Gå til innhold

Er det normalt sett et stort problem og holde seg våken 10 timer en natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ansatt hos meg sier hun ikke klarer og jobbe 1 nattevakt:( Har forskjøvet vedkommende fordi 2 av de faste som går natt er sykemeldt. Hun får jo ekstra betalt for det og i tillegg sa jeg at hun bør prøve og sove på ettermiddagen før hun skal på jobb. Trodde ikke dette skulle by på noen problemer altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen kan det være det. Men for alt du vet kan det jo være andre grunner til at hun ikke vil jobbe nattevakt, men at hun ikke ønsker å si det.

Skrevet

Vanligvis ikke, men det kan jo være det er noe spesielt med denne damen... Kanskje hun ikke har barnevakt på ettermiddagen, eller av andre grunner ikke kan sove da? Er ikke alle som får sove "på kommando" heller.

Skrevet

Håper ikke det er inatt hun skal jobbe natt. En ting er å jobbe natt, men hele neste dag blir jo også ødelagt og det kan ta dagesvis før hun kommer inn i normal rytme igjen hvis hun ikke er vant med det. Håper heller ikke vedkomne har unger.

Skrevet

Jeg har ikke sjangs til det! Sliter nok som det er med dagene jeg.

Skrevet

Jeg jobber turnus, og jobber 3 eller 4 natt i slengen Jeg klarer det helt fint. Avhengig av å kunne sove før jobb da... Etter siste nattskiftet står jeg tidlig opp for å klare å snu døgnet igjen. Kjenner mangen som sliter maks med natt.

Gjest sandyBay1
Skrevet

ER desverre ikke alle som liker å jobbe netter, men husker en psyk turnus jeg hadde for noen somre siden - 8 netter på 2 netter av , 7 netter på og 3 av :D

Kan si jeg var GLAD når sommern var over og jeg sløva 14 dager i syden. Eller sov :D

Skrevet

Noen klarer det bare ikke, fordi de ikke klarer det. Helt enkelt.

Noen er laget slik at rutiner er alt de klarer, også når det gjelder søvn. Mens andre fint klarer å sjonglere dette helt. Og så har du alle grader mellom der.

Og det har vært snakk om å innføre en lov om rett til å nekte våkne nattevakter, når man kommer opp i 40-årene. Fordi det fysiologisk oftere er verre å sove på feil tid av døgnet, dess eldre man blir.

Jeg er B-menneske, men det å være nattevakt, er noe annet enn å drive med det man vil hjemme. Når klokken blir sånn ca 5 om morgenen, så har jeg ikke sjanse på nattevakt(da sover jeg også hjemme hver natt, men kan legge meg senest kl 2 og likevel stå opp halv åtte eller så ;)). Jeg klarer bare ikke styre dette selv, og sovner. Slik de som er for trette mens de kjører bil, og sovner, selv om de vet at dette er farlig før de sovner.

Skrevet

jeg klarte fint å jobbe de nettene som var satt opp i min turnus.

meste jeg jobbet natt var 6 netter etter hverandre. men dette var før jeg fikk barn, så da kunne jeg sove hele dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...