Gå til innhold

Flere IVF'ere som fikk ny termindato på ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul i dag og termindatoen ble flyttet fra 4. til 1.nov. Hun sa det var vanlig for IVF'ere. Men vi vet jo at befruktningen ikke skjedde 3 dager tidligere! Så hun sa at vi beholder 4.nov,men hvis du går 14 dager over 1.nov så settes du nok i gang.. Så...da har jeg to datoer da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig... Det er jo datoene for IVF uttaket som er befruktningsdatoen. Har opplevd at jordmødre og leger har regnet seg frem til et par dager over min termindato, men de har alltid beholdt den som IVF avdelingen satte første gangen.

Skrevet

Jeg har fått bekjed av gynekologen min at de ikke flytter datoen når det er IVF, men samtidig mener han at sykehuset har satt feil termindato i forhold til befruktning.... Ikke lett å bli klok av alt dette :)

Skrevet

Jeg fikk ny termindato ved mine to første, men de var frys. Samtidig vet en jo veldig godt når befrukting og utvikling skjedde da også. På den første var det over en uke frem fra den 25 til den 16, hun kom den 12. Med nr 2 hadde jeg termin 31, fikk så termin 26 - men han kom faktisk 31 :-) Denne gangen har jeg termin 2.nov fra klinikken og utregningene fra målene på UL tilsa 1. eller 2.november - så denne gangen var det ikke noe problem.

Jordmor har sagt til meg alle gangen at de kan flytte termin med opptil 1 uke hver vei, men om en bli satt tilbake, så vil en gå ut fra menstermin ved eventuell overtidskontroll, og omvendt og en får termin flyttet frem (slik som du Appel80) skriver.

Skrevet

Hva med at når egget fester seg så kan det varierer opp til en uke hos kvinner....

Skrevet

Ja det tenkte jeg på forhånd,men da skulle jo termindatoen blitt satt lenger fram i tid! Min dato (og de over her) er jo satt andre vei! Fra 4.nov til 1.nov..

Skrevet

Jeg har fått 3 terminer(jordmor, fastlege og gyn) ...tirsdag skal jeg på ordinær ul så da får vi se hva den endelige blir!

Skrevet

Mine terminer( er 3 gangs) er også satt lengre frem i tid og jeg tror eggene mine fester seg tidligere enn gjennomsnittlig..:)

Skrevet (endret)

Jeg er et levende bevis på at dvale av embryo er fullt mulig. Vår lillebror "sovnet" under hele greia og lå minst en uke bak hele tiden, fra ul i uke 7. Termindato ble likevel ikke flyttet - da det er noe jeg ikke går med på, og det hele endte med at jeg ble satt i gang......laaangt fra klar:/

Gyn målte lillebror til 6 uker ved 7 uker, til 7 uker ved 8 uker osv....og det stemmer med når jeg oppdaget symptomer, hcg - ja, alt.

Så - selv om egget blir befruktet en viss dato, så er det ingen automatikk at det fester seg "når" det skal. Kroppene våre er ingen maskiner og det finnes ingen fasit... :)

PS! Jeg fikk beskjed om at lillebror ikke ville klare dette og at fosteret var sykt og ville dø grunnet størrelse.....vel, kom å se min lille dyrebare skatt på snart 17mnd som går rundt her som en Duracellkanin og gleder seg til å bli storebror i november, da kommer vår 3dje skatt :))

Endret av mamma.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...