Gå til innhold

Dere med barn født rundt 20.juli:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når feier dere barnebursdagen? Vesla her blir 4, og skal ha sin første bursdagsfeiring. Fra 1. juli og til rundt 20. august er det få barn i barnehage/skole(sfo). Når velger dere å feire. Synes det virker rart å feire langt unna den egentlige bursdagen i tid :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Morn du
Skrevet

Yngste her har bursdag 21.juli. Den har blitt feiret etter sommerferien, faktisk ble den feiret i september en gang. Men den har blitt feiret med voksne på selve dagen da :)

Skrevet

Men oppleves det negativt hvis man i 1. klasse starter året med å feire en bursdag som har vært?

Vil jo ikke at hun skal "lide" for å ha bursdag på kinkig tidspunkt...

Vet at det er et par år fram i tid, men tenkte vi skulle lage noenlunde like rammer rundt bursdagene.

HI

Alt man skal bekymre seg over :P

Skrevet

Jeg har ikke barn født midt i fellesferien, men er selv født midt i fellesferien :P

Da jeg var liten pleide foreldrene mine å arrangere barnebursdag siste helga før skoleferien startet. På selve bursdagen min var vi sjeldent hjemme og om vi var det, så var det nesten ingen andre som var hjemme. Så selve bursdagen var nesten alltid en stille affære, lite av venner og familie som var hjemme,

Skrevet

Barnet mitt har bursdag 21 juli.

Han har ferie fra siste uken i juni og til andre uka i august fra bhg, og jeg tror helt ærlig ikke han blir markert i barnehagen- trist men sant.

Står ikke noe i mndsplan om det og ingen har sagt noe om det. Så, jeg tror barnehagen tenker at han ikke blir feriret siden han har ferie fra bhg da.

Da han blir større og vi skal arrangere barneselskap vil jeg ta barnebursdag i juni, en mnd før bursdagen hans.

Også familiebursdag på dagens hans.

Skrevet

Jeg har juligutt og vi ska ha barneselskap for første gang i år (blir fem år), og har valgt å ha det før barnehagen tar sommerferie. Så her blir det gjort på torsdag, den 21.juni, altså en måned før han fyller år :P

Grunnen til at jeg velger å gjøre det FøR ferien og ikke etter, er at gutten er overseg interessert i bursdager og har gledet seg lenge allerede. Og jeg føler det blir mer feil å gjøre det i etterkant.

Tror vi kommer til å gjøre det sånn flere år, forhåpentligvis kan han henge seg på noen klassekamerater og ha fellesfeiring f.eks i bassenget eller noe annet. Vet det er vanlig å slå sammen noen som har bursdag i samme tidsrom.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vi feirer snuppa på bursdagen (i juli) med besteforeldre og ellers de av slekt som er hjemme på dagen, hvis vi ikke er på ferie selv.

Barneselskapet har vi alltid tatt første uka når skolen begynner. Da hun gikk i barnehagen, markerte de alltid dagen hennes, enten før eller etter ferien.

Om barnehagen og skolen ikke markerer dagen på eget initiativ, så er det bare til å be dem om å gjøre det. Alle barn syns det er stas å bli feiret med krone og flagg, og de bør ikke bli straffet for å fylle år i fellesferien :)

Skrevet

Jeg sier bare ifra i bhg at de kan finne en dato som passer dem rett før ferien, så feires gutten vår da :) ellers er der med venner og familie som er hjemme på dagen, så får vi se hvordan det løses når han begynner på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...