Gå til innhold

Tranby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til dette området, og har noe å fortelle om det? er det et ok sted å vokse opp, og hvorfor eller hvorfor ikke? Er det gode pendlerruter der i fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i lierbyen som er 5 min unna, går buss fra tranby til oslo og asker, drammen. Tranby virker som ett bra og kolsig sted, som er sentralt med butikk bensinstasjon, skoler barnehager osv... så har man jo Liertoppen kjøpesenter rett ved som har alt:) Jeg har ikke noe negativt å si om tranby:)

Skrevet

Jeg er født og oppvokst der :)

Du finner ikke et bedre sted. Kort vei til skog og mark, påkjøring til E18 5 minutter unna, både mot Oslo (tar 30 min å kjøre dit) og Drammen (10 min unna). Stort kjøpesenter der.

Begynner å bli dyrt å kjøpe bolig, må regne fra 3 mill og oppover, men det er også flust av leiligheter som er rimeligere. Det er så mange barn her at den ene barneskolen måtte bygges ut for noen år siden, og det er 4 barnehager bare her på lille Tranby. Jeg ville sett på Ringveien om jeg skulle bosette meg her, Tranby er nemlig delt i 2 "soner". Hennummarka og Hallingstad, og Hennummarka er det mest populære stedet, det er nyeste der. (Jeg bor der, så da får du med som "nabo".. jippi ;) )

Du finner ikke et mer barnevennelig sted.

Masse idrett og turn de kan drive med osv, og alt er innen gangavstand.

Er greit med pendlertilbud, men det kunne gått flere busser. Men er pendlerparkering rett ved togstasjonene og ved påkjørin til E18 retning Oslo. (mot Drammen er det ikke spes mye trafikk).

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg jobber på Tranby, og kunne faktisk ikke tenkt meg å bo der. Det er rett og slett fordi det er et tåke/kulde-høl ;)

Men ellers skriver jeg under på det meste annonym nr 3 skriver :)

Skrevet

Jeg jobber på Tranby, og kunne faktisk ikke tenkt meg å bo der. Det er rett og slett fordi det er et tåke/kulde-høl ;)

Men ellers skriver jeg under på det meste annonym nr 3 skriver :)

Tåkehøl? Har aldri opplevd det på mine 30 år her ;) Men snøhøl, er det :P

Skrevet

Hvorfor er det så kaldt og tåkete der da? er det noen elver i nærheten, eller er det fordi det ligger litt på toppen? er lierbyen bedre sted å bo?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...