Gå til innhold

Jeg savner et liv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor jeg slipper å gjøre alt!!

Betale alt!!

godta hvem jeg vil på fb uten å spørre om lov!!

Gå ut med venner!!

Snakke med guttevenner uten å få kjeft!!

Kjøpe klær til meg selv (har ikke råd da jeg betaler ALT)

Ha barnefri en helg

Gjøre det jeg vil!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor betaler du alt? Og er han sykelig sjalu?

Skrevet

For leiligheten er "min".

Flyttet hit da forholdet var nytt, bodd her i 4år nå.

Han er ikke hjemme hele uka pga jobb

Han har 24 tusen i mnd og jeg har 17 tusen, likevel må jeg betale hele husleie, strøm, nrk lissens, alt til barna, bhg osv........

ja han er syklig sjalu, men truer med div om jeg slår opp!

Skrevet

Det må du ikke finne deg i ! Krev husleie først og fremst.

Hva truer han med? Har dere barn sammen?

Skrevet

For leiligheten er "min".

Flyttet hit da forholdet var nytt, bodd her i 4år nå.

Han er ikke hjemme hele uka pga jobb

Han har 24 tusen i mnd og jeg har 17 tusen, likevel må jeg betale hele husleie, strøm, nrk lissens, alt til barna, bhg osv........

ja han er syklig sjalu, men truer med div om jeg slår opp!

Hva skal du med denne mannen når han ikke stiller opp med noe?

Skrevet

Han er det "eneste" jeg har da mine foreldre aldri har vært der for meg og jeg har veldig få venner igjen pga forholdet er som det er....

Skal jeg noe, må jeg alltid ha med meg barna.

ja vi har barn sammen.

truer med at han skal lage et helvete for meg, at de få venna jeg har igjen blir borte for ting har sagt om dem til han, at han skal kontakte mine foreldre å si at jeg er syk i hodet osv....

Skrevet

Han må vel bidra litt han også. Betale halve nrk lisens, halve strøm og krev husleie fra han? Hva bruker han pengan sine på siden han slipper å betale regninger? Hva truer han med?

Skrevet

Han bruker pengene sine på ting han vil ha.. ps3, ps3 spill, bil, dritt mat osv...

Sine egene regninger

Skrevet

Tomme trusler spørr du meg. Er som regel det! Hopp i det og bli kvitt'n!! Det klarer du, og du klarer alt som kommer i kjølvannet også! Du kommer til å få det så fantastisk mye bedre når du er kvitt drittsekken. Tro meg..

Skrevet

Men kjære deg. Om han lager et helvetet så la han få lov til det. Men kom deg langt unna han. Du trenger han ikke økonomisk du betaler jo alt i dag. Barna høres det ut som kun du tar deg av. Du har ikke kontakt med foreldrene dine i dag så hva gjør det om han driter seg ut med å fare med dritt om deg.

De få vennene du har i dag tror jeg nok blir å stå ved din side uansett hvis ikke kan de bare tro på han. Uten han kommer din selvtillit til å vokse daglig. Du kommer til å få mange flere venner og du kan godkjenne hvem du vil på fb. Dermed få kontakt med gamle kjente.

Tror ikke du har noe å tape på å komme deg unna, tror du kan få et font liv alene med barna. Er du redd for vold så søker du hjelp med en gang.

Masse lykke til...

Skrevet

Kjære deg. Du har det nok mye bedre uten han. Han bidrar jo ikke til noe, verken med barna eller regninger, itillegg kontrollerer han hvem du kan være venner med på fb, blir sur hvis du snakker med guttevenner. Hva slags forhold er det? I ett godt forhold så er det ikke slik.

Kom deg vekk, få ett nytt og bedre liv uten han.

Skrevet

Det er bedre å være ensom alene enn å være ensom i et forhold!

La han true, bråke, baksnakke deg og lage så mye "helvete" han bare vil, det slår bare tilbake på han selv.

Økonomisk vil du klare deg bedre uten han, da vil du få bidrag, stØtte til barnepass, en barnetrygd ekstra og kanskje til og med bostØtte.

Legg inn en annonse på Finn hvor du sØker etter en fast barnevakt som kan ta ungene f.eks noen timer en ettermiddag i uken eller hver tredje lØrdag formiddag så du får litt fri. Kommer garantert mange sØknader fra både sØte tenåringer og enslige voksne som Ønsker å gjØre noe godt for andre for litt lommepenger i lØnn. Vet ei som gjorde dette og en ufØr dame i 50 årene uten egne barnebarn fikk jobben, til stor glede for både små og store.

Om mannen ikke gir deg noen glede, avlastning, omsorg og frihet er han da ingenting å samle på, hvorfor i alle dager er du fortsatt sammen med han?

Skrevet

du beskriver en psykopat!! kom deg bort fra han med en eneste gang!!!

Skrevet

Høres ut som ene eksen min dette, han var likedan, og truet med det meste, når jeg fortalte at han fikk klare seg uten oss, så skambanket han meg, jeg lå inne i 2 uker :-/ Og vi hadde ikke barn i bildet, tenk hvordan det er for dem nå, og hvor ille det kan bli i verstefall.

Si ikke noe mer om det med å gå fra han, bare gjør det! Pakk det du og ungene trenger og flytt mens han er på jobb. Bedre å være førevar, enn etterpåklok!

Skrevet

Høres ut som ene eksen min dette, han var likedan, og truet med det meste, når jeg fortalte at han fikk klare seg uten oss, så skambanket han meg, jeg lå inne i 2 uker :-/ Og vi hadde ikke barn i bildet, tenk hvordan det er for dem nå, og hvor ille det kan bli i verstefall.

Si ikke noe mer om det med å gå fra han, bare gjør det! Pakk det du og ungene trenger og flytt mens han er på jobb. Bedre å være førevar, enn etterpåklok!

Altså, oss ment som meg og hunden vår, han ville ha hund, men eneste han gjorde for den, var å sparke den i baken eller i siden om hun gikk i veien :( Så jeg tok henne med meg, sto i mitt navn heldigvis, siden jeg kjøpte henne..

Skrevet

Hun kan jo ikke flytte mens han er på jobb når han bor gratis i hennes leilighet.

Det du beskriver er en veldig bortskjemt mann med psykopatiske trekk, en som mangler empati og bare tenker på seg selv og å få dekket sine egne behov. Selvfølgelig kommer han med trusler, han bor gratis, får gratis mat hver dag, har hushjelp som vasker rundt han, rydder etter han og vasker klærne hans så han kan bruke hele lønningen sin på seg selv og sine fritidsinteresser. Han vet nok selv at det kommer til å bli vanskelig å finne enda en kvinne som er villig til å gjøre alt dette for han, og han vet også at om du kaster han ut er han nødt til å bruke lønnen sin på husleie, mat og regninger.

Ser du ikke selv hvordan du blir utnyttet?

Ikke synk lavere nå, stå opp for deg selv, krev respekt. Om du er redd han må du sørge for at du har noen der når du kaster han ut. Har han familie eller venner han kan bo hos til han finner seg noe eget?

Litt voldsomt å kaste han ut på dagen om han ikke har det, men si ifra nå i helgen. Til mandag ringer du familievernkontoret og får en time til mekling så fort som mulig, til uken skal han ut!

Du er sterk kvinne, dette klarer du for deg selv og for barna dine. Tenk på hva slags forbilde du er for dem, vit at statistisk sett er det slik at barn finner en partner som gir dem en likest mulig familie som de er vokst opp med. Barn som ser mamma blir slått, velger en partner som slår, barn som ser mor blir utnyttet finner seg en partner som utnytter osv osv, dette er overhodet ikke tull, slike ting går i "arv".

Du har bare et liv, gjør det beste ut av det og bygg deg opp et liv du er fornøyd med!

Skrevet

Høres ut som meg du beskriver for noen år siden. Kunne ikke gjøre noen ting uten at han visste hvor jeg var, hva jeg gjorde, hvem jeg snakka med og hva vi snakka om. Han ringte meg sikkert 50 ganger daglig når han var på jobb og jeg måtte ha med meg barnet overalt fordi han ikke klarte å ta vare på barnet alene.

Dette er tre år siden. I dag er jeg alene med barnet og har det kjempe bra! Jeg har fått kontakt med mine gamle venninner ( som hele veien har støtte meg fullt igjennom alt). Det var et helvete i begynnelsen, men det ordna seg.

Jeg angra ikke et sekund. Anbefaller deg også å ta kontakt med politiet. Det gjorde jeg og de hjalp meg masse da jeg skulle flytte og tiden etterpå. De gjorde så jeg følte meg tryggere.

Send meg gjerne en pm om du lurer på noe mer. Kom deg for all del unna. Du kommer til å ha det mye bedre etterpå!!!

Klem til deg!

Skrevet

Hvor jeg slipper å gjøre alt!!

Betale alt!!

godta hvem jeg vil på fb uten å spørre om lov!!

Gå ut med venner!!

Snakke med guttevenner uten å få kjeft!!

Kjøpe klær til meg selv (har ikke råd da jeg betaler ALT)

Ha barnefri en helg

Gjøre det jeg vil!!

Ta makten du har gitt han tilbake,

Om du elsker han så sett krav og forlang. Er du alt over han så vet du jo fint du klarer deg som alenemor det har du bevist hver eneste dag og mnd.

Klart han gjør det han kan for at du ikke skal kaste han ut for han bor jo gratis også videre det er jo jaggu flott å få alt servert på sølvfat og i tillegg få sex nå og da.

At han er så sjalu er nok en av 3 ting, han er liveredd du skal finne en annen og kaste han ut fra det gode liv han lever.

Han er selv utro når han er borte i ukene og på seg selv kjenner man andre. (og han viser jo at han ikke elsker og setter pris på deg med at han er som han er, dere er jo overhode ikke likestilte i forholdet han er bare en freeloader i mangel på norsk ord )

Eller en blanding av disse to tingene.

Siden du betaler alt og han flyttet inn i din leilighet antar jeg at enten står du alene som eier eller så står du alene på leiekontrakt.

Derfor kan du kaste han ut, du kan i tillegg bevise at det kun er du som har betalt for boligen om han skulle prøve å lage trøbbel.

Om hans trusler går på å skade deg eller barna så gi beskjed at du kommer til å anmelde han om det kommer flere, det er nemmelig ulovlig og du kan og bør da søke om besøksforbud for en periode.

Om det går på å skade seg selv så får du bare gi han beskjed om at det er kun han selv som blir skadelidene og det er ikke din jobbe å holde han i livet.

Du må med andre ord vise deg kald og sterk mot slike mennsker.

Og ikke minst om du fortsetter forholdet ikke la han ta kontrollen over hvem du er venner med hverken i fb eller ellers. Gi han beskjed at det er ditt liv, du gjør som du vil og om han ikke liker det vet han hvor døren er.

Og er han fysisk mot deg kontakt politet få hjelp til å kaste han ut og få besøksforbud

Noen mennesker vil utnytte andre det de kan og finner de noe som helst de kan bruke mot deg som virker enten det er å bruke din empati, din redsel eller annet så gjør de det, i deres øyne er slikt en svakhet som skal utnyttes.

Og den eneste måten å få de til å oppføre seg er å sette hardt mot hardt og ikke la de finne mer svakhet hos deg til å bruke

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Han er det "eneste" jeg har da mine foreldre aldri har vært der for meg og jeg har veldig få venner igjen pga forholdet er som det er....

ja vi har barn sammen.

truer med at han skal lage et helvete for meg, at de få venna jeg har igjen blir borte for ting har sagt om dem til han, at han skal kontakte mine foreldre å si at jeg er syk i hodet osv....

Kjære HI!

Bare la han true deg. Er nettopp det det er, trusler. Han ønsker å kontrollere deg ved å skape frykt. Men du lærer han hvordan han skal behandle deg. Finner du deg i det så kommer han aldri til å forandre seg. Jeg kjenner han jo ikke, men dette høres ut som et klassisk tilfelle. Han kommer ikke til å vinne fram med oppførselen sin, han vet han er maktesløs om du bestemmer deg for å gå, er derfor han kjører terror. For da har han ihvertfall kontroll på deg. IKKE la han vinne!

Du trenger ikke denne psykoen, du er allerede alene om alt og det høres jo ut som du klarer deg fint både med barna og økonomien? :)

Som de andre sier, la han true og baksnakke. Det sier uansett mest om han. Han vil aldri vinne en kamp i retten om det ender der ift barnefordeling. Han kommer ikke til å ha en sjanse..

ønsker deg lykke til, håper du klarer å innse at det ikke er sånn her ditt og barnas liv skal være! Håper også alt ordner seg til det beste for deg :)

Endret av sommerfuggel i vinterland
Skrevet
Det er bedre å være ensom alene enn å være ensom i et forhold! La han true, bråke, baksnakke deg og lage så mye "helvete" han bare vil, det slår bare tilbake på han selv. Økonomisk vil du klare deg bedre uten han, da vil du få bidrag, stØtte til barnepass, en barnetrygd ekstra og kanskje til og med bostØtte. Legg inn en annonse på Finn hvor du sØker etter en fast barnevakt som kan ta ungene f.eks noen timer en ettermiddag i uken eller hver tredje lØrdag formiddag så du får litt fri. Kommer garantert mange sØknader fra både sØte tenåringer og enslige voksne som Ønsker å gjØre noe godt for andre for litt lommepenger i lØnn. Vet ei som gjorde dette og en ufØr dame i 50 årene uten egne barnebarn fikk jobben, til stor glede for både små og store. Om mannen ikke gir deg noen glede, avlastning, omsorg og frihet er han da ingenting å samle på, hvorfor i alle dager er du fortsatt sammen med han?

Hvorfor er alle Ø`ene dine store?

Må henge meg på resten her!

Få han ut av livet ditt!

Skrevet
Det er bedre å være ensom alene enn å være ensom i et forhold! La han true, bråke, baksnakke deg og lage så mye "helvete" han bare vil, det slår bare tilbake på han selv. Økonomisk vil du klare deg bedre uten han, da vil du få bidrag, stØtte til barnepass, en barnetrygd ekstra og kanskje til og med bostØtte. Legg inn en annonse på Finn hvor du sØker etter en fast barnevakt som kan ta ungene f.eks noen timer en ettermiddag i uken eller hver tredje lØrdag formiddag så du får litt fri. Kommer garantert mange sØknader fra både sØte tenåringer og enslige voksne som Ønsker å gjØre noe godt for andre for litt lommepenger i lØnn. Vet ei som gjorde dette og en ufØr dame i 50 årene uten egne barnebarn fikk jobben, til stor glede for både små og store. Om mannen ikke gir deg noen glede, avlastning, omsorg og frihet er han da ingenting å samle på, hvorfor i alle dager er du fortsatt sammen med han?

Få han ut av livet ditt!

Det er en feil på siden her som gjØr at æ, Ø og å blir store når du skriver de små, og små når du skriver de store. Skjer ikke hver gang, men i noen innlegg innimellom uansett hvem som skriver innlegget.

Er tatt opp på Ris og Ros-siden mange ganger, men de klarer visst ikke gjØre noe med det....

Skrevet

Få han ut av livet ditt!

Det er en feil på siden her som gjØr at æ, Ø og å blir store når du skriver de små, og små når du skriver de store. Skjer ikke hver gang, men i noen innlegg innimellom uansett hvem som skriver innlegget.

Er tatt opp på Ris og Ros-siden mange ganger, men de klarer visst ikke gjØre noe med det....

Aha :)

Jeg trodde du satt å "små ropte" i svarene dine :P haha!

Men takk for at du svarte :)

Skrevet

ja vi har barn sammen.

Jeg har vært der du er nå. En mann som dreit i meg og ungene våre, var nedsettende i tale, utro og utøvde psykisk terror, samt var ekstremt sjalu uten å ha noe som helst grunn til det (sikkert på grunn av egen utroskap - på seg selv kjenner man andre). Jeg er utenlandsk, hadde kun mine foreldre som familie og ingen venner. 14 dager før jeg gjorde det slutt med eksmannen flyttet jeg 2200 km fra der vi bodde til helt nytt sted, ny jobb og ny barnehage for barna. Og jeg har overlevd. Uten venner, avlastning, familie, hjelp og så videre. Jeg mistrivdes STERKT som singel, men det er bedre å være miserabel som singel enn å bli brutt ned hver eneste dag, miste seg selv og la seg selv utnytte. Kom deg ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...