Gå til innhold

Lyst å lage en fin kake til mini. Trenger kaketips:)

Anbefalte innlegg

Gjest meg&mini
Skrevet

.... Og det må være enkelt for jeg er ingen baker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du lager en stor langpanne med sjokoladekake kan du skjære den i akkurat den formen du vil når den har blitt kall.

F eks en krone, en traktor, en katt, en fisk osv.

Så kjøper du den typen glasur/krem du vil ha oppå og så blander du konditorfarge i så det passer. Du kan lage flere porsjoner glasur så du har flere farger. F eks en porsjon grønt til traktoren og en porsjon m kakao i til hjulene osv.

Til slutt kan du bruke sølvkugler eller annen pyntestrø til å lage detaljer og skrive navn på kaken.

Veldig gøy og ikke noe vanskelig. Håper det kan gi deg litt ideer.

Skrevet

Den kaken mine barn vil ha i hvert selskap og hver gang jeg skal lage noe er veldig enkel; kjøp en marengsboks, pisk kremfløte med litt sukker i (jeg liker godt 1 liten fløte, samboeren vil ha 2 små kartonger så her er det bare til å prøve seg frem).

Oppå her kan du ha favorittfrukten/bærene til barnet.

Vi pleier å ha fersken i lake skjært i skiver, jordbær, bringebær eller fruktkompott.

Skrevet

En fin kake kan være så mangt... Fotball eller prinsesse...? Søk litt på kakeblogger og få inspirasjon, eller ta deg en tur på www.kakefesten.no. Kanskje du blir bitt av basillen du også?

Men det er enkelt å skjære til en langpannesjokoladekake som blir nevnt over her, men for å farge ville jeg i hvert fall kjøpt pastafarger, ikke konditorfarge! Lag en smørkrem som du pisker godt i kjøkkenmaskin og fordel i skåler, så kan du farge i de fargene du vil. Smaker godt sammen med sjokoladekake også! Ellers er det enkelt å lage fine muffins. Da må du kjøpe sprøytetipper etc. i tillegg til pastafarger.

Skrevet (endret)

Kunne dette være noe?

http://www.freiahjem...=33&type=Recipe

Jeg skal lage en slik monstertruckbane til mini.

Dette ser så enkelt ut at selv jeg kan klare det. Jeg er elendig på å bake, men denne skal jeg nok klare:)

Viste han bildet av kaken da den var i F&B (tror det var i forrige nummer), og han har faktisk sagt det flere ganger selv at han skal ha monstertruck kake til bursdagen sin. Blir 3 år.

Ja, den passer vel kanskje best hvis mini din er gutt da:)

Endret av Bøllefrø!
Skrevet

Kunne dette være noe?

http://www.freiahjem...=33&type=Recipe

Jeg skal lage en slik monstertruckbane til mini.

Dette ser så enkelt ut at selv jeg kan klare det. Jeg er elendig på å bake, men denne skal jeg nok klare:)

Viste han bildet av kaken da den var i F&B (tror det var i forrige nummer), og han har faktisk sagt det flere ganger selv at han skal ha monstertruck kake til bursdagen sin. Blir 3 år.

Ja, den passer vel kanskje best hvis mini din er gutt da:)

Så morsom! Denne tror jeg jeg "stjeler" til når lillebror her blir 3 til høsten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...