Gå til innhold

Hvordan går det med forberedelser?


Celcius73

Anbefalte innlegg

Er dere kommet i gang, eller venter dere enda? :)

 

Jeg har begynt. Vasker opp litt tøy, handler litt tøy og har laget klar liste for de store og nødvendige tingene som må plass. Venter på skattepenger så jeg kan komme skikkelig i gang her.

 

Er nok tidlig ute, men må forberede meg på at den lille kan komme allerede rundt uke 35/36, og da vil jeg ha det aller meste klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nå nr 3 , så jeg er nok litt mer avslappet med å begynne.

Men så har vi alt fra før siden nr 2 ble født i fjor.Her kommer det en jente til så hun arver det meste fra storesøster:)

 

Er veldig kjekt å ha det meste klart ja, man blir jo bare mer sliten og tung på slutten , så kjekt å få unna det meste mens man fortsatt orker en del:)

Det er jo veldig koselig å stulle og stelle med babytøy og andre ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår bestilte jeg ny vogn :) Nå er det bare å få mannen med på å bestemme hvilken ammeseng vi skal ha :) Ikke at han bryr seg så mye da...:P bortsett fra prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt vogn, og handlet litt klær, samt laget liste og sjekka utvalget av det andre utstydet vi trenger. Samboer er redd det betyr ulykke å handle inn så lenge før termin, men jeg er redd vi kan få det travelt med forberedelsene hvis han ikke får ut fingeren snart! Nå skal han på guttetur til forball VM i Ukraina en uke, så skal vi på ferie i tre uker, også er det plutselig slutten av juli. Vil jo ikke handle inn alt alene heller:-( Termin er 6. september, og vi er førstegangs og har ingen ting fra før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolleklar: Synd at samboeren din tenker slik. Det er veldig greit å være to om spesielt de store tingene som vogn, stellebord o.l.

 

Jeg har tenkt å ta det med ro de siste ukene før babyen kommer, ikke stresse rundt å handle inn det aller meste da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt vogn, og har en del klær. Har også en vugge + dyner. Av store ting mangler vi bilsete og stellekomode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forberedelser?

 

Å ja, vi har kjøpt ny babycall, for den gamle gikk i stykker... Ellers har jeg planer om å ta frem babytøyet etterhvert, når jeg bare har fått pussa opp huset.. Kremt... Ting tar tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt ny vogn, ellers har vi ikke gjort noe som helst. Skal finne frem klærne etter storebror snart og se over for å finne ut hva vi må kjøpe nytt. Sikkert en del siden storebror var sommerbaby og nestemann blir høstbaby. Utstyr har vi alt av, pusse opp babyrom venter vi med, regner ikke med at det blir brukt det første året uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal flytte snart, og har ikke plass til å oppbevare de store tingene enda.. Meen vogn er bestilt, håper bare den ikke kommer helt enda ;) har også handlet en del klær, skal få låne vugge, moseskurv, bilstol, og får en seng brukt :) stellebordet er under planlegging i hodet fortsatt. Men føler det meste er planlagt hvertfall.. Prøver å skrive en liste med alt som skal inn tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stellebord, vogn, vippestol og div skinn og ulltepper(hilsen svigermor).....har avtale om å overta babybilsete av noen venner som har en liten som skal bytte til større før min termin..........så mangler bare sengen og noen klær i de minste størrelsene. Hadde jo ikke tenkt å få flere så arvetøy i de minste størrelsene har jeg ikke, men koselig å kjøpe litt nytt også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babycallen, ja....hvor er den? Er jo greit å få på plass :)

 

Vognen jeg har bestilt er på vei fra Tyskland.

 

Barnerom, ja det får vente ei god stund. Rommet til storebroren er knøttlite, så vi må finne på noe lurt når babyen blir stor nok til å ligge på eget rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om å bygge på, skal rundt til naboer med nabovarsel i meget nær fremtid, tegninger er klare.........men usj, gleder meg ikke til byggefasen...

Heldigvis har vi plass første tiden, men med mine, dine og vår trengs det både flere soverom og en ny tv-stue :)

 

Har begynt å lure på å kjøpe litt klær......har en del fra str 74, men ingenting mindre, hadde liksom trodd jeg var ferdig med baby og ga bort alt :P Sånn kan det gå..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ren flaks at vi i det hele tatt hadde både utstyr og babytøy etter storebror. Siden vi ikke forventet flere barn, så var planen å gi vekk og selge alt sammen ila vår/sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ren flaks at vi i det hele tatt hadde både utstyr og babytøy etter storebror. Siden vi ikke forventet flere barn, så var planen å gi vekk og selge alt sammen ila vår/sommer.

 

Ha ha, der var vi på den andre siden av flaksen. Vi rakk å gi bort alt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her har jeg kjøpt inn alt jeg trenger: vogn, stellekommode, bilsete, vippestol, seng, klær, tepper, sengetøy - alt står klart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være ferdig da! :)

 

Her holder jeg på å fylle opp skuffene, lager lister og handler bittelitte granne nytt :D

 

Nå må jeg bare få sydd den vognposen, så kan jeg også slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner ting å komme på plass. Seng har vi fra før, men skulle hatt en ny sengekant. Skulle også hatt ny stelle"matte". Men fy så dyrt det er for alt barneutstyr altså! Ellers er vogn og bilstol kjøpt inn. Og har arvet vippestol og babygym.

Driver og går igjennom babytøy for tiden, men vi får baby i en helt annen sesong enn sist, så skulle gjerne hatt mer ulltøy. Men igjen, så dyrt. Men det kan vi jo heldigvis ønske oss da. Storesøster forberedes med å få egen storjenteseng i god tid før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...