Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 All ære til dem! Det er vanskelig å sette seg inn i hvordan de har det og hvordan hverdagen deres er! Jeg vet ikke om jeg hadde klart det selv å jeg håper virkelig de får flere avlastingsdøgn så de får muligheten til å ta vare på seg selv og forholdet også! De virket iallefall gode tvers i gjennom og som virkelig gode foreldre!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Ja, de er tapre, ja, jeg er enig med legen, men de ønsker minimalt med samvær med barna sine. Det er 365 dager i året, og de ønsker 160 dager avlastning i halvåret.
Koala *g07* Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Ja, de er tapre, ja, jeg er enig med legen, men de ønsker minimalt med samvær med barna sine. Det er 365 dager i året, og de ønsker 160 dager avlastning i halvåret. Ja, med to barn så er det kanskje noe de faktisk trenger. Jeg jobber med denne type barn, og ser hvilke behov deres familier har. Man må se litt av hele bildet før man faktisk går inn på hvorvidt antall dager er for mye eller for lite. Man skal faktisk forstå hva det innebærer å ha syke barn. All ære til de foreldre som står i dette, og jeg håper kommunene ser hvilke behov disse familiene har.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Jeg synes også det var ekstremt med avlastning de ønsket. Jo tøffe foreldre til de grader, ingen tvil, men egentlig vil de jo ha barna på institusjon ifølge dagene i løpet av et år. Kan de ikke bare si det? Er det flaut å måtte si at de velger vekk barna? Syns ikke det når barna er svært funksjonssvake. Før ble man plassert på institusjon, og det er bare å innse at noen faktisk er så funksjonssvake at det er det riktige for de impliserte uten å føle skyld. Disse jentene kommer til å være fraværende hele livet. Jeg er ganske sikkert på at jeg ikke hadde taklet det, men man vet vel ikke hvor sterke man kan være før man står i noe slikt selv..