Gå til innhold

Hvordan startet deres 3 fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første - rier

Andre - slimpropp, fostervann med rier rett etterpå..

Spent på 3 mann

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. - satt igang 15 dager over termin

2. - satt igang 15 dager over termin

3. - satt i gang på termin

Skrevet

Første startet med vannavgang, riene kom med en gang etterpå.

Andre startet med rier, ble tettere og tettere ettersom dagen gikk. Siden første fødsel tok et døgn ble jeg hjemme så lenge jeg overhodet kunne takle smerten denne gangern (bor 10 min fra sykehuset). Kom inn, ble sjekket, hadde 8 cm åpning og vannet gikk da jordmor sjekket meg. Alle ble overrasket over at fødselen var kommet så langt.

Tredje gangen gikk jeg med maserier i over en uke, kunne våkne om natten, ha smertefulle rier helt regelmessig hvert tiende minutt i to timer også roet det seg igjen. Jordmor sjekket meg etter en uke med sånne slitsomme maserier og da hadde jeg nesten 4 cm åpning. Hun strippet meg og gav med riestimulerende akupunktur. Dagen etter skulle jeg på sykehuset for sjekk, da valgte de å ta vannet og riene kom umiddelbart etterpå. Fikk altså litt starthjelp, men i følge fødselslegen som tok vannet ville jeg ha født innen et døgn uansett...

Lykke til med tredjemann!

Skrevet

1. rier/slimpropp

2. vannet gikk

3. svake svake rier med veldig langt mellomrom, men jeg skjønte raskt hva det var så da gikk jeg 1/2 time i oppoverbakke på tredemølla for å få fart på sakene....

Skrevet

1. Rier

2. Rier

3. Våknet nøyaktig klokken 07.00 med svake rier. 08.50 var prinsen

født.

4. Rier

5. Vannet gikk og riene startet med engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...