Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Jeg og samboer kunne tenke oss en tur på hytta etter at den lille er født.. det vil bli når ho er ca 4 uker.. Syntes dere det er for langt å kjøre 25 mil med en liten baby? Vi tenkte reise på fredag og bli helt til søndag uka etter... så blir 9 dager mellom kjøring opp og ned.. og en lang stopp med middag på vei.. Jeg har også bilsetet Izi sleep som kan legges bakover.. Hva mener dere ?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 Nei, syns ikke det er for langt sånn sett. Men, verdt å se an din form og hvordan babyen er - for det kan bli langt for dere begge to - om dere ikke er helt inne i ammingen enda. Jeg for min del ville ikke klart det, ikke pga babyene mine - men pga min form etter mine fødsler. Babyer sover, men verdt å stoppe en lengre stopp - som dere også har tenkt. Lykke til, det går nok bra. Slapp av, kos dere og nyt tiden! Ikke stress
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Det gårnok fint. Da eldste jena var tre uker reiste vi en uke på hytta med tre timers biltur hver vei. Vi stoppet hver time og la ned ryggen på setet (samme sete som dere), så turen tok fire timer i stedet. For oss gikk det kjempefint. Min form var bra, amming på plass og det var godt å få litt avlasting av familie på hytta. Ser at trygg trafikk skriver på sine sider at så lenge barna sover har de det godt og tar ikke skade. Men det er jo smal sak med ekstra stopp når vi slipper å ta babyen ut av stolen og kan legge den ned i stedet.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Det går sikkert helt fint De har begynt å gå litt bort i fra dette med at det kan være "farlig" for små babyer å sitte en stund i bilstol. Bare husk på at sett ditt IKKE kan legges helt ned når dere kjører bil! Den kan kun legges flatt når dere har setet ute av bilen. Det viktigste er å lytte til babyen. Ta pauser når du merker babyen trenger det, og kjør på når babyen sover.
*Miss Flua* Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Jeg gjorde det når mini var 1,5 mnd. Gikk kjempe fint! Han sov hele veien, også stoppet vi to ganger for å amme han og for å gi han ny bleie. Var deilig å komme seg litt avgårde til andre omgivelser
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Det går nok helt fint. Jeg hadde litt over 20 mil hjem fra sykehuset og med en nyfødt baby gikk det fint. Jordmor på sykehuset sa at jeg fint kunne kjøre omlag 1 time før stopp og om babyen sov så kunne hun bare sove. Jeg trengte ikke vekke henne for å pause, slik som de anbefalte før, og kunne bare kjøre. Dra dere og god tur
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Dette hørtes bra ut Selvfølgelig må vi se ann min form, men har et håp om at 4 uker etter fødsel er jeg relativt grei form.. Tror vi alle hadde hatt godt av en tur på hytta og virkelig få slappet av Ser fram til denne turen og krysser fingrene for at alle er friske og raske! -HI
It's all about me Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Vi kjørte 50 mil da førstemann var 13 dager, og det gikk overraskende fint. Pausene kom automatisk i form av behov for mat og ny bleie, resten av tiden sov gutten.
Kliko Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Neida, det går sikkert bra Venninna mi kjørte oslo - stavanger med tre uker gammel baby. Gikk bra, men tok jo lang tid da de stoppet ofte Så jeg anbefaller deg og bare kjøre Kommer til å gå så fint så Stoppe mye og kanskje kjøre den perioden babyen sover mest ( om den har lagt til seg noen vaner enna ) God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå