Husbygger Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Vi har hatt ett kjempe travelt år nå det siste året! Begge i full jobb (jeg jobber også endel overtid), 3 unger på skolen (1, 3 og 5 klasse) med aktiviteter og lekser, lang vei til jobb for min del og mangen kvelder på jobb, derfor gnager samvittigheten HELE tiden! Har på toppen av alt bygd hus, der vi har gjort alt av sparkling, maling, gulvlegging og montering av kjøkken selv! Nå er det siste innspurt på innvendige ting i huset, vi bor i utleiedelen av huset vårt nå å der skal det flytte folk inn 1 juli!! Å nå er jeg så sliten, så sliten!! Onsdag våknet jeg med vondt fra tærne og opp til hodet, null energi og ville bare sove!! Har vært hjemme i tre dager nå, men er fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre på mandag! Er liksom ikke sikker på hva som er grunnen til dette, om det "bare" er at jeg er sliten, eller om det jeg kan få en sånn reaksjon på at blodprosenten min er lav. Var hos bedriftslegen for 1.5 uke siden å fikk beskjed om at blodprosenten var lav å han skulle sjekke jernlageret mitt osv. Men kan jeg få en sånn reaksjon på det?? Er dette noe å få akutt time hos legen for (for en eventuell sykemelding)? Er vant med å være frisk å rask å ikke vant med at kroppen streiker sånn som dette!! Noen gode råd å komme med på veien? Noen som har hatt det likt?? Ble.langt dette her, så takk til dere som orka å lese alt:-)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Jeg ville ha dratt til legen på mandag hvis du ikke føler deg bedre. Høres ut som du kanskje er utslitt/utbrent, og ikke så rart kanskje? Få legen til å sjekke alle tenkelige mangler på mineraler/vitaminer/folat osv. Hvis du føler det helt elendig så kvalifiser det til sykemelding, du har ingenting på jobb å gjøre!
TPK Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Høres ut som du har møtt veggen ja... tror ikke lav blodprosent skal gi enn så voldsom reaksjon
Husbygger Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2012 Kanskje jeg må ta en telefon til legen på mandag, skal ikke begynne på jobb før 12.30 så da får jeg kanskje en akutt time før arbeidstid!! Har lest litt om utbrenthet nå i dag, å mye stemmer med sånn jeg har det nå! Er det noen som har vært utbrent/møtt veggen som kan dele sin erfaring? liker ikke at jeg ikke klarer alt jeg vil klare og bør klare.......!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Hva bør du klare, etter egen mening? Vi jenter,, sier ja alt for mye. Husk og ta vare på deg selv, du er ikke uerstattelig på arbeidsplassen, men i familien din er du uerstattelig. Ikke vær supermenneske. Det vil straffe seg selv i lengden. Legg inn lystbetonte "lunger" i en hverdag, hvor du leser litt i en bok, går en tur i rolig tempo og SER naturen på din vei. En lang dusj med ekstra omsorg for deg selv...ansiktsmaske o.l Gå til legen på mandag, og få deg en sykemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå