Gå til innhold

Dårlig av en barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte forbi en barnehage i går kveld og så at ca 10 vogner stod ute, etter stengetid. De ansatte hadde ikke satt inn vognene.

Hvordan hadde du reagert om Vognen til ditt barn hadde stått ute en hel helg?

Er dette noe du hadde gitt beskjed om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage står vognene som ikke blir tatt med hjem etter endt dag ute hele døgnet, hele året. Det er et lite tak over, men hver og en må sørge for at det i tillegg er regntrekk over vogna da taket beskytter minimalt mot skikkelig regnvær.

Er ikke plass til å sette vognene inn, og det er noe alle her vet. Så hadde ikke brydd meg om en tilfeldig barnehage som en kjører forbi.

Skrevet

Må signere Frokostquiz her altså. Jeg hadde iallefall ikke gitt noe beskjed om dette:)

I barnehagen vår har de egen "container/brakke" de setter vognene i, og jeg regner med at foreldrene i den barnehagen du kjørte forbi vet hvilken praksis de har der. Tviler på at alle vognene har blitt "glemt" ute dersom de egentlig skulle vært inne;)

Skrevet

Er vel foreldrenes annsvar i de fleste bhg og er foreldrene sløve er det de og ungene deres det går ut over.

Skrevet

Det vanligste er vel at vognene står der på eget ansvar, og veldig mange velger å la de stå i helgene

Skrevet

Dette er en av byens største barnehage. De har kanskje det dårligste rykte på seg også.

Jeg vet at de har et rom til å sette vognene i, så derfor reagerte jeg når jeg så dette..

Skrevet

Dette er en av byens største barnehage. De har kanskje det dårligste rykte på seg også.

Jeg vet at de har et rom til å sette vognene i, så derfor reagerte jeg når jeg så dette..

Det er kanskje foreldrenes annsvar å sett inn vognene der. Bruker å være slik.

Skrevet

I vår barnehage er det foreldrenes ansvar å sette vognene inn i skuret (som blir låst), men de ansatte gjør det likevel hvis noen glemmer det :-) Forøvrig står de der på eget ansvar.

Skrevet

Høh.. ser at de fleste her mener at det er foreldrenes ansvar å sette vognene inn om det i det hele tatt finnes noe sted å sette dem inn.. Blir litt overrasket over det, fordi i min bhg så setter de ansatte vogna inn i vognboden når barnet våkner og tas opp, og det har faktisk aldri på 3 år falt meg inn at det skulle være mitt ansvar å sjekke at dette har blitt gjort, eller evt gjøre det selv..

Blir bare mer og mer fornøyd med barnehagen min jeg :)

Skrevet

Jeg mener de ansatte har viktigere ti å gjøre enn å passe på at vognene blir satt inn, har regntrekk osv. Ok, det tar kanskje bare ti minutter, men det er ti minutter mindre tid med barna, det.

Skrevet (endret)

I vår barnehage har bhg egne vogner, og dessuten oppvarmet vognskur, slik at vi slipper den problemstillingen i det hele tatt. :)

Endret av Lilleva ❤ lillejenta si ❤
Skrevet (endret)

Samme det hvem sitt ansvar det er. Så lenge det er kommunikasjon mellom barnehage og foreldre. Det er sikkert gitt beskjed til foreldrene at det er deres ansvar. Da har de et valg. I vår barnehage er det de ansatte som triller inn vogner ettersom barna våkner i vognhuset som er bygd på dugnad.

Ingen av oss vet hva avtalen er i denne barnehagen.

Endret av Netti***
Skrevet

Siden de har dårlig rykte så tenkte du at du skulle bidra til litt mer dårlig rykte da eller?

Har du barn i denne barnehagen?

Skrevet

Når jeg leser dette, er jeg bare kjempehappy for at mine barn sin barnehage, har egne reisesenger/vogner til å sove i.Og de står inne i ett oppvarmet skur 0:)

Skrevet

I barnehagen jeg jobbet hadde foreldrene ansvar for å bringe vognen sin frem og tilbake hver dag. Vognene sto aldri igjen, med mindre foreldrene glemte dem. Slik jeg ser det er det foreldrens ansvar å sørge for at vogna ikke står ute, ikke barnehagens. Barnehageansatte har nok å gjøre fra før;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...