Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Jeg vet rett og slett ikke hva jeg føler og tenker om ABB. Det er akkurat så jeg ikke har ett hat mot han, selv om jeg vet for en stor djevel han er... Er kanskje skremmende å si det, men jeg er bare alt for naiv! Er det slik at dere hadde blitt redd om dere så han? Hva føler dere og tenker om han?
marsve Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Nei. Tror forsåvidt ikke du ville fått sett han på gata om han så slipper ut igjen. Noen kommer til å ta saken i egne hender og drepe han om så skulle skje.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Tror nok ikke han hadde fått gått så lenge på gata i fred. Han hadde nok blitt banka halvt i hjel eller drept lenge før jeg hadde rukket å bli redd.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Jeg hadde ikke blitt redd.. Selv om fyren er klin gærn, så drepte han jo ikke for å drepe sånn sett, om dere skjønner hva jeg mener.. Han hadde jo en plan, ett mål. Så jeg hadde ikke fryktet at han skulle skyte meg om jeg tilfeldigvis passerte han.
Popelko Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Jeg hadde nok blitt satt ut, men tror ikke je hadde blitt redd. Jeg synes han har ufarliggjort seg selv veldig, og jeg føler ikke vi trenger å være redd han. Det vrenger seg inni meg når jeg tenker på hva han faktisk har gjort, og det er helt grusomt at ett menneske kan få gjort så mye ondskap. Jeg VAR redd han, men etter rettsaken begynte, er jeg virkelig ikke det. Det er vanskelig å forklare med ord hva man føler om ABB, jeg vet faktisk ikke helt hvprdan jeg skal få sagt det..
Papegøyeblomst Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Han ville garantert bli drept på vei ut døra til friheten.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Jeg hadde blitt forbanna
Hybelkanina Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Hadde nok ikke blitt redd for ham som person, men hadde nok blitt litt skremt over sikkerheten ved Norske fengsler.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Jeg hadde ikke blitt redd i det hele tatt... Ikke stemmer jeg rødgrønt, så jeg er nok ikke i målgruppen... Dessuten er det mange tikkende bomber der ute som voldtar og skyter helt virkårlig, som jeg er mer redd for enn han.... Selv om jeg overhodet ikke skal forsvare handlingene hans, så har han jo rett i at mennesker som han og med hans meninger sensureres i det offentlige rom. Ser jo bare det under rettsaken... Alle vitner som de tar inn, og som er tilbøyelig til å ha samme tanker som han sensureres, mens alle andre får snakke fritt! Så for å bli hørt, så føler han at han måtte gå så drastisk til verks, dessverre.... Jeg mener at alt man holder skjult og gjemmer unna er farlig, mens ting man snakker om og drøfter i det offentlige rom blir mindre farlig... Da kunne han kanskje funnet andre kanaler for å få ut sin frustrasjon. Jeg forsvarer han overhodet ikke, jeg bare tenker høyt og lurer på hvordan dette kunne vært unngått.....
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #11 Skrevet 15. juni 2012 Rart det der, jeg kjenner heller ikke et voldsomt hat til mannen.. Jeg kjenner reellt hat til drapsmenn som voldtar, dreper ved å kvele/stikke/kutte eller på annen måte piner offeret på bestialsk måte ved hjelp av sine hender som våpen. Og deretter kanskje kutter opp liket og skjuler ugjerningen før de later som ingenting for egen familie før de blir tatt. Kan det finnes vondere mennesker? Jo ABB gjorde noe fryktelig grusomt, men har sett ham så mye i retten at man nesten kjenner han personlig og ikke utvikler hat i den forstand. Merkelig...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Jeg hadde ikke blitt redd i det hele tatt... Ikke stemmer jeg rødgrønt, så jeg er nok ikke i målgruppen... Dessuten er det mange tikkende bomber der ute som voldtar og skyter helt virkårlig, som jeg er mer redd for enn han.... Selv om jeg overhodet ikke skal forsvare handlingene hans, så har han jo rett i at mennesker som han og med hans meninger sensureres i det offentlige rom. Ser jo bare det under rettsaken... Alle vitner som de tar inn, og som er tilbøyelig til å ha samme tanker som han sensureres, mens alle andre får snakke fritt! Så for å bli hørt, så føler han at han måtte gå så drastisk til verks, dessverre.... Jeg mener at alt man holder skjult og gjemmer unna er farlig, mens ting man snakker om og drøfter i det offentlige rom blir mindre farlig... Da kunne han kanskje funnet andre kanaler for å få ut sin frustrasjon. Jeg forsvarer han overhodet ikke, jeg bare tenker høyt og lurer på hvordan dette kunne vært unngått..... Skjønner ikke hvordan noen fortsatt kan si at folk med hans meninger blir sensurert. Jeg syns hele den offentlige debatten har handlet om dette siden jeg ble politisk engasjert i 1987. Innvandrerne, innvandrerne, innvandrerne. Hvor annerledes de er, hva de får, hva de gjør. Carl ivar gjorde jo et "praktfullt" arbeid med alle sine generaliseringer oppigjennom hele 90-tallet. hvis dere ikke husker det, er dere enten for unge eller totalt døvblinde. Og debattens form, de ytringer man nå kan tillate seg å komme med, der har vi sett en total forråelse. For 20 år siden varvi fortsatt til dels enige om at fattige mennesker og flyktninger også er mennesker. Nå er de blitt uønskede elementer. Rom-folk som tigger, prostituerte fra øst-Europa, krigsskadde asylsøkerungdommer fra Afrika: alle sammen omtales som et ordensproblem i Oslos bybilde i stdet for å omtales som det de er: mennesker i en desperat og vanskelig situasjon.
Loglady Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 Jeg hadde ikke blitt redd i det hele tatt... Ikke stemmer jeg rødgrønt, så jeg er nok ikke i målgruppen... Dessuten er det mange tikkende bomber der ute som voldtar og skyter helt virkårlig, som jeg er mer redd for enn han.... Selv om jeg overhodet ikke skal forsvare handlingene hans, så har han jo rett i at mennesker som han og med hans meninger sensureres i det offentlige rom. Ser jo bare det under rettsaken... Alle vitner som de tar inn, og som er tilbøyelig til å ha samme tanker som han sensureres, mens alle andre får snakke fritt! Så for å bli hørt, så føler han at han måtte gå så drastisk til verks, dessverre.... Jeg mener at alt man holder skjult og gjemmer unna er farlig, mens ting man snakker om og drøfter i det offentlige rom blir mindre farlig... Da kunne han kanskje funnet andre kanaler for å få ut sin frustrasjon. Jeg forsvarer han overhodet ikke, jeg bare tenker høyt og lurer på hvordan dette kunne vært unngått..... Alle vitner som de tar inn, og som er tilbøyelig til å ha samme tanker som han sensureres, mens alle andre får snakke fritt! Altså, hæ? Kan du gi eksempler? Jeg tror forøvrig ikke den rette kuren for galskap/sykdom er å la folk få fritt spillerom i det offentlige. Jeg er i tillegg uenig i at mennesker med aparte meninger ikke har talekanaler i dag. I så tilfelle har de gått glipp av den revolusjonen internett, sosiale medier og print on deband representerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå