Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Noen erfaringer å dele? Jeg skal begynne på mandag. Håper å ta av 5-8 kilo på fire uker. Spisedag lørdag.
L-8 Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 Jeg spiste etter periodisk faste, med første måltid rundt 12, funket fint. Anbefaler å bruke proteinpulver hvis du blir litt matlei eller til å lage fluff hvis du fyser på noe godt. Ikke ta helt av på spisedagen, og prøv å hold deg til karbo, unngå fett. Jeg gikk på det meste 12 dager uten oppkarbing, men da var leptinnivåene på bærtur for jeg ble helt utafor. Så så lenge er det bare teit å gå uten oppkarbing erfarte jeg. 5-8 kg klarer du lett på 4 uker! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 kva er opplegget på dinna kuren eigentleg?
L-8 Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Diett som innebærer å holde seg under 20 g karbo og fett pr dag, og med 2,5 g protein per kilo ffm. Styrketrening i form av tunge baseøvelser ca annenhver dag.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/ Vurderer denne selv om dagen, er stuck
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Kan man bytte ut et måltdi eller tom med en proteinbar på denne dietten? Sliter med å spise så mye kjøtt/fisk.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Trening og sunt kosthold er tingen. Ikke alskens dietter der man øker vekta tilbake til den opprinnelige med en gang man slutter på den.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Trening og sunt kosthold er tingen. Ikke alskens dietter der man øker vekta tilbake til den opprinnelige med en gang man slutter på den. Da foreslår jeg at du starter en tråd med det som tema. Her blir det surt om noe helt annet.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 16. juni 2012 #9 Skrevet 16. juni 2012 Trening og sunt kosthold er tingen. Ikke alskens dietter der man øker vekta tilbake til den opprinnelige med en gang man slutter på den. Da foreslår jeg at du starter en tråd med det som tema. Her blir det surt om noe helt annet. Det kan jeg sikkert, men da blir man slaktet ned av lavkarbo, PSMF, pulver, veganer og andre matfanatikere. Det jeg skulle ha sett, er mosjonsregime til dem som går på "lette" dietter som lavkarbo og andre ekstreme typer av kosthold.
L-8 Skrevet 16. juni 2012 #10 Skrevet 16. juni 2012 (endret) Trening og sunt kosthold er tingen. Ikke alskens dietter der man øker vekta tilbake til den opprinnelige med en gang man slutter på den. Da foreslår jeg at du starter en tråd med det som tema. Her blir det surt om noe helt annet. Det kan jeg sikkert, men da blir man slaktet ned av lavkarbo, PSMF, pulver, veganer og andre matfanatikere. Det jeg skulle ha sett, er mosjonsregime til dem som går på "lette" dietter som lavkarbo og andre ekstreme typer av kosthold. De fleste som går på psmf er aktive innen fitness. Psmf innebærer relativt hard styrketrening annenhver dag og er blant annet brukt til deffing. Det er IKKE en diett for sofaslitere. Og husk nå på at lavkarbo ikke nødvendigvis er en ekstremkur, men for mange et permanent kosthold. Det vil si at det er et normalt, sunt kosthold for mange. Selv om du mener at kneipp, kjøttkaker og gulrøtter er sunt og godt kosthold er ikke det en definitiv sannhet. Endret 16. juni 2012 av L-8
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #11 Skrevet 16. juni 2012 Trening og sunt kosthold er tingen. Ikke alskens dietter der man øker vekta tilbake til den opprinnelige med en gang man slutter på den. Da foreslår jeg at du starter en tråd med det som tema. Her blir det surt om noe helt annet. Det kan jeg sikkert, men da blir man slaktet ned av lavkarbo, PSMF, pulver, veganer og andre matfanatikere. Det jeg skulle ha sett, er mosjonsregime til dem som går på "lette" dietter som lavkarbo og andre ekstreme typer av kosthold. De fleste som går på psmf er aktive innen fitness. Psmf innebærer relativt hard styrketrening annenhver dag og er blant annet brukt til deffing. Det er IKKE en diett for sofaslitere. Det er uansett en ekstrem diett, man klarer ikke å opprettholde samme treningsnivå og lave nivå på matinntaket over lang tid. Og som kjent, de fleste ekstreme dietter gjør at man går ned i vekt fort, og går opp like fort etter at man er tilbake til "normalt" kosthold.
L-8 Skrevet 16. juni 2012 #12 Skrevet 16. juni 2012 Trening og sunt kosthold er tingen. Ikke alskens dietter der man øker vekta tilbake til den opprinnelige med en gang man slutter på den. Da foreslår jeg at du starter en tråd med det som tema. Her blir det surt om noe helt annet. Det kan jeg sikkert, men da blir man slaktet ned av lavkarbo, PSMF, pulver, veganer og andre matfanatikere. Det jeg skulle ha sett, er mosjonsregime til dem som går på "lette" dietter som lavkarbo og andre ekstreme typer av kosthold. De fleste som går på psmf er aktive innen fitness. Psmf innebærer relativt hard styrketrening annenhver dag og er blant annet brukt til deffing. Det er IKKE en diett for sofaslitere. Det er uansett en ekstrem diett, man klarer ikke å opprettholde samme treningsnivå og lave nivå på matinntaket over lang tid. Og som kjent, de fleste ekstreme dietter gjør at man går ned i vekt fort, og går opp like fort etter at man er tilbake til "normalt" kosthold. Det er sant at psmf er en ekstremdiett, og den er heller ikke ment som en varig diett, men en måte å gå raskt ned i fettprosent og samtidig bevare muskelmasse. Men det er jo meningsløst at du skal diskutere psmf når du ikke har satt deg inn i det og således heller ikke vet hvordan set fungerer. Ja, det reven ekstremdiett, og hvis en først skal på ekstremdiett er psmf den beste. Forutsatt at man ikke er en sofasliter.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. juni 2012 #13 Skrevet 16. juni 2012 Jeg spiser "inspirert av" PSMF, dvs at jeg legger meg på et mer moderat nivå, da jeg har litt høyere inntak av sunt fett (feks i form av fet fisk, fiskepålegg, litt nøtter etc) og ikke er fullt så streng på karbohydratene. Det fordi jeg ønsker å trene mer, mer kondistrening og generelt være mer aktiv enn det er mulig på et strengt PSMF-regime. Men jeg har gått på denne i en mer streng variant før, uten problemer, nettopp fordi jeg opplevde at det var mer enn nok mat for meg. Spiste ubegrenset av grønnsaker med lavt karboinnhold, og en masse proteiner. Så til tross for hva mange tror, ble det både nok og variert mat på meg. For meg var dte hvertfall mye bedre enn alskens pulverdietter, som man omtrent sulter ihjel på. Jeg hadde heller ingen problemer med tretthet, sultfølelse eller slike ting, og gikk også vel en times tur med hunden hver dag uten å få problemer med det. Oppkarbet på lørdager, da jeg også la inn ekstra trening. Da spiste jeg PSMF-inspirert frokost og lunsj, og startet oppkarbingen på ettermiddagen med feks grovt brød med syltetøy på, frukt, bittelitt chips og en liten sjokolade som lørdagssnop. Gjerne en ok frokost på søndager også. Til søndagsmiddagen spiste jeg det meste, men droppet poteter og saus. Man kan gå ned endel på denne dietten, men jeg anbefaler ikke å legge seg på et absolutt minimum av kalorier og tro at man dermed skal fyke ned i vekt i rekordfart. Alle kropper er forskjellige, og reagerer ulikt på dette, så det finnes ingen garantier. Jeg har aldri gått ned mer enn 1,5 kg i uken, helt uavhengig av matvaner. Det er bare sånn min kropp er. Uansett er det viktigste å finne sunne matvarer man kan leve med over tid, ikke søke magiske trylleformler som bare holder der og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå