Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Når biler råkjører gjennom sølepytter og spruter ned folk på fortauet... Hvor "med vilje" er det? Altså, er det et uhell, eller kan bilføreren forutse og unngå det hvis han/hun vil? Jeg har ikke bil, så jeg aner ikke. Blir bare forbanna når de gjør det.
kaklemor Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 Når biler råkjører gjennom sølepytter og spruter ned folk på fortauet... Hvor "med vilje" er det? Altså, er det et uhell, eller kan bilføreren forutse og unngå det hvis han/hun vil? Jeg har ikke bil, så jeg aner ikke. Blir bare forbanna når de gjør det. Det er faktisk ikke lov å sprute ned folk med vilje. alt ettersom hvordan situasjonen er, evt bremse ned om man ser en pytt eller kjøre om den..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 hehe,jeg kan jo bare svare for meg selv da..Men jeg gjr virkelig alt for å ikke sprute ned folk-svinger unna,evnt bremser helt ned slik at det ikke skal sprute.. Kan vær jeg tenker på det siden jeg har blitt skikkelig spruta ned selv-og ble drittsur;p
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Nå råkjører jeg aldri, men det er ikke alltid at jeg oppdager at det er en sølepytt før det er for sent. Det kan være pga. lyset, hellingen på veien, andre ting jeg må følge med på (som feks. en katt i veikanten, et barn på sykkel, en stor bil i møte el.). Ser jeg pytten så slakker jeg alltid ned på farten og svinger utenom om det er mulig.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Det er faktisk ikke lov å sprute ned folk. Jeg unngår det. Er jo enkelt da. Bremser ned, kjører rolig igjennom putten, eller utenom om det er mulig.
LadyGaga Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Det er noe med å "begrense farten etter forholda" og søledammer er et av mange forhold i veibanen som vi billister må ta hensyn til!! Vi bør kunne ha mulighet til å senke farten,så i allefall spruten blir minst mulig på evt fotgjengere!! Skjønner irritasjonen din!
Mrs. Bouquet Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Jeg har bil. Men kan ikke si hvor mye med vilje det er andre folk gjør det. De som råkjører er gjerne ikke så hensynsfulle når det gjelder andre uansett, så det er vel sånn delvis med vilje.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Det er ikke sikkert at det er med vilje når noen råkjører, men de tenker seg ikke nok om til å se at sølpytten kommer til å sprute på fotgjengerne, fordi de ikke tenker lenger enn seg selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå