Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Da mener jeg ikke fyllesjuk neste dag, men akutt dårlig av én slurk: Kaldsvette, skjelving og svimmel så jeg må legge meg ned. Har skjedd fire av fire ganger jeg har smakt på hvitvin, samt én gang jeg passerte ei knust hvitvinsflaske på gata og én gang jeg kysset noen som hadde drukket hvitvin tidligere på kvelden. Tipper det er en slags allergi, men jeg reagerer aldri slik på noe annet mat eller drikke. Rødvin går helt fint. Det er ikke så viktig å finne ut hva det er, for jeg holder meg unna hvitvin og det går fint. Men jeg har aldri møtt noen andre som har det samme. Finnes dere, eller er jeg helt alene?
Mamma til tre gutter Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 ja eg blir det.. men det er bare visse typer.. men det kan begynne gjerne noen timer etter et par glass.. våkner men kjempe vondt i magen. akutt diare, svimmel, skjelvinger.. og det eneste som hjelper er å komme seg på do fort som bare juling.. sitte der å tømme seg, og gå igjennom noen helvetes minutter... men så er eg fin igjen.. hehe risling vinene blir eg ikkje sånn av.. trur det er et eller annet i noen viner som eg reagerer på.. hehe
Gjest yrild Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Mannen min tåler heller ikke hvitvin, vet ikke hva det er han reagerer på, men han blir då®lig hvis han drikker det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Man kan levere vin inn til polet og få den analysert, mener jeg, hvis man mistenker at det er noe i den som ikke er bra. Det er forbausende mange stoffer i vin, måles ofte opp til 25 ulike sprøytemidler i dem - vinbransjen er en av de "matbransjene" som bruker desidert mest sprøytemidler, og man finner mye rester i vinen. I tillegg tilsettes tidvis ulike stoffer, også sukker, i viner som er produsert en "dårlig" sesong - for å få den "god" i smak. Husker ikke navn, men det er en tysk økologisk hvitvin som også jobbber for å få den godkjent som biodynamisk, den har jeg til gode å høre at noen reagerer på. Spør på polet, de bør vite en del om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå