Gå til innhold

Lavt blodsukker og ikke-diabetiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg prøver å finne info om dette på nettet finner jeg bare at dette er noe diabetikere har, ikke ikke-diabetikere.

Men jeg har dette på hver eneste måling. Blodsukkermålingne mine varierer mellom 2.9 og 4.1 (Og grnesen for hypoglykemi er visst 4 leser jeg)

Jeg har så lavt blodsukker om jeg er fastende, normal eller har spist mye sukker.

Hva betyr egentlig dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hvem vet, her ligger normalen min på 3,2- 4,7 og 4,7 er etter en full dag av "bare" sukker. Er testet for diabetes "noen" ganger gjennom årene mine, men enda ikke fått beskjed om hvorfor jeg har det slik.

Skrevet

samme som meg det.. så jeg skal visst sjekkes etter svangerskapet. Litt komisk med tanke på at søsteren min ikke har insulin i kroppen i det hele tatt...

Skrevet

samme som meg det.. så jeg skal visst sjekkes etter svangerskapet. Litt komisk med tanke på at søsteren min ikke har insulin i kroppen i det hele tatt...

Skrevet

Søk på reaktiv hypoglykemi så finner du en del :)

Jeg hadde det for en god del år siden, hadde målinger på godt under 2, også nede i 1,2, og helsepersonell trodde jeg var alvorlig syk når jeg hadde det helt fint og null symptomer på ubehag eller sykdom.

På denne tiden bestod mitt kosthold av forholdsvis mye karbohydrater, og dette tror jeg må ha bidratt til det.

Etter at jeg la om kostholdet for noen år tilbake har jeg aldri hatt lave målinger, men hatt et stabilt blodsukker.

Hos en del kan reaktiv hypoglykemi være "forstadiet" til diabetes 2, så det er verdt å ta dette som et forvarsel og legge om kostholdet selv om man i dag ikke har problemer med det.

Skrevet

Hvis du har så lavt blodsukker så bør du utredes for glykom. En liten godartet svulst i bukspottskørtelen som sitter og produserer insulin på egne premisser. Derfor kan man få alt for lavt blodsukker. Den kan som regel lett tas bort og da blir man helt fin igjen.

Jeg skal utredes for dette etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...