Gå til innhold

Intense smerter i leggen, HVA ER DETTE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ettermiddag. Smerte på baksiden av leggen, rett nedenfor knehasene. Stråler både oppover og nedover. Dritvondt når jeg skal gå eller bevege meg. Vondt også når jeg ligger stille, men ikke så veldig.

Konstant stikkende smerte, som iler oppover og nedover.

Gravid i uke 33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være blodpropp, ring legevakt NÅ! EL 113!

Skrevet

Blodpropp?

Er det ulik tykkelse på dem, er det ulik farge?

Skrevet

Tror ikke det er blodpropp nei, ikke hevelse, ikke rødhet, ikke hardhet.

hi

Skrevet

Kanskje du bare har hatt krampe i leggen? Når jeg har fått krampe så er jeg støl og vond i flere dager etterpå.

Skrevet

Se det an, og blir det verre så ta kontakt med legevakten. Har hørt om personer som har hatt utypisk blodpropp i bena, men smerter, men lite andre symptom. Kompartmentsyndrom gir også sterke smerter, men du er i utgangspunktet ikke helt i gruppen for det.

Kan jo ha fått en strekk i muskulaturen bakside legg-lår i dag uten at du har tenkt så mye over det, og så stivner du når det har gått en stund og du har sittet i ro..

Som gravid ville jeg hatt litt lavere terskel for å oppsøke legevakt enn ellers...

Skrevet

Begynte i ettermiddag. Smerte på baksiden av leggen, rett nedenfor knehasene. Stråler både oppover og nedover. Dritvondt når jeg skal gå eller bevege meg. Vondt også når jeg ligger stille, men ikke så veldig.

Konstant stikkende smerte, som iler oppover og nedover.

Gravid i uke 33

Høres ut som isjas. Bør undersøkes i MR innen kort tid, fordi man i verste fall kan oppleve lammelser. Kontakt legen din på mandag morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...