Miss Hannigan Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Agurkene mine fikk en luftetur ut i hagen i et snaut døgn, og det likte de tydeligvis ikke! De henger med bladene, noen av bladene har fått en metallisk farge og de der krussedullene henger også. Er det noe å gjøre?? Trodde da agurker kunne stå litt ute! Ikke var det sterk sol eller noe heller, mildt og fint. Faen:(
prekæs Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Mine ble også litt slik, og mistenker at jeg ikke avklimatiserte dem godt nok. Noen andre planter jeg lot stå ute men under tak ble ikke slik. Likevel har jeg blomster i knopp på dem nå og de gror som bare det. Skjerm dem litt for vær og vind i noen dager, men la dem stå ute. Så lar du dem sakte men sikkert få mer sol og annet vær. Agurk vokser vel vanligvis i drivhus her i landet, tror jeg, så lunt og sørvendt er vel muligens den beste plassen ute for dem
Miss Hannigan Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2012 Ok, takk for svar. Jeg bar dem straks inn igjen, i håp om at vante omgivelser vil få dem i bedre humør. Det er meldt kald vind her i helgen, så skal jeg gi dem en bedre overgang til utelivet til uken. Takk for håpet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå