Gå til innhold

Dere som har ett barn, og planlegger fler......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil dere gjøre annerledes med nr 2? Om det er noe da :)

Jeg skal i hvert fall venne nr 2 til å kunne ta både smokk og flaske fra dag 1! Og prøve å lære baby å sovne selv, uten masse byssing og rugging av vogn. ønsker heller ikke mye besøk hjemme i starten, bare kooooose meg med baby og ikke bruke tid på husarbeid og vaffelsteking :)

Hva med dere andre? Fler som tenker som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg gravid da, men tenker at jeg skal slappe mer av i barseltiden, og stole mer på meg selv.

Ingen byssing, smokk og flaske her og. :P Skal heller ikke tvinge meg selv til å amme når det tydeligvis ikke går.

Skrevet

Stole på meg selv, og ikke pumpe meg ihjel dersom denne ungen heller ikke tar pupp, slik jeg gjorde med første.

Ikke styre sånn med å lage perfekt babymat helt fra scratch hvis ungen allikevel ikke liker den.

Skrevet

Oi, helt omvendt fra hva jeg ønsket med nr to;-)

Om du har planer om å amme, hvorfor er det så viktig å kunne ta flaske fra dag en?

En baby kan ikke "lære" å sovne selv, bare sånn at du er informert angående den saken. Litt kjipt å ha ambisjoner som er umulige å opp. Den trenger å ha deg der om den viser behov for det. Men, kanskje får du et barn som liker å sovne uten støy, alene i vuggen sin? Lytt til babyen, så får du en fornøyd en:-)

Vaffelsteking er deilig å slippe;-) Ellers tenkte jeg mest av alt at jeg ville ta dagene som de kom, uten for mange avtaler og uten noen form for langbesøk.

Nå er nr to her, og jeg gleder meg allerede til nr tre. Da har jeg enda mer jeg vil droppe...

Skrevet

Oi, helt omvendt fra hva jeg ønsket med nr to;-)

Om du har planer om å amme, hvorfor er det så viktig å kunne ta flaske fra dag en?

En baby kan ikke "lære" å sovne selv, bare sånn at du er informert angående den saken. Litt kjipt å ha ambisjoner som er umulige å opp. Den trenger å ha deg der om den viser behov for det. Men, kanskje får du et barn som liker å sovne uten støy, alene i vuggen sin? Lytt til babyen, så får du en fornøyd en:-)

Vaffelsteking er deilig å slippe;-) Ellers tenkte jeg mest av alt at jeg ville ta dagene som de kom, uten for mange avtaler og uten noen form for langbesøk.

Nå er nr to her, og jeg gleder meg allerede til nr tre. Da har jeg enda mer jeg vil droppe...

Ang flaske - ønsker å amme, men å ha mulighet til å pumpe og gi flaske av og til. Med nr 1 prøvde vi ikke flaske før hun var 5 mnd, og det tok 2 mnd å få henne til å ta den. Derfor ønsker jeg å "øve" med flaska fra starten av. Helt av egoistiske grunner med andre ord, og skammer meg ikke over det :)

Tror du misforstod litt ift søvn? Det jeg mente var at jeg ikke ønsker å lage "uvaner", som feks å MåTTE rugge vogna for at babyen skal sove. Har overhodet ingen planer om at en eventuell nestemann skal ligge alene i sengen sin uten støy? Samsov med nr 1 til 4 mnd og gjør det gjerne igjen :) Forøvrig helt enig med deg om å ta ting som de kommer :)

Skrevet

Jeg har to barn og kan bare si at ikke alltid er bare å venne på barn ting. Vi prøvde å venne på førstemann smokk. Vi prøvde i flere måneder uten hell og vi prøvde helt fra start. Men hun nektet plent å ta smokken.

Andremann tok smokken med en gang.

Men jeg var bevisst på at jeg IKKE kom til å kjempe like hardt for å få ammingen til å funke. Jeg slet meg ut med første og endte i fødselsdepresjon. Gikk raskt over med flaske med nr. 2, og har aldri angret en dag på det. Hele barselperioden var en fryd, og jeg kunne endelig forstå de andre mødrene som sa at de koste seg hjemme i barselperioden.

Jeg skulle være flinkere til å sove, for det gjør meg til et mye bedre menneske. Jeg blir veldig sur og humørsyk med for lite søvn.

Jeg skulle også la vær å løfte babyen opp fra vugga med en gang jeg hørte den minste lille lyd.

Med første tok vi babyen opp bare vi hørte hun beveget seg oppi vugga og var på tur til å våkne. Vi gjorde alt vi kunne for å unngå den minste lille gråting. Med andremann ventet vi til han faktisk begynte å gråte.

Førstemann var mer avhengig av nærhet og kroppkontakt. Kunne ikke ligge alene og måtte bæres på hele tiden. Nr. 2 sov mye mer. Føler ikke at vi bevisst gjorde noe forskjell på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...