Gå til innhold

Og der gikk slimproppen. Erfaring rundt dette noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen faktaopplysninger:

*I uke 37

*Hinneløsning på sykehus i går

*Helt moden, 3 cm åpning

*3 gangsfødende

*Sammentrekninger store deler av gårsdagen, ga seg til slutt

*Tok igangsettingsakupunktur for ca 1 time siden

*Slimproppen (trolig hele) gikk i 10-11 tiden i dag, svake blodspor

*Siste tre timer helt rolig i magen

*H*n ligger godt ned, men ikke festet

Bare for å ha nevnt det, så er det veldig ønskelig at han kommer "av seg selv", for blir satt igang på mandag om det ikke skjer noe før - medisinsk årsak. De to andre barna kom også i uke 37. En to dager før igangsetting og en kom dagen etter hinneløsning.

Skjønner at ingen kan si noe for sikkert, men mens jeg sitter her å venter og ikke minst håper, så hadde det vært fint å lese noen erfaringer:-)

Ps! Slimproppen gikk ikke med de to andre, og de tok vannet med de, så har ingen kjennskap til dette fra før:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannet gikk 5 min etter slimproppen, 20 min etter det kom riene. Mellom første og andre rir var det 50 sekunder. Styrtfødsel med andre ord.

Skrevet

Au, det hørtes ikke noe særlig ut. Håper det gikk bra med både deg og barnet tross alt:)

HI

Skrevet

Først gikk slimproppen, halvtime senere gikk vannet.

Nok en halvtime så kom riene.

Fødte senere den dagen.

Var andregangs i uke 37 med tvillinger.

Skrevet

Hadde samme symptomer som deg i uke 40+4,slimproppen kom med blod i, måtte settes igang allikavel 2 dager senere, pga det ikke var mer fostervann igjen.

Nå kom slimproppen på mandag, magen har sunket kraftig, 2 veer natt til torsdag, mye murringer og vondt i ryggen. HELDIGVIS skjer ingenting enda,er bare 31+5.

Skrevet

Skjønner at dette kan slå begge veier da:) Tenker jo som så at det er veldig typisk at det ikke skjer mere nå, og at igangsetting på hardeste vis blir løsningen over helga (er så positiv, hehe), men håper alikavel så inderlig at det kan få komme igang før:-)

Oisann #5, håper din lille holder seg inne å vokser seg stor og sterk før h*n finner veien ut:)

HI

Skrevet

Slimproppen gikk i begge mine svangerskap, og riene satte i gang bare timer etterpå begge gangene. Lykke til, uansett hva som skjer :-)

Skrevet

Slimproppen gikk 20 timer før vannavgang med første barnet, og 4 døgn før rier med andre.

Det er store sprik selv med samme mor!

Kanskje du skal prøve å få et par orgasmer? Gå masse i trapp i helga;)

Skrevet

Tusen takk for det:-) Blir spennende å se utover:)

HI

Skrevet

#8 Tanken har slått meg ang det med orgasmer;) Men kan jeg i tillegg ha sex nå som slimproppen har gått, eller må jeg ordne opp selv? Hehe

HI

Skrevet

Om slimproppen har gått, du har 3 cm åpning og er tredjegangs bør selv en igangsetting gå ganske greit altså.

Var i akkurat samme situasjon for 5 år siden, tredej barnet mitt, 17 dager til termin og litt over 3 cm åpning. Barnet måtte ut.

De tok vannet og jeg fikk rier av det, litt uregelmessig og ikke spesielt vondt, men noen timer senere hadde jeg 5 cm åpning. Ble satt på riestimulerende drypp og fødte 5 timer senere. Den absolutt letteste av mine fødsler.

Med nr fire gikk slimproppen på tirsdag og vannet gikk på torsdag, 5 dager før jeg egentlig skulle ha planlagt snitt. Ble hastesnitt den kvelden isteden ;)

ønsker deg lykke til!

Skrevet

Her gikk den 1,5 døgn før vannet gikk.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Baby var ute 4 timer etter slimproppen

Skrevet

Jeg var moden med 3 cm åpning 2 uker før jeg fødte, og slimproppen hadde gått. Ble strippet 3 ganger, men alikevel måtte jeg bli satt i gang på overtid.

Jo flere tegn til at fødselen nærmer seg jo bedre. Men det er dessverre ikke uvanlig å gå uten slimpropp eller å ha 3 cm åpning de siste ukene.

Du bør nok ikke ha for store forhåpninger før du kjenner skikkelige murringer, rier eller vannavgang.

Skrevet

Murringen fra morgenen, slimpropp gikk 18.00, tiltagende rier, på sykehus 00.00. Baby ut 09.30 ;)

Skrevet

Ser noen har vært heldig og andre har måttet vente... Noen sammentrekninger nå i kveld, men på langt nær regelmessig, så jeg frykter dette blir langdrygt.

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Du får bare ha lykke til :)

Skrevet

1. fødsel : igangsettelse, da gikk slimproppen, vannet, jeg spydde, riene kom, jeg spydde enda mer, ALT skjedde veldig fort. Fødselen over på 8 timer. Ble satt i gang helt umoden 15 d over termin.

2. fødsel: Har blit strippet 2 ganger, og har sidentirsdag har vondter i magen/korsryggen og hatt mye blodig slim, klumper, aner ikke om slimproppen har gått denne gangen. Men so far ingenting som skjer. Jeg blir også satt i gang mandag pga overtid, 8 dager over termin.

Lykke til til deg også :)

Skrevet

Ehhh, nå bare siste 15 minutt, bra med nedpress/stikkinger i underlivet og tre tak som var hardere enn noen av de jeg hadde i går, men synes ikke de varer så lenge, og får kun murring i magen, ikke i ryggen i tillegg ved takene. Ønsketenkning sikkert, men du og du det hadde vært flott om noe hadde skjedd.

Tusen takk for lykkeØnskninger:-)

HI

Skrevet

Slimproppen min gikk på torsdag. Men ingenting har skjedd her. Har nedpress, mens murringer og noen kraftige kynnere.. Men ikkje noe mer.. Har gitt opp, denne babyen kommer nok ikkje av seg sjølv. Må belage meg på å bli satt i gang. Men tredje mann er en luring så er skuffa kvar dag og sliten av å ha vondt.. Masse lykke til til dere som er rett rundt hjørne..

Skrevet

Jeg ville ring rørlegger eller noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...