YumYum2 Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Hva er en base? Hva brukes den til? Er det et must i en bil? Hadde ikke noe slikt sist. Ser de selges separat fra sete. Takk!
najaden Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Man MÅ ikke ha base, men det gjør det veldig, veldig mye enklere Å ta ungen inn og ut av bilen. Om basen er skikkelig festa (gjøres en gang) sÅ er bilsetet sikra sÅ snart det klikkes pÅ plass - ikke noe tull med belter eller sÅnn. Jeg elsket basen til Maxi-Cosien!
YumYum2 Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2012 Ahhaaa. Da skjønte jeg litt mer, basen er i bilen hele tiden og bare setet settes oppå. Hmm. Takk for svar! Noen tips til sete og? Er så mye forskjellig!
Gullunger Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Det er blitt utført mange ulike tester på barneseter opp gjennom årene. Testene legger vekt på forskjellige ting, og alle bilstolene er ikke alltid med, så det blir vanskelig å sammenligne. Flere ulike bilstoler blir av butikkene markedsført som testvinnere, og alle disse er trygge valg. Jeg fikk imidlertid rådet til å dra til en barnebutikk å få testet stolen/basen i den bilen man skal bruke, da bilseter kan være veldig forskjellige. Da ble jeg f.eks. frarådet Britax Baby Safe plus SHR (som kommer ut veldig bra i tester), fordi den stod for skrått i bilsetet vårt. Jeg valgte da Maxi Cosi Pebble med Familyfix base og er veldig fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå