Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Hva hjalp for dere? Bare puste, skrike høyt, nynne? Redd jeg kommer til å lage masse rare lyder og lurer på hva som er vanlig
Berta_78 Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Jeg skrek masse au au au og fikk anmodning om å dempe meg.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Alt er vanlig! Noen hyler besatt, noen puster. Jeg stønnet nok mest.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Jeg skrek masse au au au og fikk anmodning om å dempe meg. åh? jordmor som bad deg dempe deg? hvorfor det? forstyrret du andre da eller? uff tror jeg ikke kommer til å tåle.. trodde man kunne skrike så høyt man ville uten å bli hysjet på akkurat under fødselen??
Hybelkanina Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Tro meg, du bryr deg minimalt om hvorvidt lydene dine er rare eller ikke der og da. Jeg var stort sett veldig stille under min fødsel, mannen min ble nesten litt skuffa over at han ikke fikk høre meg banne en eneste gang Når jeg skulle begynne å presse vet jeg at jeg lagde noen stønnelyder inn i lystgassapparatet som inni mitt hode hørtes ut som ei rautende ku. Mulig det var lystgassen som fikk meg til å trekke den konklusjonen, for mannen min kjente ikke igjen beskrivelsen av lyden etterpå
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Jeg hylgrein under åpningsriene når jeg skulle har storesøster i alle fall. Hylte/skrek av smerte når jeg skulle presse. Med lillebror kom jeg med alle banneordene jeg kunne mange mange ganger og hylte og skrek det jeg kunne. Måtte spør samboeren etterpå om han hadde hørt andre som kom med slike lekser når han hadde gått rundt i gangene (og det var det)
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Jeg fikk forresten også beskjed om å dempe meg for det var folk som sov..
Berta_78 Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Jeg skrek masse au au au og fikk anmodning om å dempe meg. åh? jordmor som bad deg dempe deg? hvorfor det? forstyrret du andre da eller? uff tror jeg ikke kommer til å tåle.. trodde man kunne skrike så høyt man ville uten å bli hysjet på akkurat under fødselen?? Tror kanskje det var litt forstyrrende for de som var i ferd med å begynne å føde... Styrtfødsel, ingen smertelindring :-) Det gjorde vondt!! Ble ikke sint, var altfor opptatt med å ha vondt til å ta det innover meg. Og hun sa det ikke slemt!
Von Hertelhofen Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Haha, jeg klynka som en mishandlet hund!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Da jeg fødte var det ei et par rom bortenfor som virkelig hørtes ut som hun ble slakta. Tror de prøvde å hysje på henne også. hadde jeg vært redd for det som skulle skje tror jeg at jeg kunne fått hetta av å høre på henne, for hun hørtes seriøst ut som om hennes siste time var kommet. Mannen min og jeg klarte heldigvis å se underholdningsverdien i det istedet for å bli forstyrret og redd av det.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #11 Skrevet 15. juni 2012 På slutten av åpningsriene knurret jeg med tennene presset sammen.
nr 1 Nes H Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 har aldri prøvd før så ang lyder har je ingen erfaring men tror nok det meste er vanlig.... men jeg skjønner ikke at dom ikke har lydisolert når de laget føderom, for je hører mange som sier dom har hørt alt fra andre rom..... kan da ikke være så mye arbe å lydisolere litt???
marsve Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 Jeg stønne-skrek noe helt jævli.. skammer meg egentlig litt. Men hadde jeg ikke skreket hadde det ikke blitt født noen unger, det er jeg helt sikker på
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. juni 2012 #14 Skrevet 15. juni 2012 Her var jeg veldig stille først med gutten, hadde hørt skrekk historier om jordmødre som ber en om å slutte å hyle og fokusere på pressing osv. Men til slutt sa jordmora mi at om jeg bare turte å lage litt lyd, så skulle jeg se det gikk lettere for seg, for da brukte jeg ikke oppmerksomheten min på annet enn å presse, så jeg tok henne på ordet og brølte ut, og skal si det gjorde godt Med nr to brølte jeg allerede i bilen på vei innover, hadde ikke flere rier, virket bare som en gedigen rie, så jeg fikk ikke slappet av, da var det godt å få hyle det ut
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 15. juni 2012 #15 Skrevet 15. juni 2012 Da jeg fødte var det ei et par rom bortenfor som virkelig hørtes ut som hun ble slakta. Tror de prøvde å hysje på henne også. hadde jeg vært redd for det som skulle skje tror jeg at jeg kunne fått hetta av å høre på henne, for hun hørtes seriøst ut som om hennes siste time var kommet. Mannen min og jeg klarte heldigvis å se underholdningsverdien i det istedet for å bli forstyrret og redd av det. Kanskje vi var der samtidig, jeg beskrev akkurat det du skriver her, i et annet innlegg Jm hørtes helt oppgitt ut da hun gikk inn for å hysje på henne. Mannen og jeg bare flira, for vi så også underholdningsverdien i det, hadde heldigvis vært igjennom det 2 ganger før sånn at jeg ikke fikk helt hetta av den andre fødende..
Musemorbr / Skrevet 15. juni 2012 #16 Skrevet 15. juni 2012 Jeg var visst stille, sier mannen. Så stille at han lurte på om jeg hadde gjort det før. Men jeg husker jeg lagde en del merkelige presselyder. Jeg trodde ikke de hysjet på folk mer, men noen er kanskje mer ekstreme enn andre? Smerter bør likevel tas veldig alvorlig, og det er ikke rett å kjefte i alle fall, når den som føder er så sårbar som man jo blir. Min bestemor opplevde å få kjeft da hun ropte av smerter under fødselen. Hun ble forlatt på et rom alene, for de mente det enda var litt tid. Hun hadde smerter, var redd, og følte hun måtte begynne å presse uten at de var der eller hadde gitt klarsignal for det. Da kom jordmor og brølte at hun måtte vente og være stille, for det var faktisk noen andre som skulle føde først. Grusom tanke, å skulle ligge sånn på sykehuset uten at jordmor kommer for å hjelpe. Men hun kom visst fort tilbake, og da ble min onkel født minutter etterpå.
Flettfrid og lilleprins Skrevet 15. juni 2012 #17 Skrevet 15. juni 2012 (endret) "Tror kanskje det var litt forstyrrende for de som var i ferd med å begynne å føde... Styrtfødsel, ingen smertelindring :-) Det gjorde vondt!! Ble ikke sint, var altfor opptatt med å ha vondt til å ta det innover meg. Og hun sa det ikke slemt!" Samme her, ikke styrtfødsel, men kjapp fødsel likevel.. Men jeg greide ikke å være mer stille, jeg måtte bare! Var ikke akkurat skrik eller brøl, mer som noe som kom fra innerst inne Endret 15. juni 2012 av hvitepeoner
Bustehue Skrevet 15. juni 2012 #18 Skrevet 15. juni 2012 Grunnen til at de sier at man ikke skal skrike er fordi vi bruker strupen i pressingen. Lukkingen i strupen er en viktig del av pressingen. Det er ikke får å være slemme at de sier det, men for å hjelpe deg :-)
C.L.H85 Skrevet 15. juni 2012 #19 Skrevet 15. juni 2012 Jeg vræla noe verre også bannet jeg som en real "bryggesjauer" Fikk etterhvert beskjed om å holde det inni meg, slik at jeg brukte luften på å presse istedenfor å skrike
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå