Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på dokumentar om spiseforstyrrelser, og må si jeg kjenner meg litt igjen i det de går igjennom.

Hele min barndom har mor hatt anoreksi. Hun var syltynn og spiste aldri sammen med oss. Senere har hun sagt at matinntak føltes som det eneste hun kunne kontrollere.

Selv ble jeg uventet gravid i ung alder, og tenkte vel at jeg kunne spise det meste. I begynnelsen var jeg voldsomt kvalm og kastet opp hver dag. Klarte ikke salt, søt eller krydret mat.

Etter at barnet ble født klarte jeg endelig å spise slik mat igjen, og da tok det av. Jeg mistet aldri vekt etter at barnet var ute av magen, men to mnd etter fødsel veide jeg 15 kilo mer enn før jeg ble gravid. Nå veier jeg 87 kilo, som er ca. 20 kilo mer enn før jeg ble gravid. Jeg var fornøyd med vekta mi tidligere, trente og var aktiv utendørs med hester og hadde muskler.

Føler meg bare kvalm nå og klar til å forandre retningen, vil ikke at vekta skal vise et gram mer.

Flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Hvis du mener om det er flere som er litt tjukkebolla etter fødsel så er det nok ikke alene nei ;-) En mor med anorexi har jeg ikke hatt... jeg håper bare at du ikke går inn i hennes mønster! Bedre med 15 kg for mye, enn en spiseforstyrrelse spør du meg!

Selv er jeg 10 kg tyngre enn normalt et halvt år etter fødsel og har vel ikke en muskel i kroppen, så egentlig så er det vel enda noen kg for mye. Planen er å skjerpe inn på matinntaket (spesiellt når jeg slutter å amme om ca et halvt år) i tillegg til å trene pilates to ganger i uka og gå masse turer.

Amming gjør meg sulten som en ulv. Og med 80 % jobb, halvtåring og snart 4 åring har jeg utrolig lite tid til trening... så det tar nok sin tid tenker jeg...

Gjest yrild
Skrevet

Tror faktisk at aktivitet er enda viktigere å titte på enn kosthold. Hva om du prøver å gå lange turer tre ganger i uka?

Gjest yrild
Skrevet

Og... hvis du ikke ammer, ken jeg foreslå moderat lavkarbo.

Jeg kuttet ut sukker, hvetemel, hvit ris og poteter i fjor og gikk vips ned 10 kg! Det ga meg energi til å trene litt mer også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...