Gå til innhold

Hva er "vellykket" etter deres målestokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av Tone Damli-tråden og en rekke andre tråder. Da jeg var singel alenemor til 2, fikk jeg høre at jeg var mislykket siden jeg ikke klarte å holde på en mann. Tone blir ansett av mange som vellykket fordi hun har kjendiskjæreste og fin rompe.

Jeg mener at vellykket er man når man har utrettet noe selv. Ikke på grunn av ting man IKKE kan gjøre noe med, som utseende eller flaks med menn, men av eget tiltak. Som å skaffe seg utdannelse selv om man er alene med små barn, å ta vare på barn med kronisk sykdom. Hevde seg som kvinne i manneyrker, eller omvendt. Gjøre suksess på jobben som følge av hardt arbeid. Bli kåret til ildsjel av kommunen for formidabbel innsats for idrettslaget. Skape et hjem som venner til barna ønsker å komme på besøk til. Lære barna sine å være tolerante, høflige og empatiske vesener. Bry seg om de som har mindre enn deg selv. Stille opp for venner og familie. DET anser jeg som vellykket her i livet. Ikke at man var så heldig og kapret en mann som ikke er utro, drikker eller slår, ikke at man av naturens side ble velsignet med sprettrompe, ikke at man kommer fra kjendisfamilie eller har masse penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God utdannelse og god jobb er det første eg tenker når eg tenker på at noken er vellykka. Og så må de ha styr på livet sitt. God økonomisk kontroll. Være sosiale gjerne. Godt likt.

Skrevet

Å være vellykket er for meg Å leve et liv etter egne premisser.

Skrevet

God utdannelse og god jobb er det første eg tenker når eg tenker på at noken er vellykka. Og så må de ha styr på livet sitt. God økonomisk kontroll. Være sosiale gjerne. Godt likt.

Enig med utdanning og jobb og styring på livet. Men godt likt eller ikke - det synes jeg ikke er målestokk for det å være vellykket. For en god del folk ikke klarer å knytte vennskapsbånd eller har meninger som bygdedyret ikke aksepterer, av en eller annen årsak. Noe som ikke sier noe som helst om hvorvidt de er vellykket eller ikke.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg føler meg vellykket, jeg mestrer rollen som mamma alene samtidig som jeg ikke har mistet meg selv. Jeg har masse overskudd og energi til å bruke på andre som trenger det mer enn meg. Jeg eier

Min egen leilighet og rynker på skolen til høsten igjen:) jeg er rett og slett veldig fornøyd med mitt liv og de flotte menneskene som er i det:) for meg er det vellykket, jeg gjør noe

Jeg har i tillegg fin rumpe :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Eva Joly og en del andre er vellykkede etter min målestokk. Folk som presterer noe uten å måtte sukre innsatsen med puppebilder.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg føler meg vellykket, jeg mestrer rollen som mamma alene samtidig som jeg ikke har mistet meg selv. Jeg har masse overskudd og energi til å bruke på andre som trenger det mer enn meg. Jeg eier

Min egen leilighet og rynker på skolen til høsten igjen:) jeg er rett og slett veldig fornøyd med mitt liv og de flotte menneskene som er i det:) for meg er det vellykket, jeg gjør noe

Rynker på skolen? Bra du har fin rumpe, da! Jeg har rynkene i ansiktet, jeg, men skjønnhetspleieren hjelper meg....

Skrevet

Penger, hus.. barn.. flott man, bra jobb, land utdannelse.. Nei, vet du hva! Gesp :)

Fin kropp, trening 5 dager i uka, strøkent hjem og flinke barn er ikke noe jeg ser på som vellykket. Det er kanskje det. Men ikke uten å være en god person for de som er rundt.

De menneskene jeg misunner er de som er gode mot andre og blir likt for det. De menneskene jeg ser på som vellykket er de som er fornøyd med livet sitt, er gode mot andre, er trygg i seg selv og utstråler positiv energi. De med en stå-på holdning, og som setter seg mål i livet, og følger de, men ikke for en hver pris. Og det mener jeg oppriktig.

Skrevet

Bra spørsmål!

For meg er ikke vellykket om man jobber som renholder eller toppsjef, begge deler er like verdifullt for meg.

Den dagen jeg har fått meg en jobb jeg elsker, og fortsatt har overskudd til å delta på andre ting jeg liker, da føler jeg meg vellykket. At jeg føler meg nyttig og likt av noen , ikke alle, og at barna føler de har en trygg og kjærlig heim hvor de kan ta med alle sine gleder, sorger og venner innenfor.

Skrevet

Vellykket er de som har fått eller er på vei til å få det livet de ønsker. Stabile, trygge, fornøyde mennesker som ikke trenger å late som de er noen andre enn den de er.

Skrevet

Jeg syns det virker som du, hi, også mener at man må utrette noe spesielt for å være vellykket. At man må være noe utover det ordinære, eller klare noe ekstra vanskelig/ hardt.

Jeg mener at man er vellykket når man lever et liv man selv er fornøyd med, trives i og kan stå inne for helt og holdent. Om det er som assistent eller advokat betyr ingenting. Om det er med to barn på 50 kvm leilighet eller i en 250 kvm herskapsbolig betyr ingenting. Bare man er oppriktig mot seg selv og lever det livet man vil og ønsker. At man slipper å lengte etter andres liv, være misunnelige på andre. Det syns jeg er vellykkethet.

Skrevet

Tro ikke at den rumpa til Tone D har kommet gratis. Hun har jobbet hardt for å komme dit hun er, og bare fordi jeg ikke deler hennes mål om å være gift med en ustø skuespiller og være på forsiden av vg nett hver dag, betyr ikke det at ikke jeg anerkjenner hennes innsats. Vellykkethet for meg er å lykkes med å nå målene sine ved hjelp av innsats (og litt flaks underveis kan ikke skade). Mislykkethet er det motsatte - å gi opp. Det irriterer meg for øvrig når middelmennesket angriper folk i søkelyset for å ha kommet lett til det. Mye stygt kan sikkert sies om Tone D, og gudene skal vite at jeg er møkk lei av å ikke kunne åpne en avis uten at hun er der med rumpe, mann, hus, kjole, blogg..., men det betyr ikke at hun har kommet enkelt til det.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Litt inspirert av Tone Damli-tråden og en rekke andre tråder. Da jeg var singel alenemor til 2, fikk jeg høre at jeg var mislykket siden jeg ikke klarte å holde på en mann. Tone blir ansett av mange som vellykket fordi hun har kjendiskjæreste og fin rompe.

Jeg mener at vellykket er man når man har utrettet noe selv. Ikke på grunn av ting man IKKE kan gjøre noe med, som utseende eller flaks med menn, men av eget tiltak. Som å skaffe seg utdannelse selv om man er alene med små barn, å ta vare på barn med kronisk sykdom. Hevde seg som kvinne i manneyrker, eller omvendt. Gjøre suksess på jobben som følge av hardt arbeid. Bli kåret til ildsjel av kommunen for formidabbel innsats for idrettslaget. Skape et hjem som venner til barna ønsker å komme på besøk til. Lære barna sine å være tolerante, høflige og empatiske vesener. Bry seg om de som har mindre enn deg selv. Stille opp for venner og familie. DET anser jeg som vellykket her i livet. Ikke at man var så heldig og kapret en mann som ikke er utro, drikker eller slår, ikke at man av naturens side ble velsignet med sprettrompe, ikke at man kommer fra kjendisfamilie eller har masse penger.

Bare for å si det, så er det svært få som er velsignet med spretteumpe fra naturens side. De aller fleste har nok jobbet hardt for den :)

Ellers ser jeg på dem som har selvtillit nok til å unne andre medgang og lykke i livet som de mest vellykkede.

Misunnelse og smålighet gjør et menneske mindre i mine øyne - uansett utdannelse og sivil status.

Skrevet

Til Heartbroken

Har du aldri vært misunnelig på noen?

Jeg tror at det er en naturlig ting av personligheten til et menneske, og jeg tror også at det er "sundt" å være misunnelig så lenge det ikke går over streken eller skade vedkommende.

å være misunnelig på en person betyr jo at man vil/ønsker seg det andre har.

Folk som sier at de aldri er misunnelig på noen lurer jeg på om de er 100% perfekte eller har det 100% bra i livet sitt.

Pr. dags dato så er ikke jeg misunnelig på noen, men det er fordi jeg er fornøyd med meg selv, men innrømmer at jeg kan være misunnelig på noen når jeg har en av mine dårlige dager...

Skrevet

Vel-Lykket...;) Er for meg en som er lykkelig i livet sitt, som tar 100% ansvar for seg selv. Og som tåler en trøkk fra livet uten å føle seg mis-lykket. Det har for meg ingenting med penger,utseende eller "karriere" å gjøre...

Gjest Heartbroken
Skrevet (endret)

Til Heartbroken

Jeg tror at det er en naturlig ting av personligheten til et menneske, og jeg tror også at det er "sundt" å være misunnelig så lenge det ikke går over streken eller skade vedkommende.

Folk som sier at de aldri er misunnelig på noen lurer jeg på om de er 100% perfekte eller har det 100% bra i livet sitt.

Pr. dags dato så er ikke jeg misunnelig på noen, men det er fordi jeg er fornøyd med meg selv, men innrømmer at jeg kan være misunnelig på noen når jeg har en av mine dårlige dager...

Nå har jeg vel heller aldri påstått at jeg er hverken vellykket, perfekt eller at jeg aldri har vært misunnelig?

Jeg kan si at jeg ikke kan huske at jeg har vært misunnelig på den måten at jeg ikke unner medmennesker det de har oppnådd, fått eller klart, men klart at jeg kan kjenne misunnelse til de som oppnår noe jeg ikke kan.

Jeg skulle gjerne hatt en slank og sterk kropp, en mer spennende jobb og mer penger - men dette er ting som kun jeg kan gjøre noe med, og selv om jeg kan "misunne" de som har sterke selvdisiplin enn meg, så unner jeg de det de har oppnådd.

Endret av Heartbroken
Skrevet

Til Heartbroken

Nå har jeg vel heller aldri påstått at jeg er hverken vellykket, perfekt eller at jeg aldri har vært misunnelig?

Jeg kan si at jeg ikke kan huske at jeg har vært misunnelig på den måten at jeg ikke unner medmennesker det de har oppnådd, fått eller klart, men klart at jeg kan kjenne misunnelse til de som oppnår noe jeg ikke kan.

Jeg skulle gjerne hatt en slank og sterk kropp, en mer spennende jobb og mer penger - men dette er ting som kun jeg kan gjøre noe med, og selv om jeg kan "misunne" de som har sterke selvdisiplin enn meg, så unner jeg de det de har oppnådd.

Ok, takk for svar. Mente ikke å være krass hvis det var sånn du tolket det. Er forresten enig med det du svarte her, men bare tolket det litt feil....Hilsen meg som spurte

Skrevet

Jeg synes det å være vellykket ikke har noe som helst med penger, sosial status eller jobb å gjøre, men det å leve det livet man VIL leve. Er man lykkelig med det man gjør, så synes jeg man er vellykket! Tørre å være seg selv, og stå for det man mener, og ikke bry seg en døyt om hva naboen eller venner syns om det! ;) Og, man er vellykket hvis man er ett godt medmenneske.

Skrevet

For meg så er man vellykket hvis man har klart å oppdra lykkelige barn. At man er en lykkelig kjernefamilie, alltså gift med pappan til barna og kun har våre barn, å at man jobber for å beholde det man har. At man har nok penger så man klarer seg, pluss litt til. At man har ett fint hjem som man trives med. Og at man er lykkelig med det man har, og ikke streber etter mer og mer. Jeg og min familie er vellykket. :)

Skrevet

For meg så er man vellykket hvis man har klart å oppdra lykkelige barn. At man er en lykkelig kjernefamilie, alltså gift med pappan til barna og kun har våre barn, å at man jobber for å beholde det man har. At man har nok penger så man klarer seg, pluss litt til. At man har ett fint hjem som man trives med. Og at man er lykkelig med det man har, og ikke streber etter mer og mer. Jeg og min familie er vellykket. smile.png

Så en som er skilt eller har barn fra tidligere,kan i dine øyne aldri bli vellykket?? Ja, det må jeg si;)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Rynker på skolen? Bra du har fin rumpe, da! Jeg har rynkene i ansiktet, jeg, men skjønnhetspleieren hjelper meg....

Hehe fader å virkelig begynne å lese igjennom innleggene jeg skriver fra mobilen altså :P Rynker eller begynner er det så nøye a??

:P Jeg får nok masse rynker om noen år, men håper de lar vente på seg et paaaaar år til..

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg tenker at man er vellykket når man lykkes i de målene man har satt seg og i de handlingene man utfører.

For noen er det en god utdannelse, for noen er det å få mange barn, for andre er det en fin rumpe og for noen en spennende jobb.

Så lenge folk lykkes i det de vil lykkes i så vil jeg si at de er vellykket :)

Skrevet

Vellykket...

For meg tenker jeg ikke på utdanning eller jobb, mange er for syke til å gå ferdig skolegangen, og noen ganger er en god jobb bare flaks. å være pen eller godt likt er heller ikke noe som for meg tyder på at man er vellykket, utseendet kan man i de fleste tilfeller ikke gjøre noe med, og ikke alle vil være sosiale.

Tror for meg det blir mennesker som er snille, omtenksomme, evnen til å få andre til å føle seg vel, og som er flinke på sitt felt, om det er å være mamma, kunstner, nordsjøarbeider eller fysiker. Setter som regel intelligens over alt, men har noen venninner som jeg så absolutt vil si er vellykkede og nydelige mennesker, selv om de ikke kunne blitt medlem av mensa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...