Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Nå har jeg FAKTISK kledd på meg bleia til sønnen!!! Jeg har idag blødd igjennom 3 helvettes bukser og byttet bind 2-3 ganger i timen! HVA KAN DETTE KOMME AV? Jeg har ALDRI blødd så mye, aldri hatt så mye smerter, og aldri blødd for mye til tamponger og bind... Nå er jeg frustrert, kan jo ikke legge meg om det skal fortsette på denne måten. Litt bekymret når jeg tenker hvor mye blod jeg må ha mistet idag!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Jeg er ikke gravid, og det er jeg ganske sikker på :/
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Jeg er ikke gravid, og det er jeg ganske sikker på :/ Hvordan kan du være sikker på det? Husk at g-tester ikke alltid er 100% sikre, om du aborterer, så kan du ha hatt minimalt med HCG nivå. Om du fødet innenfor en viss tid, så kan det være arret i livmorveggen etter morkaka som har gått opp igjen også, det hendte meg sist, og jeg blødde nesten 3 ganger værre enn ved selve renselsen..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Men jeg har ikke hatt sex på 5 mnd, så vil jo nesten tro at jeg skulle merket noe tidligere da?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Endometriose kommer ikke av sex. Oi, mente til hun som sa at det kanskje var abort. Skal google litt å se hva Endometriose er for noe, har aldri hørt om det før.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Endometriose kommer ikke av sex. Nei, men graviditet gjør, så jeg antar at det er det HI refererer til.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Fitte-mensen? Finnes det andre typer mensen?
Gjest Antarctica Skrevet 15. juni 2012 #11 Skrevet 15. juni 2012 Endometriose kommer ikke av sex. Nei, men graviditet gjør, så jeg antar at det er det HI refererer til. Sorry, gikk litt fort der... ;-)
Gjest Antarctica Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Til HI: endometriose er en kronisk underlivssykdom som kan være hormonelt betinget. Den gjør at det vevet/den vevstypen som livmoren er dekket med på innsiden bli "viltvoksende" Når dette vevet i løpet av menstruasjonssyklusen svulmer opp og blir blodfylt (som det også skal, for å forberede livmoren på et evt svangerskap), skjer det også med de viltvoksende flekkene. Når da livmorslimhinnen blør under menstruasjonen, og støter fra seg det myke vevet som skulle ha blitt morkake, da blør det også fra de feile plassene. Det kan være i eggledere, i bukhule, mange steder. Dette er ingen tullediagnose, den kan bli ekstremt plagsom gi sammenvoksninger og smerter, og blødningsforstyrrelser (som du har.) Dessverre kan dette være symptom på masse ting, så om det vedvarer, er legen stedet å gå!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 Til HI: endometriose er en kronisk underlivssykdom som kan være hormonelt betinget. Den gjør at det vevet/den vevstypen som livmoren er dekket med på innsiden bli "viltvoksende" Når dette vevet i løpet av menstruasjonssyklusen svulmer opp og blir blodfylt (som det også skal, for å forberede livmoren på et evt svangerskap), skjer det også med de viltvoksende flekkene. Når da livmorslimhinnen blør under menstruasjonen, og støter fra seg det myke vevet som skulle ha blitt morkake, da blør det også fra de feile plassene. Det kan være i eggledere, i bukhule, mange steder. Dette er ingen tullediagnose, den kan bli ekstremt plagsom gi sammenvoksninger og smerter, og blødningsforstyrrelser (som du har.) Dessverre kan dette være symptom på masse ting, så om det vedvarer, er legen stedet å gå! Oi, takk for svar! Om det fortsetter må jeg nok ta meg en tur på legevakta i morgen, for dette er overhode ikke normalt!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #14 Skrevet 16. juni 2012 Husk også at mensen forandrer seg i løpet av livet. Jeg har av og til sånne menstrasjoner hvor jeg ikke kan bevege meg før jeg blør igjennom. Det at du blør rikelig, er jo at slimhinnen er tykk...noe som er normalt...
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 16. juni 2012 #15 Skrevet 16. juni 2012 Nå har jeg FAKTISK kledd på meg bleia til sønnen!!! Jeg har idag blødd igjennom 3 helvettes bukser og byttet bind 2-3 ganger i timen! HVA KAN DETTE KOMME AV? Jeg har ALDRI blødd så mye, aldri hatt så mye smerter, og aldri blødd for mye til tamponger og bind... Nå er jeg frustrert, kan jo ikke legge meg om det skal fortsette på denne måten. Litt bekymret når jeg tenker hvor mye blod jeg må ha mistet idag! Fittemensen
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #16 Skrevet 16. juni 2012 Jeg hadde det sånn første 2-3 gangene jeg hadde mensen etter svangerskap. Fikk først en unge og ble gravid igjen uten å ha fått tilbake mensen. Da mensen kom etter unge nr to var det min første mens på over 2 år, og jeg blødde som et helvete. Største tampongen og største nattbindet i tillegg, likevel blødde jeg gjennom. Måtte opp flere ganger om natten også... Men heldigvis roet seg etterhvert, jeg blør fremdeles mer enn jeg gjorde før jeg fikk barn, men nå går det an å leve med det bare jeg beskytter meg godt. Er det lenge siden du fødte, har du hatt mensen lenge?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #17 Skrevet 16. juni 2012 Jeg hadde det sånn første 2-3 gangene jeg hadde mensen etter svangerskap. Fikk først en unge og ble gravid igjen uten å ha fått tilbake mensen. Da mensen kom etter unge nr to var det min første mens på over 2 år, og jeg blødde som et helvete. Største tampongen og største nattbindet i tillegg, likevel blødde jeg gjennom. Måtte opp flere ganger om natten også... Men heldigvis roet seg etterhvert, jeg blør fremdeles mer enn jeg gjorde før jeg fikk barn, men nå går det an å leve med det bare jeg beskytter meg godt. Er det lenge siden du fødte, har du hatt mensen lenge? Fødte for godt over 1 år siden, så har vel hatt mensen 4-5 ganger etter fødsel. Den har alltid vært normal, til og med første gang etter fødsel blødde det ikke så mye. Har roet seg en liten smule idag, men skal si det renner fremdeles for full tank her :/ HI
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #18 Skrevet 16. juni 2012 Fitte-mensen? Finnes det andre typer mensen? Slafsekuse mens
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #19 Skrevet 16. juni 2012 Jeg hadde det sånn første 2-3 gangene jeg hadde mensen etter svangerskap. Fikk først en unge og ble gravid igjen uten å ha fått tilbake mensen. Da mensen kom etter unge nr to var det min første mens på over 2 år, og jeg blødde som et helvete. Største tampongen og største nattbindet i tillegg, likevel blødde jeg gjennom. Måtte opp flere ganger om natten også... Men heldigvis roet seg etterhvert, jeg blør fremdeles mer enn jeg gjorde før jeg fikk barn, men nå går det an å leve med det bare jeg beskytter meg godt. Er det lenge siden du fødte, har du hatt mensen lenge? Fødte for godt over 1 år siden, så har vel hatt mensen 4-5 ganger etter fødsel. Den har alltid vært normal, til og med første gang etter fødsel blødde det ikke så mye. Har roet seg en liten smule idag, men skal si det renner fremdeles for full tank her :/ HI Jeg hadde slik ekstrem mens 8 uker etter fødselen. Det rant og rant og varte i 3 dager.
Tigerpote Skrevet 16. juni 2012 #20 Skrevet 16. juni 2012 Jeg blødde slik da jeg fikk mensen som 12-åring. Veldig veldig hemmende, samtidig som jeg hadde det i 10-14 dager, og fikk det tilbake etter 10-14 dager. Det var ingenting galt med meg, annet enn at jeg fikk kronisk jernmangel. Heldigvis ble det ordnings da jeg begynte på p-piller. Har ikke hatt det slik i voksen alder etter p-pilleslutt. Så vil tro at det går over til deg også ,men hør med lege likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå