Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Har to gutter på 2 og 4,5 år som stadig er i tottene på hverandre. Slitsomt er det, hyl og skrik. Eldste tåler nesten ikke at yngste låner leker av han og yngste vet akkurat hvordan han skal terge... Normalt eller er det noe jeg som mamma totalt har feilet med? De er også glad i hverandre, viser det innimellom så absolutt. De har soverom i en annen etasje enn stua og jeg synes ikke jeg gjør annet enn å fly i den trappa pga "uoverenstemmelser" hvis dere skjønner hva jeg mener. Vi er masse ute heldigvis, der går det veldig bra.. Flere som har det sånn?
Gjest SHOC Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 Litt blir det av og til mellom tvillingene, men ikke mye. Helst når begge skal ha den leken det bare er en av. Eldste er så mye eldre enn de små at vi slipper noen konflikter der
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Hehe, en av grunnene til at det er sunt med søsken er at man blir flink til konfliktløsning Tror alle søsken er i tottene på hverandre altså, og noen perioder er verre enn andre. Men det kommer nok en del an på personlighet også, selv om man er søsken kan man ha veldig lik eller veldig forskjellig personlighet og ikke alle går like godt sammen selv om man er glad i hverandre også. Mine barn er 3, 5, 8 og 11 år gamle og dette med krangling går i perioder, noen ganger er det så jeg har lyst å sette på meg hørselsvern, legge meg i fosterstilling og gråte, mens andre ganger leker de sammen så søtt sammen at jeg blir helt rørt Men min erfaring er den samme som din, er vi ute og i aktivitet går det veldig mye bedre enn om vi prøver oss på en innedag i regnvær. Rastløse unger som kjeder seg krangler mye mer enn unger som er slitne av lek og frisk luft.
soleia Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Mine to tette kranglar ein del om leikar, men det varer stort sett ikkje lenge. Ei veninne har to gutar med same aldersskilnad som dine, og der er det mykje krangling. Eldste likar ikkje at minste herjar med hans ting, og minste er flink til å terge. Eg trur ikkje det har så mykje med oppdragelsen å gjere. Søsken skal krangle litt, det gjer at dei lærer seg konfliktløysing til dei vert vaksne. Eg og bror min var håplause som barn, men harmoniske menneske no
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Uff ja.. de er 2,5 og 4,5 og krangler vel så og si hver eneste dag.. Holder på å bli gærn av og til Men de blir like fort venner igjen og da, så det er ikke bare ille Eldste er værst.. skal plage hele tiden, enten det er overdrevent med kosing, dytting, kalle minstemann ting eller ta leker osv.. Minstemann er ikke så ille til å plage og sånt ennå, men er litt egen på leker inni mellom og altfor flink til å HYLE
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Selvsagt krangler de! Noe annet ville faktisk bekymret meg, hehe... Jeg tror også det lett kan bli mer krangling mellom søsken som har samme interesser (altså ofte de av samme kjønn) fordi de da vil ha samme lekene osv. Våre eldste er to gutter med 23 mnds mellomrom og da de var 2-3 og 4-5 år kranglet og sloss de så mye at jeg var redd for å forlate dem uten tilsyn. Nå som de er 7,5 og 9,5 år er det vesentlig mye mindre krangling, i de bete periodene kan det gå både dager og faktisk uker uten, for så å være flere runder på en dag om de er slitne eller kjeder seg. Men nå er det mer plaging enn at begge vil ha samme ting slik som da de var yngre. De to minste barna våres er nå 5 år og snart 3 år (gutt og jente) og de kan også småkrangle, men det er ikke en gang sammenlignbart med hvordan de eldste holdt på. De to minste har også liten interesse for hverandres leker.
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Det høres helt normalt ut Vi har ei på 7 år og en som nærmer seg 5 år og de er som tom&jerry altså Noen ganger bestevenner (oftest slik heldigvis), men noen ganger omtrent sloss de. Mindre og mindre nå føler jeg da. Jeg har ei søster som er 3 år eldre, og vi var akkurat like. Men vi har et godt forhold idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå