Gå til innhold

:/ hvorfor blir pastasalaten min tørr?

Anbefalte innlegg

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg elsker pastasalaten min, pleier å ha rømme og litt majones oppi. Men blir den ikke spist med en gang, blir den VELDIG tørr (om dere skjønner?). Hva gjør jeg feil? Føler jeg bruker nok rømme og... hmmmm. Dere som lager pastasalat, hvordan pleier dere å lage den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt extra virgin olivenolje, pesto, olje fra apertina fetaost? :)

Skrevet

Koker du pastaen litt lite? Om den ikke er helt ferdig trekker den til seg fukt om den blir stående en stund.

Ellers kan du jo bare prøve å ha litt mer rømme eller majones i.

Skrevet

Ha litt olje eller smør i pastaen når den er ferdig kokt og du har silt av vannet :) Det smører på en måte pastaen så den ikke blir tørr :)

Skrevet

nå fikk jeg lyst på pastasalat! noen som vil dele en bra oppskrift? :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Takk alle sammen :) Jeg kan dessverre ikke fordra oliven smak, så da får jeg prøve smør. For det har jeg utrolig nok ikke tenkt på.. Nei, jeg koker ihvertfall pastaen godt nok :) Da skal jeg ta og prøve å ha smør i pastaen :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

nå fikk jeg lyst på pastasalat! noen som vil dele en bra oppskrift? smile.png

Jeg kan nå fortelle hva jeg pleier å ha oppi. Sett bort ifra at den har pleid å bli tørr, så er den veldig god. Pleier og å egentlig ta det jeg har, så smaken forandrer seg jo fra hver gang. Jeg pleier å koke pasta, kjøle denne ned. Blande sammen rømme og majones (smakssak), salt pepper og litt fersk hvitløk. Har isbergssalat litt ruccula, agurk, paprika, cherry tomater eller andre tomater og rødløk. Pleier å tilsette ingrediensene inn i rømmeblandingen. Av og til pleier jeg å ha litt sitron i og. Om vi skal spise denne sammen med f.eks. grillmat tilsetter jeg da ikke noe form for kjøtt i. Skal lage denne pastasalaten imorgen, da skla jeg steke opp kyllingfileter og tilsette :)

Skrevet

Jeg kan nå fortelle hva jeg pleier å ha oppi. Sett bort ifra at den har pleid å bli tørr, så er den veldig god. Pleier og å egentlig ta det jeg har, så smaken forandrer seg jo fra hver gang. Jeg pleier å koke pasta, kjøle denne ned. Blande sammen rømme og majones (smakssak), salt pepper og litt fersk hvitløk. Har isbergssalat litt ruccula, agurk, paprika, cherry tomater eller andre tomater og rødløk. Pleier å tilsette ingrediensene inn i rømmeblandingen. Av og til pleier jeg å ha litt sitron i og. Om vi skal spise denne sammen med f.eks. grillmat tilsetter jeg da ikke noe form for kjøtt i. Skal lage denne pastasalaten imorgen, da skla jeg steke opp kyllingfileter og tilsette smile.png

høres godt ut :) skal jeg prøve! har aldri prøvd med rømme før

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg kan nå fortelle hva jeg pleier å ha oppi. Sett bort ifra at den har pleid å bli tørr, så er den veldig god. Pleier og å egentlig ta det jeg har, så smaken forandrer seg jo fra hver gang. Jeg pleier å koke pasta, kjøle denne ned. Blande sammen rømme og majones (smakssak), salt pepper og litt fersk hvitløk. Har isbergssalat litt ruccula, agurk, paprika, cherry tomater eller andre tomater og rødløk. Pleier å tilsette ingrediensene inn i rømmeblandingen. Av og til pleier jeg å ha litt sitron i og. Om vi skal spise denne sammen med f.eks. grillmat tilsetter jeg da ikke noe form for kjøtt i. Skal lage denne pastasalaten imorgen, da skla jeg steke opp kyllingfileter og tilsette smile.png

høres godt ut :) skal jeg prøve! har aldri prøvd med rømme før

:)

Skrevet

Olivenolje, det brukes medengang du har silt vekk vannet, det hjelper pastaen fra å gå tørr. Deretter lager du salaten slik du ville gjort normalt. Rømme hjelper nok ikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...