Gå til innhold

Kiwi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 17 mnd fikk kiwi for første gang i dag. Hun spiste nesten en hel. Men etterpå gikk hun og tok seg på tunga. Så ut som hun prøvde å få bort et hår. Hun gjorde en god stund etter at hun spiste kiwien. Så ut som det plaget henne en del.

Er dette en vanlig reaksjon fordi kiwi er litt sterk? Eller bør jeg være forsiktig neste gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine får blemmer på tunga, fordi kiwien er for sur... jeg får det hvis jeg spiser for mange...

Skrevet

Huff, jeg tenkte på allergi med en gang. Kiwi kan jo være skummelt om man reagerer på det. Noen som vet om det er mulig å teste om en er allergisk for det hos legen? Da ville jeg absolutt gjort det før jeg gav henne kiwi igjen!

Skrevet

Tror ikke det har noe med hårene på skallet å gjøre, for å si det sånn. Det er noe med frøene i kiwien som skaper en allergisk reaksjon som anonym #3 påpeker.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hun er nok allergisk ikke uvanlig og være allergisk mot Kiwi, lurt da og være forsiktig med annanas også

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar:)

Nå var jeg hos legen med henne i dag. Legene mener hun har fått astma og så er hun plaget med atopisk eksem. Spurte legen om vi burde sjekke henne ut for allergier også, men det mente han var unødvendig siden vi ikke hadde opplevd noe som skulle tilsi det.

Selvfølgelig skulle hun reagere på kiwien rett etter denne legetimen. Så det fikk jeg ikke tatt opp med ham.

Er det andre ting enn kiwi og annanas jeg bør være forsiktig med?

Ps. Hun spiste kiwiwn uten skallet på, så mente ikke det var hårene på skallet hun prøvde å plukke fra tungen. Men hun reagerte på samme måte som når hun får hår i munnen.

Endret av Meg med tre små prinsesser
Skrevet

Jeg reagerer på Kiwi og Ananas, med at det svir veldig på tunga etterpå, som om det er alt for syrlig for tunga mi.. Kanskje hun også får den følelsen?

Skrevet

Storesøster reagerer på kiwi, men tror det er sånn at hun kan spise de gule kiwienene.. Ble litt usikker nå og hun har jo lagt seg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...