skikkelig bekymret. Tenk om han ikke jobber i det hele tatt men holder på med ei annen?
sayonora Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Jeg synes ikke du overreagerer, jeg hadde rett og slett blitt sint! Fordi han juger deg rett opp i ansiktet. Han er vel voksen, og dere er i et parforhold. Hvordan skal du kunne stole på han, når han juger og finner på historier på denne måten?
Silly80 Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Var det første som slo meg faktisk.. Borte på hotell i helgene, ekstra mobiler og kredittkort du ikke kan sjekke hva han bruker til.. men kan være andre ting også. Ville uansett satt hardt mot hardt her og finne ut av dette før babyn kommer..
carma78 Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Nei, du overreagerer ikke og dette må dere snakke om!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Han kommer ikke hjem før sent i kveld, så regner med jeg sover lenge før han kommer, men dere skal få oppdatering.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 Alle mine varsellamper hadd blinket også!! Når dere har såpass grei økonomi, så ser jeg ingen grunn til at han skal ut og jobbe hver helg. Og i tillegg glefser han til deg når du ønsker han skal la være. Det tyder på at han holder de helgene veldig høyt, like høyt eller høyere enn deg. Hvorfor aner jeg ikke, men jeg hadde mistenkt et forhold på si... Særlig siden han ikke bryr seg så mye om at du er dårlig. Alle har da opplevd omgangssyka og vet hvordan det tar på kroppen, så han vet godt hvordan det er å være kvalm og dårlig. Dessuten får du lite energi i deg, siden du spyr opp mye av det du spiser, ikke rart du er slapp og dårlig, stakkars!! Han skulle skamme seg!! åhhh, som jeg hadde tatt den gutten fatt om han var kjæresten min. Da hadde det blitt månelyst!! Først prioritere jobb foran den gravide kjæresten sin, også attpåtil skalffe seg en ekstra mobil og ett ekstra kredittkort - han skulle kommet med en j..... god forklaring om jeg skulle slått meg til ro igjen. Det der ser bare ikke bra ut uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Det ser meeeget mildt sagt mistenkelig ut.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #11 Skrevet 17. juni 2012 Dette må du absolutt ta opp med ham! Han lyver til deg og holder ting skjult. Hvis han har så mye kredittgjeld og likevel fortsetter å kjøpe luksusting bare for å ha nyere modell, da tar han ikke ansvar for den gjelden han har. Hans gjeld vil påvirke dere som familie i mange år fremover, dette kan du ikke godta. Det er ikke bare den mobilen til 2500 og den til 1500.... det er 4000 + renter som han kunne betalt ned på gjelden sin med! Den eneste grunnen jeg kan se som kunne "forsvare" all ekstrajobbingen hans er hvis all lønn av denne ekstrajobbingen gikk til nedbetaling av gjeld eller evt felles gleder for dere begge. Nå virker det som om han er på en konstant egotripp. Jeg ville nok dessverre også blitt veldig mistenksom til hva det egentlig er denne mannen driver med disse helgene han jobber. Er det ikke også vanlig at det er jobben som bestiller hotellrom? (bekreftelser kan selvfølgelig sendes direkte til ham pr mail, men da står det ofte hvem som er ansvarlig for betalingen - i hvert fall har det vært slik når jeg har hatt overnattinger med jobb). Og det med at han har bestilt seg en telefon som er identisk med jobbtelefonen.... det er normalt at arbeidsgiver dekker telefoner og også kjøper ny eller får reparert dem som måtte feile noe. Så det virker veldig merkelig om han velger å ta denne utgiften selv for å "spare" arbeidsgiver. Derimot kan det være veldig praktisk å ha en "jobbtelefon" til ting han ikke vil at du skal vite om, siden du ikke blir mistenkelig om "jobben" kontakter ham, og han kan sjekke denne når det måtte være..... Hvis man skulle legge mistanke til side og bare se på resten av det du skriver, så er det ikke rart mannen er sliten - han jobber syv dager i uken og har bare to dager fri pr måned. Alle og enhver blir sliten av det! Men, da er det likevel HANS ansvar å gjøre endringer i livet slik at han kan delta hjemme på lik linje med deg. Hvis han ikke er villig til å gjøre det nå - hvordan tror du det blir når dere får et barn også? Skal han fortsette som før vil du stå med absolutt alt, du vil ikke få avlastning om nettene (for han må jo sove som jobber så mye...) og sansynligvis lite eller ingen hjelp ellers. Hvis han ikke skjerper seg nå når du er så dårlig som du er nå - tror du virkelig at han vil skjerpe seg når dere får et barn? Ut fra det du skriver så er det eneste denne mannen bidrar meg å lage middag og tørke av kjøkkenbenkene - dvs, bortsett fra dette så bor han egentlig på hotell hos deg, og har ikke noe imot å la deg som er dårlig gjøre alt annet, inkludert vaske etter han og vaske hans klær! Slik kan du ikke ha det, HI! Du skriver at han mener du er storforlangende som mener han skal slutte å jobbe og tjene penger og sette hele livet sitt på vent....... hva er det egentlig denne mannen venter på HI??? Burde han ikke egentlig leve livet med deg, sin samboer og forberede tilværelsen mot det å få barn? Burde han ikke se at dere har et FELLES liv, hvor det at du er dårlig i svangerskapet også angår ham og gjør at han også må tilpasse sin tilværelse? Jeg ville satt hardt mot hardt og krevd alle kort på bordet og umiddelbar total skjerping fra hans side - uten at du må mase noe mer på ham (det skulle være unødvendig å mase på en voksen mann slik!). Hvis han ikke endrer seg eller ikke er villig til det, da hadde jeg seriøst vurdert hva jeg skulle gjøre om jeg var deg, HI. Du skriver at du ikke har særlig venner eller familie rundt deg der dere bor nå. Dette bør du tenke på, for hvis det blir et brudd mellom deg og samboer etter at barnet er født så kan du faktisk ikke automatisk flytte tilbake til dine hjemtrakter og ta barnet med hvis ikke faren er enig. Så hadde jeg vært deg ville jeg funnet ut av ting Nå, og hvis det skulle gå mot et brudd, så hadde jeg flyttet før fødselen. Når det er sagt - gi ham en sjanse til å forklare og endre seg, kan jo hende han gjør det når han får kniven mot strupen. Men skjer det ikke noe så må du tenke på ditt og barnets beste og handle før det er for sent. Hold oss oppdatert. Masse lykke til - håper det ordner seg til det beste!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 Vet dere hva.... Gikk inn på pc'n igjen nå, for tenkte å sjekke hotell bestillinga om han hadde bestilt enkelt eller dobbelt rom. Mens jeg er inne på mailen begynner den plutselig og oppdatere seg, og nå er alle disse "mistenklige" mailene slettet..... De med mobilene og hotellkvitteringa og kredittkortet....
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #13 Skrevet 17. juni 2012 Tusen takk for mange flotte svar. Setter utrolig stor pris på det. Nå har jeg fått masse å tenke på, og prøver å forberede meg på en skikkelig samtale i kveld når han kommer hjem. Er helt tom i hodet nå og dette er som en dårlig episode av Cæsar.... Hadde aldri trodd dette skulle skje meg.
sayonora Skrevet 17. juni 2012 #14 Skrevet 17. juni 2012 Hmm.. Hvor mye mer er det egentlig som har blitt slettet før da? Det er jo ikke sikkert at dette har noe å gjøre med at han har noen på si, selv om det er fort gjort å tenke sånn. Men det er ikke bare utroskap som er feil i et forhold. Selv om man ikke har noen andre betyr ikke det at det er greit å juge til den man deler livet med.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #15 Skrevet 17. juni 2012 Virker som om mannen driver og sletter sine spor....... Huff, synd å si det, HI, men denne mannen ville jeg ikke stolt på!!! Husk du er sterk og greier det du må greie, uansett hva som skjer fremover. Ikke la denne mannen bortforklare seg, krev svar og forklaringer, og gjerne bevis også. Jeg hadde ikke stolt et sekund på ham lenger! Klem til deg! # 11
Koala *g07* Skrevet 17. juni 2012 #16 Skrevet 17. juni 2012 Du er sliten, full av hormoner, og ja trenger kanskje oppmerksomhet. La det være litt støvete en stund da, og se litt gjennom fingrene med alt du ikke evt rekker. Ja han bør hjelpe til når det trengs. Dere er jo tross alt to voksne mennesker som deler et hjem. Alt det andre, er en sak han må jobbe med, bruk av penger over styr kan jo føre med seg mye negativt for hele familien. Særlig viktig å tenke på nå som dere setter barn inn vi verden. Vil han jobbe så mye, hva når barnet kommet, hva skjer da? Du er sliten, full av hormoner, og ja trenger kanskje oppmerksomhet. La det være litt støvete en stund da, og se litt gjennom fingrene med alt du ikke evt rekker. Ja han bør hjelpe til når det trengs. Dere er jo tross alt to voksne mennesker som deler et hjem. Alt det andre, er en sak han må jobbe med, bruk av penger over styr kan jo føre med seg mye negativt for hele familien. Særlig viktig å tenke på nå som dere setter barn inn vi verden. Vil han jobbe så mye, hva når barnet kommet, hva skjer da? Så du syns jeg overreagerer med tanke på at han holder ting skjult for meg? Han har lovet å trappe ned når ungen kommer, men om det blir overholdt når den tiden faktisk kommer vet jeg ikke. Bare ble så utrolig skuffa når mannen i mitt liv, går bak ryggen min... Nei du overreagerer overhode ikke på de tingene. Ser svaret mitt ble litt snålt når det kom til akkurat det der. Jeg forstå skuffelsen din altså, du må ikke misforstå meg på det. Ta en prat med han, og be han legge alle kort på borda. Det er nå eller aldri. For du fortjener bedre enn som så.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #17 Skrevet 17. juni 2012 Synes dette høres ut som et veldig usunt forhold, noe som dessverre ikke kommer til å vare. Du behandler han som om han er en uskikkelig tenåring og du mammaen hans, han tjener godt og har i tillegg en ekstrajobb men likevel må han spørre om lov før han kjøper seg ny telefon? Han får ikke lov til å ha kredittkort osv. Samtidig skjønner jeg at du har satt slike regler, siden han oppfører seg som en trassig tenåring og ikke som en voksen ansvarlig mann. Dette blir til sammen et forhold som ikke blir bra, han er misfornøyd med å bli overvåket, ikke ha råderett over egne penger engang osv. Du er misfornøyd med at han holder ting skjult, ikke tar hensyn osv. En ond spiral dette... Enten må dere sette dere ned å snakke sammen som voksne, begge må oppføre seg som voksne og dere må gi hverandre slingringsmonn til å styre eget liv samtidig som dere må ta hensyn til hverandre. Ellers tror jeg like godt dere bare kan gi opp. Han kommer aldri til å få det godt sammen med deg så lenge du oppfører deg som mammaen hans, og du kommer aldri til å få det godt sammen med han så lenge han lyver, holder ting skjult og ikke tar hensyn til dine behov av egen fri vilje. Kanskje familievernkontoret hadde vært en ide?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #18 Skrevet 17. juni 2012 Første du bør gjøre er å sjekke om han bare har slettet det fra siden sin eller om søppelkassen er tømt, ikke alle tenker på det så sjekk om de fortsatt ligger der og skriv ut en kopi til deg selv om de gjør det. Det virker veldig rart at han bestiller hotellrom selv om dette er noe han får gjennom jobben. Har du med tanke på hans rotete økonomiske sans tilgang på hans nettbank? Da kan du der sjekke om han har betalt hotell eller annet fra sin egen konto. Men når han skaffer seg både telefon som du ikke vet om og kredittkort som du ikke vet om ville jeg virkelig begynt å lure om mannen virkelig jobber, spesielt siden han er så veldig ivrig på disse turene, juger til deg om lengden av de fram til siste sekund, Om han var så sliten hvorfor er det da slik at han tar alt av jobb han får ekstra... Og om han jobber må han jo ha inntekten kommende inn så om du har tilgang på konto vil du jo kunne sjekke hva som har kommet inn i de siste mnd. En "jobbtelefon" kan gi han dekke for å kunne motta meldinger og telefoner uten at du lurer på hvem det er. Et kredittkort kan gi en måte å skaffe de penger han liksom har tjent som du ville reagere på ikke kom. Et kredittkort du ikke vet om gjør det også mulig å bruke penger du ikke kan ha noen oversikt om. Jeg ville tenkt er mannen utro? Har han et spilleproblem? Bruker han jobb som dekke for å drikke og feste med venner og leve ungkarslivet? Og selv om han skulle virkelig bare være å jobbe i disse helgene og det ikke er noe annet skummelt med akkurat det, så er han tydeligvis ute å kjører i forhold til pengeforbruk igjen, han juger til deg og han viser ikke omsorg eller tar sin del i huset. Og det er ikke bra ta tak i det før du sitter der mer låst etter at barnet har kommet.
Silly80 Skrevet 17. juni 2012 #19 Skrevet 17. juni 2012 Ring hotellet og spør Bare si at dere har bestilt overnatting den dato og spør om dere har fått dobbelt eller enkelt rom
Silly80 Skrevet 17. juni 2012 #20 Skrevet 17. juni 2012 Jeg er såpass paranoid at jeg hadde nok dukket opp på hotellet sent på kvelden for å sjekke. Er han alene så e det bare å si surprise.. hehe
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #21 Skrevet 17. juni 2012 Jeg ville vært forsiktig med å reagere på det du egentlig ikke vet, fra mailen... men jeg er enig i at det ikke var noe greit gjort av han. Likevel er det et tillitsbrudd det også du gjorde så ville ikke innrømmet det altså. Ang den andre tlf så tenker jeg at den kanskje er bestilt til deg? Jeg ville heller prøvd å bringe frem det med kredittkort på en annen måte enn at han skjønner du har lest på mailen hans. For det er jo ganske viktig når han har hatt problemer med det før. Jeg ville ha gjort om litt på økonomideling når slike ting skjer uten at man er enig i det (kjøpene). Da ville jeg ha gjort som vi har, at vi har en viss sum "lommepenger" til å bruke på det vil vil hver mnd, som går inn på vår private konto og ikke felleskonto. Det er av den kontoen vi kjøper gaver til hverandre, egen mobil, klær, venneferier osv. Det kan være ganske kontrollerende følelse at man hele tiden må ha godkjenning fra noen andre å bruke penger. Men har man feks 2000 i mnd på personlige kostnader, så bruker man dem som man vil, og når det er tomt så er det ikke noe å gjøre ved, da må man spare... Når det gjelder jobbingen så er det jo for felles beste når dere har felles konto, men noen menn vil heller jobbe enn å være hjemme. Vet ikke helt om jeg synes det er greit heller, år man ikke trenger de ekstra pengene uansett. For det betyr jo at du må ta deg av hjem (og kanskje du har eldre barn også å ta deg av) og det er jo en arbeidsfordeling dere ikke er enige om. Kanskje greit å i så fall avtale dere i mellom, uavhengig av hvor mye han jobber ekstra, hva dere skal gjøre i huset hver per uke? Dere må kanskje inngå kompromisser der han må vaske oftere enn han ønsker og du må tåle litt mer rot og støv enn du egenlig ønsker.
Love my kidz Skrevet 17. juni 2012 #22 Skrevet 17. juni 2012 For all del.. ikke gift deg med denne mannen slik at du blir "medskyldig" i gjelden
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #24 Skrevet 17. juni 2012 Synes dette høres ut som et veldig usunt forhold, noe som dessverre ikke kommer til å vare. Du behandler han som om han er en uskikkelig tenåring og du mammaen hans, han tjener godt og har i tillegg en ekstrajobb men likevel må han spørre om lov før han kjøper seg ny telefon? Han får ikke lov til å ha kredittkort osv. Samtidig skjønner jeg at du har satt slike regler, siden han oppfører seg som en trassig tenåring og ikke som en voksen ansvarlig mann. Dette blir til sammen et forhold som ikke blir bra, han er misfornøyd med å bli overvåket, ikke ha råderett over egne penger engang osv. Du er misfornøyd med at han holder ting skjult, ikke tar hensyn osv. En ond spiral dette... Enten må dere sette dere ned å snakke sammen som voksne, begge må oppføre seg som voksne og dere må gi hverandre slingringsmonn til å styre eget liv samtidig som dere må ta hensyn til hverandre. Ellers tror jeg like godt dere bare kan gi opp. Han kommer aldri til å få det godt sammen med deg så lenge du oppfører deg som mammaen hans, og du kommer aldri til å få det godt sammen med han så lenge han lyver, holder ting skjult og ikke tar hensyn til dine behov av egen fri vilje. Kanskje familievernkontoret hadde vært en ide? Når jeg skrev dette innlegget regnet jeg med noen slike svar, for jeg fremstiller meg nok som en småhysterisk kvinne med ekstreme kontrollbehov. Men jeg har aldri vært mammaen hans, aldri oppført meg slik heller. Men da vi ble sammen for snart 4 år siden, var det han som tok opp dette med økonomien. Han var redd og ville at jeg skulle passe på slik at han ikke fikk noen kredittkort mellom henda igjen. Han skylder som sagt over 1 million kr i kredittkort gjeld. Normalt ville jeg nok ikke reagert på mobilkjøp, men han kjøpte en ganske dyr mobil for ca 6 mnd siden, så jeg syns det var litt unødvendig bruk av penger. Det jeg reagerer mest på er at han ikke turde si til meg at han hadde bestilt en, men lot være å si noe før han stod der med mobilen i handa. Jeg har aldri gitt han noen grunn til å ikke stole på meg. Det skal faktisk litt til før jeg blir sint. Og når jeg da finner ut at han har jugd om flere ting så blir jeg fortvilet og sjokkert. Skal så klart snakke med han, gleder meg ikke, men vi er voksne mennekser og må finne ut av dette.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #25 Skrevet 17. juni 2012 For all del.. ikke gift deg med denne mannen slik at du blir "medskyldig" i gjelden Det vet jeg, og det forstår han godt. Det er engtlig litt bittert at vi ikke kan gifte oss eller noe pga hans økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå