Gå til innhold

Hvilke navn var veldig vanlig da du var "liten"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det veldig mange som het Kristin eller Christina eller andre skrivemåter av disse. Og jeg vet om 4 - 5 stk som heter Ann Kristin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kristin, Kristine, Camilla, Ida, Maria,

Skrevet

Da jeg gikk på vgs var det tre Camilla, to Kathrine og tre Kristine. Med forskjellige skrivemåter. Dette var i en klasse..

Tror også Mona var pop. Og Monica. Kjente mange Linda også.

Guttenavn husker jeg ikke.. :P

Skrevet

Kjersti, Ann Kristin, Rebekka, Thomas, Kjetil, Morten

Skrevet

alle het jo Lene, Kristin (e), Camilla, Ida, Kathrine eller Maria. Født i 83.

Skrevet

Kristin, Ida, Marte, Lene, Mari

Skrevet

hehehe.. Tror våre foreldre må ha vært meget varierte på 70-tallet, for få jeg kjenner har samme navn :) Og da bor jeg enda på samme plass som jeg vokste opp, og her var en stor skole(barneskole med minst 400 elever, og minst 4 klasser pr årstrinn på ungdomsskolen), og ikke mer.

Jeg vet ikke om noe var mer popis enn annet.

Jeg bor i en liten by, og nå har jo folketallet sikkert doblet seg fra den tiden. Men likevel.

I klassen til mitt andre barn er det 2 som heter Andreas, og ellers ingen med samme navn. I klassen til eldste er det 2 som heter Vilde.

Ingen i min klasse het noe i nærheten av det samme, og det var også tilfelle for de andre 3 klassene. Tror faktisk alle i de tre klassene tilsammen hadde helt ulike navn.

Skrevet

Linda, Laila, Hilde, Tone, Veronika, Vibeke, Tom, Ole- (med dobbeltnavn), Kjetil, Tommy, Rune, Jan-, Vidar. Så var det mange korte dobbeltnavn blant guttene som Lars Erik, Jan Ove, Knut Ole, Geir Ivar.

Skrevet

Monika, Linda , Anita, Hilde

Rune, Vidar, Jan, Morten

75 modell

Skrevet

Kristin, Elin, Marianne, Linda, Camilla og Maria

Daniel, Eirik, Tore, Espen, Rune og Morten

Også 75-modell, som bærer et klassisk "kjedelig" 70-talls navn :)

Skrevet

Camilla,Caroline,Marius,Thomas,Magnus,Hanna,Silje.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg er 81- modell:)

Skrevet

Kristine, Kathrine, Helene, Anette, Karoline, Stian, Marius, Anders, Thomas.

Skrevet

Camilla, Kathrine, Ida, Thomas, Caroline.

85 modell.

Skrevet

Her var det veldig mange som het Kristin eller Christina eller andre skrivemåter av disse. Og jeg vet om 4 - 5 stk som heter Ann Kristin.

Marita

Tanita

Elisabeth

Monika

Ida

Iselin

Maria

Skrevet

I min klasse på barneskolen var det 3 Kristine, 1 Christina og 2 Kristian....

På ungsomskolen var det 3 Øyvind, 2 Kamilla...

Andre navn jeg synes det er mange av på min alder:

Anders/Andreas, Martin,Erik/Eirik,

Hanne, Lene/Lena, Silje....

Skrevet

Camilla, Cecilie, Christine, Lise, Silje, Anette, Marianne, Stine. Marthine, Elisabeth, Lotte osv

Fredrik, Thomas, Joakim, Kim, Christian, Marius, Magnus, Lars, Kristoffer, Anders, Lasse.

:)

Skrevet

Linda, Lene, Silje, Gry, Hege, Heidi, Anette, Stian, Rune, Thomas, Kjetil, Frode, Kim

Jeg er 81 modell

Skrevet

Mye Camilla, Marianne, Kristine, Therese, Anders, Kristian, Jørgen, Andreas da jeg vokste opp.

Skrevet

Sigve, Lars/Per-Kristian, Steffen, Stefan, Linn, Silje, Marita var typisk. Er 89`er.

Skrevet

De navnene jeg kjenner flest som heter på min alder er Katrine, Elisabeth, Marit og Andreas, Øyvind og Stian.

Skrevet

Stian, Ronja, Camilla, Maiken, Malin, Kristoffer, Mathias

Skrevet

Anette og Kristian Hadde 3 stk i klassen som het Kristian. Ble til at vi bare kalte de ved etternavn.

Skrevet

Tenker du på de som var på samme alder som meg kanskje? Var jo andre navn som ble populære på nyfødte når jeg var 12 år.

Men da jeg var ung var det mange på min alder som het: Marie, Magnus, Kristian, Ann-Katrin, Ann-Kristin, Maria, Martin Lisa, Marianne, Vegard, Marius, Camilla, Kristin, Thomas, Kjetil, Anette, Tommy, Erik/Eirik, Mona, Siv, Marit, Marte, Kristine, Tom+et eller annet mellomnavn, André var et veldig vanlig mellomnavn/slengpå-navn, Rune, Karoline, Julia, Carina, Ine, Kine, Line, Lars, Anders, Ida, Morten, Silje, Tine, Renate, Linn, Mats/Mads, Helene, Marita, Elin, Merete, Håkon, Håvard, Hanne, Hilde

osv osv

Skrevet

Det vrimler av Kristine og Stian på min alder. 84 mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...