Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Jeg fikk 30000. Vi betaler 50 50 på faste utgifter, og resten halv lønnen har vi for oss selv. Samboeren mente jeg ikke kunne eie 50% av huset om jeg ikke kunne bidra med halvparten av utgiftene hver mnd. Dette tiltross for at vi hadde lik egenkapital (800 000 hver). Så denne mnd sitter jeg igjen med 15000, og han 90000. Og da har jeg i tillegg vært å kjøpt en god del klær til babyen i magen og barnet jeg har fra før. Så der gikk 6000. Han ser ikke at denne fordelingen er urettferdig:/
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Du valgte deg en egoistisk mann! Så du ikke det før dere flyttet sammen? Fysj hvor mange merkelige menn det er der ute.. Skal dere ikke være en familie, en enhet? Takk gud for min herlig mann som bærer meg på sine hender og ville gitt alt for meg! Jeg som tjener lite har lik rett på hver krone som ham, vi deler livet SAMMEN!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Høres gnien ut. Nå er dere en familie og da tenker man ikke mitt og ditt, mener nå jeg da!
magica fra tryll Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Ja, her også deler vi alt og har felles økonomi. Selvom jeg har 2 barn fra før. Tror ikke jeg kunne hatt det annerledes.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Joda, og han var veldig enig da. Han skulle bidra mer på andre ting sa han. Til datteren min kjøpte han noen pysjer i fjor. Ellers kjøper han lite til henne, kanskje hun får en liten ting på lekebutikken eller en is. Jeg betaler alt. Forrige mnd var det 2jakker, to par joggesko, et par sandaler, og pakdress. Mange tusen kr! Han har ikke kjøpt så mye som en body til baby i magen, til og med tidlig ul og 3D ul betalte jeg selv. Jeg har en jobb som krever at jeg kler meg fint, og hele garderoben måtte jo omtrentlig byttes ut nå som jeg har stor mage. Han sa den gang at han skulle kjøpe all mat, men det hjelper ikke når han aldri er hjemme pga jobb, da er det jo jeg som handler.. Ble bare forbanna nå, jeg! Hi
Hannepålandet Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Samboerkontrakt er tingen. Og jeg mener det er slik at alle skal betale etter evne. En advokat som sa til meg da jeg gjor det slutt og skulle dele eiendeler og hus.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Hehe, akkurat det samme mente min samboer da vi møttes, vi skulle ha separat økonomi. Da tjente han litt mer enn meg, nå tjener jeg det dobbelte av ham og jeg har ikke tenkt å endre på det han har bestemt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Dette høres nok veldig overdrevent ut, og er selvfølgelig det for mange. Men hadde det vært min mann (som også er borte masse på jobb og aldri kunne hatt/ville hatt hovedomsorgen for barna) hadde jeg kanskje nevnt hvor masse jeg hadde regnet ut at barnebidraget ble med hans inntekt. Ikke for å true med å gå fra han, men det viser jo tall på hvor stor evne han har til å betale i forhold til deg. Men jeg kjenner min samboer og vet at han hadde tatt det på rett måte.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Hehe, den ser jeg 1602. Tror ikke at det kommer til å skje i dette forholdet.. Blir veldig flott for meg nå når jeg skal i permisjon og mister 20% av inntekten:) Hi
3 nøtter til Askepott Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Fikk han han 150000 eller 105000? Hvis han skal ha den fordelingen så får du bare si til han at du ikke har råd til å bo i huset og dere må finne dere noe billigere.
Gjest Mafan Skrevet 15. juni 2012 #11 Skrevet 15. juni 2012 Vel, nå er det noe som kalles "husmorsameie" ifht hus, og gir deg rett til 50 % av huset dersom din egen innsats i heimen muliggjør at mannen din kan gå på jobb og tjene alle pengene sine.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Du må jo skrive regning på klær og utstyr til babyen og ekstra utgifter du har i forbindelse med svangerskapet og få han til å betale 50% der slik han mener du skal gjøre på alt annet. Her er det jo du som må ta tak når du har valgt å godta denne fordelingen. For det er du som har godtatt dette. Hadde du ikke likt denne ordningene skulle du ikke flyttet sammen med han og i alle fall ikke fått barn med han før dere hadde kommet frem til en løsning dere begge kunne leve med.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 Hehe, den ser jeg 1602. Tror ikke at det kommer til å skje i dette forholdet.. Blir veldig flott for meg nå når jeg skal i permisjon og mister 20% av inntekten:) Hi Var dere begge enige i at dere skulle velge 80% lønn?
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. juni 2012 #14 Skrevet 15. juni 2012 Når jeg hadde 80% lønn så betalte jeg bare 80% av utgiftene. Dette var før vi fikk felles økonomi da så er veldig lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #16 Skrevet 15. juni 2012 Hehe, den ser jeg 1602. Tror ikke at det kommer til å skje i dette forholdet.. Blir veldig flott for meg nå når jeg skal i permisjon og mister 20% av inntekten:) Hi Var dere begge enige i at dere skulle velge 80% lønn? Han som er så gjerrig, han vet at han også bare får 80 prosent av lønna si de 12 ukene han får perm?
ærlig talt Skrevet 15. juni 2012 #18 Skrevet 15. juni 2012 Selvfølgelig er denne fordelinga urettferdig! Gjør noe med det!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 15. juni 2012 #19 Skrevet 15. juni 2012 Jeg fikk 30000. Vi betaler 50 50 på faste utgifter, og resten halv lønnen har vi for oss selv. Samboeren mente jeg ikke kunne eie 50% av huset om jeg ikke kunne bidra med halvparten av utgiftene hver mnd. Dette tiltross for at vi hadde lik egenkapital (800 000 hver). Så denne mnd sitter jeg igjen med 15000, og han 90000. Og da har jeg i tillegg vært å kjøpt en god del klær til babyen i magen og barnet jeg har fra før. Så der gikk 6000. Han ser ikke at denne fordelingen er urettferdig:/ Når du bevisst gikk inn for å ha slik idiotisk økonomisk fordeling, så har du deg selv å takke. Hadde aldri flyttet sammen med en mann som mente at vi ikke skulle betale etter evne, men helt likt uansett inntekt.
Love my kidz Skrevet 15. juni 2012 #20 Skrevet 15. juni 2012 Vel, nå er det noe som kalles "husmorsameie" ifht hus, og gir deg rett til 50 % av huset dersom din egen innsats i heimen muliggjør at mannen din kan gå på jobb og tjene alle pengene sine. Dette er nok avleggs nå for tiden desverre. Ingen advokater som tar hensyn til sånt lenger.
Love my kidz Skrevet 15. juni 2012 #21 Skrevet 15. juni 2012 Greit nok at dere deler 50/50 på huset, men da må dere jo dele på resten også! For har jeg forstått deg rett så betaler du både halve huset, alt av mat og alt av klær. Dere bør ordne dere et felles handlekort for husholdning der han også fører over penger (fast trekk). Hadde nok ikke latt ham slippe unna husholdningen nei
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #22 Skrevet 15. juni 2012 Vel, nå er det noe som kalles "husmorsameie" ifht hus, og gir deg rett til 50 % av huset dersom din egen innsats i heimen muliggjør at mannen din kan gå på jobb og tjene alle pengene sine. Dette er nok avleggs nå for tiden desverre. Ingen advokater som tar hensyn til sånt lenger. Feil. Hvis man har tatt mesteparten av husarbeidet, får man noe som heter vederlagskrav, noe jeg har sett i svært mange saker. Hvor du har den infoen din fra, vet ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #23 Skrevet 15. juni 2012 Så lenge du står som eier av 50% av huset, så kan du betale kr 0,- i lån hver måned Du eier det du eier på papiret, selv om han velger å betale også din del der på lånet At han har høy inntekt, betyr ikke at han hadde klart å ha den stillingen/inntekten, ansvar for barn og hus, uten at du er der og gjør resten. Som regel så er det ikke mye slike menn gjør hjemme og med barn, fordi de har mulighet til å jobbe med sin interesse(les - "jobben"). Dersom de skulle hatt kvinnens jobb i hjemmet, så hadde de ikke vart lenge i den stillingen de har i sitt yrke. Og bare for å ta det med - HVA I ALLE DAGER TENKER DU MED, når du er med på 50/50 deling av utgifter???? Det hadde jeg ALDRI godtatt, samme om jeg tjente mest eller minst i et forhold!!! JEg er alene, men hadde jeg hatt en mann, så hadde delingen på utgifter vært slik at vi begge satt igjen med like mye i "lommepenger". Noe annet hadde jeg kastet mannen på dør for, og da gjelder det begge veier(hvem tjener mest/minst osv).
eliona Skrevet 15. juni 2012 #24 Skrevet 15. juni 2012 Ja, mannen din er muligens rar, MEN du virker enda rarere som går med på noe sånt. Beklager altså men ikke noe medfølelse fra meg. At du gikk med på en slik ordning er helt ufattelig. Du skriver at mannen din vil ha det sånn og sånn, men har ikke du noen ønsker om hvordan DU vil ha det? Kanskje på tide å slå i bordet og heve stemmen litt du også. Mannen min tjener dobbelt av meg og han har bestillt et ekstra visa kort sånn at jeg har hans kort i lommeboka også. Hadde han vært som din man hadde jeg aldri giddi å vaske klærne, lage maten eller noe som helst, det skulle han gjort selv, det er jo 50/50 fordeling!
Tigerpote Skrevet 15. juni 2012 #25 Skrevet 15. juni 2012 Jeg synes det er veldig underlig at to mennesker som velger å leve og bo sammen skal ha separat økonomi. Jeg hadde hatt problemer med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå