Gå til innhold

Kveldens utblåsning, at det går ann...

Anbefalte innlegg

Gjest Dotto
Skrevet

Vi er en vennegjeng som var veldig ville i vår ungdom. Fyll, sex, ++, hver eneste helg... 6 av oss ble gravide i samme året, men og vi roa oss ned alle sammen.

Nå er det meg, min bestevenninne og en felles venninne av oss som er rolige, de andre tar helt av. De fester hver eneste helg, overlater ungene til hvem som helst, og har blitt ville igjen. Jeg er fadder på ene gutten til en av de "ville", og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har lyst til å bare kutte ut alle de ville, for når sant skal sies, så ser jeg ned på de. De har vært ute sikkert 100 ganger siden de fikk barn, jeg har vært ute MAX 15 ganger iløpet av 2.5 år, der mange har vært spesielle anledninger.

Det skremmer meg at de klarer å oppføre seg på den måten de gjør. Det er ikke snakk om å være ute noen få timer for å så komme hjem å legge seg, de er ute til morningen etterpå, og er fremdeles fulle når de tar seg av barna sine. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, de er helt forandret. Jeg har levd på OS i 2.5 år nå, men jeg har også tatt fag, og fått studiekompetanse og fullført vgs i desse åra, jeg skal nå på høyskole og bli sykepleier. Det samme skal min bestevenninne. De andre har ingen utdanning, ingen planer om utdanning, ikke peiling på hva de skal gjøre, mister strax retten på OS, de har ikke barnehageplass i tilfelle de skulle få seg jobb, ALT er helt KAOS i livene deres. Det virker ikke som om barna lider eller noe, men jeg blir bare så redd, og oppriktig talt dårlig inni meg ved tanken på at de holder på sånn.. Jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at de var sånn som meg og min bestevenninne, vi er ansvarlige, og gjør det vi kan for å ha en mest mulig trygg og stabil tilværelse for barna våres. Såklart tar vi oss en tur på byen av og til, men det er virkelig sjelden, og vi planlegger det nøye..

I morgen skal to av barna feire 3 årsdagen sin, vi er invitert, og jeg ringte en av de isted for å få vite når bursdagen starter, og da fikk jeg beskjed om at vi måtte snakkes senere, for hun var på byn... Altså, hva faen?! Dagen før jenta mi sin bursdagsfest, så var jeg hjemme å bakte kaker og styrte på, jeg var ikke på fylla..

Huff, vet ikke hva jeg vil med dette, måtte vel bare blåse ut litt, men om dere har noen råd, så kom med de!

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Stakkars unger.

Jeg er ingen moralist og tar meg gjerne en fest. Men 100 fester på 2,5 år er omtrent hver eneste helg, det. Syns det ligner omsorgssvikt at de står opp bakfulle for å ta seg av en 2-3 års gammel unge.

Skrevet

Det høres ut som om du er moden for å kutte ut en del av omgangskretsen din, dere har åpenbart vokst langt fra hverandre. Det høres dessverre også ut som om du alvorlig bør vurdere å kontakte barnevernet. Du er vel egentlig pliktig til det dersom du er klar over omsorgssvikt, og det må en jo kunne si at det er når man er full når man tar seg av barna sine. Kanskje disse jenten kan få hjelp til å komem på rett kjøl.

Gjest Dotto
Skrevet

Dere ANER ikke hvor lyst jeg har å bare kutte de ut, men jeg er fadder på ene gutten, og jeg kan ikke bare dra da.. Hadde ikke jeg vært fadder, så hadde jeg hatt null kontakt med de idag. Barnevernet er allerede inni bildet, men av helt andre grunner, og omsorgsovertakelse er ett mulig alternativ om barnevernet ikke er fornøyd med situasjonen til vinteren.. Så jeg vet ikke jeg altså.. Blir bare så ufattelig lei meg og redd! Blir faktisk skikkelig redd bare ved tanken på at folk kan få seg til å gi så faen...

Takk for svar!

Gjest Antarctica
Skrevet

Forstår at du syns det er fælt. Og stakkars den lille gutten. Håper der er andre gode voksne i livene til disse arme småingene!

Skrevet

hmm, vennene dine høre ganske umodne ut. Har ikke noe i mot at folk tar seg en fest når det behøvs, men hver helg er jo litt drøyt i mine øyne. Hva er grunnen til denne voldsomme trangen til å feste? Jeg drar på fest i ny og ne jeg også, men har roet meg veldig pga familielivet ;) Lysten er ikke der like ofte lenger rett og slett, noe som er naturlig for de fleste som får barn vil jeg tro ;) Du har ikke pratet med noen av disse vennene dine? Hintet til at det kanskje er litt ofte festing?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...