Gå til innhold

hva gjorde dere annerledes?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere begynnte å prøve?? sluttet dere å drikke alkohol? begynnte med folat?

jeg tenker at jeg vil slutte å drikke,det tar jo som regel noen dager/uker før man finner ut at man er gravid..og jeg tenker det ikke kan være bra,selv så tidlig.

hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid på nyttårsaften med førstefødte. Drakk ikke da.

Tok ett glass vin da jeg var 4uker på vei siste gang (før jeg visste det).

Startet med folat den dagen jeg testet positivt.

Skrevet

Jeg levde (lever kan jeg vel kanskje si :P ) som normalt i prøveperioden.

Alkohol drikker jeg lite av til å begynne med så det lille glasset jeg koser meg med i ny og ne ser jeg ikke på som et problem. Jeg vil derimot slutte helt å drikke den dagen jeg får positiv test.

Jeg er litt usikker på det med folat.

Jeg har hørt at man ikke skal ta dette over en lengre periode, men at det kan være greit å ha litt i kroppen når man først blir gravid.

Problemet er jo at man ikke vet når man blir gravid så man kan jo enten opp med å knaske folat ganske lenge.

Jeg får folat i mine daglige vitaminer, men jeg tror at dersom jeg går over 6mnd med prøvingen så kanskje jeg skal vurdere noen vitaminer som ikke inneholder folat.

Skrevet

ok,takk for svar dere:)

jeg har begynnt med folat, vi begynner neste uke å prøve!

Det er bare så typisk at denne sommeren er det en del som skjer, bryllup,osv. Tenker mye på hvilken unskyldning jeg skal komme med,dersom testen slår ut positiv innen den tid..

Det dumme er at det er sammen med familien..og de kjenner meg..og jeg er en elendig løgner..;) hmm..what to do?

Krysser fingrene for at dette ikke tar så lang tid. Det kræsjer litt med eggløsning mht ferie..så håper jeg blir gravid utenom perioden... hva tror dere? er det liten sjans?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...