Gå til innhold

Kjæreste og utseendet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær så snill og si at utseendet ikke spiller noen roller....

Har møtt en kjempe fin fyr som er snill på alle måter og er super flink i senga, men utseendet er ikke noe å skryte av. Ikke at utseendet mitt er noe bedre.

Problemet mitt er at jeg blir påvirket av kommentarer av venninnene mine.

Spurte ei venninne her om dagen hva hun synes om han. Da mente jeg ikke utseendetmessig da jeg kan bedømme han selv.

Det hun svarte var: " Han virker snill og hyggelig.... MEN han er stygg".

Ble selvfølgelig lei meg da hun sa det. Kunne hun ikke bare si at han virker hyggelig og ferdig med det??? Det verste var at hun lo av han bakryggen min og han.

Ja, jeg vet at jeg spurte og må tåler å få ærlig svar tilbake, men

jeg mener likevel hvis en av mine venner hadde spurt meg om typen sin, så hadde jeg kommentert noe om personligheten og ikke utseendet.

For utseendet er jo ikke det viktigste i et forhold. Man blir jo ikke så opptatt av utseendet lenger når man er i et forhold, mener jeg da eller tar jeg feil???

Vet at jeg virker barnslig nå, men er bare så lei av at folk er så opptatt av utseendet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Jeg vil jo si at utseende betyr noe, for det gir jo et førsteinntrykk. man må jo være litt tiltrukket av mannen man er sammen med..

Men utseende bør ikke ha noe for andre å si.. For ei frekk venninne.. Hadde ikke kalt henne en venninne om hun ler av kjæresten din bak ryggen hans. For et nek. :s Folk sin smak er forskjellig.

Jeg og ei venninne har totalt forskjellig smak i menn, jeg syns ikke at hennes mann er noe særlig, men hadde aldri sagt det til henne. Hva er vitsen med å såre henne?

Ikke bry deg om hva andre sier. Det er du som er sammen med han, og det er hva du syns som teller..

Skrevet

Hmmm.. Jeg vil jo si at utseende betyr noe, for det gir jo et førsteinntrykk. man må jo være litt tiltrukket av mannen man er sammen med..

Men utseende bør ikke ha noe for andre å si.. For ei frekk venninne.. Hadde ikke kalt henne en venninne om hun ler av kjæresten din bak ryggen hans. For et nek. :s Folk sin smak er forskjellig.

Jeg og ei venninne har totalt forskjellig smak i menn, jeg syns ikke at hennes mann er noe særlig, men hadde aldri sagt det til henne. Hva er vitsen med å såre henne?

Ikke bry deg om hva andre sier. Det er du som er sammen med han, og det er hva du syns som teller..

Takk for svar :)

Vet at folk har forskjellig smak og hun er ikke akkurat noen glansbilde selv. Hadde lyst til å be henne ta en titt i speilet og ser på seg selv, men lot selvfølgelig la det være av høfligheten skyld.

Utseendet gir mye av inntrykket, men man blir jo ikke så opptatt av det lengre når forelskelsen er borte? Da er det masse annet som teller.

Huff, vet ikke... er det bedre å være sammen med en som er modell pen som mange damer sikler etter eller en som er midt på treet, men du kan ha han for deg selv???

Hilsen HI

Skrevet

Mulig jeg er litt romlemantisk, men syns at man skal syns at sin mann er penest i verden, eller hvertfall en av dem.. Jeg er jo så "våken" at jeg kan se at min mann ikke er den kjekkeste eller modellpen, men for meg så er han utrolig kjekk om du skjønner.. Andre syns han er midt på treet, men jeg syns han er mer en det.

Er jo hva du syns som teller, ikke alle andre.. Du skal jo ikke velge kjæreste etter hva andre vil ha.. At han kan du ta, for ingen andre vil.. Blir jo feil det og..

Skrevet

Du skal overse hva denne venninnen sier. Det er DU Som skal være sammen med mannen, og om DU syns han er noe å satse på, så gjør du det :) Jeg går ikke rundt å forventer at vennene mine skal syns min samboer er pen, jeg håper de synes han er snill og har bra personlighet. Hva de syns om utseende hans bryr meg midt i..... ;)

Gå for magefølelsen din!

Skrevet

Jeg tror litt på at kjærlighet gjør blind og at når man ser forbi det ytre og faller for en mann for den han er så kan han i dine øyne være det vakreste som finnes selv om han rent objektivt ikke utseendemessig er noe å henge på juletreet.

Venninnen din har antagelig fått knekt sine sosiale antenner, for hun kunne absolutt stoppet etter at hun hadde sagt at han var hyggelig, det er jo det eneste hun trenger å bry seg om, det er ikke hun som skal være sammen med ham.

Blås i venninnen din og hva andre evt måtte tenke om utseendet hans, jeg er sikker på at han er en flott fyr!

Skrevet

Utseende kan helt klart påvirke førsteinntrykket, men man ser ikke skavanker når man er blitt glad i noen. Enda mindre når man er forelska..

Skrevet

Det finnes mange såkalt stygge menn som er sexy som bare pokker. Vi kan jo begynne med Mick Jagger. Ingen skjønnhet, men en av de største damemagnetene etter krigen.

Skill mellom pen og tiltrekkende, så blir alt så mye enklere.

Skrevet

Det er mange fine damer som er sammen med stygge menn.

Ser bare på:

Charleen og prins Albert

Tone og Aksel

Litt sjarmerende synes jeg da. Beuty and beast ... ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Den jeg elsker er jo verdens fineste uansett. Jeg ville faktisk ikke ha omgåttes mye med sånne venninner som det der. Hun forteller jo bare at hun er et overflatisk fjols. Forventer hun å finne prince Charming selv, eller?

Sier flere dette, syns jeg du skal svare: "Ja, jeg tok han ikke for utssendets skyld, jeg er nemlig ei grå mus selv, så jeg syns ikke jeg fortjener bedre!" Da blir de nok svar skyldig...

Skrevet

Takk for fine svar alle sammen :)

Vet at det er meg han er sammen med og jeg er glad i han og hans personlighet :)

Selv mener jeg at utseendet kan man alltids gjøre noe med, men verre med personlighet...

Hilsen HI

Skrevet

Jeg har vært sammen med en jeg ikke syntes var noe pen. Det forholdet tok slutt. For meg betyr personligheten mest, men jeg må også synes at partneren min er attraktiv for å kunne ha det bra i et forhold.

Men jeg ville aldri ha kommentert utseende til kjæresten til en venninne i negative ordlag.

Skrevet

Det søteste jeg har sett er et par som har vært våre naboer før vi flyttet. Han var veldig lite heldig med utseende, småtjukk, med veldig skeive tenner, hår i alle retninger osv. Og hun var slank, over middels pen (men ikke en jålete sminkedukke) og så mye yngre ut. Han FORGUDET henne og deres to døtre. Stilte opp på alle avslutninger i barnehage, skole, på trening, tok med kjæresten sin på romantisk tur til Italia og viste hele tiden hvor stolt han var av henne. Da glemte man utseende for å si det slik... Jeg regnet henne som svært heldig ved valg av mann.

Skrevet

For å kalle et annet menneske stygg, er det andre ting enn utseende som avgjør.

Det hjelper ikke hvor "pen" man er om man oppfører seg stygt mot andre og er hensynsløs og egoistisk. Da kan man bruke betegnelsen stygg om noen.

Når det gjelder utseende, er det ofte de som ikke er så billedskjønne som har den største sjarmen. De som er altfor pene, flyter ofte for mye på det og slipper/orker ikke å skape seg en personlighet og kan bli platte og kjedelige å være sammen med i lengden.

Når det er sagt, så må man jo finne sin partner attraktiv og sjarmerende. Så lenge man gjør det, får man heve hodet til dem som ikke skjønner.

Skrevet

som noen andre har vært inne på her, elsker du noen så er han den fineste i verden :) min mann er heller ikke så "pen", men gud bedre så sjarmerende! Og for meg er han faktisk den kjekkeste mannen som finnes :) Det er han jeg har lyst på og tenker titt og ofte at jeg har vært så heldig som fikk han!

Skrevet

Det er flere måter å være "stygg" på. Er det typen som er tjukk, ubarbert, slapp, går i utslitte joggebukser osv, og aldri gjør noe for seg selv, da er det veldig lite attraktivt, og vanskelig å få følelser for.

Men er han bare uheldig med utseendet, type stor, skjev nese og uheldig kroppsfasong. Men likevel har herlig personlighet, er positiv, og tar godt vare på seg selv, så blir man vel bare penere jo mer glad man blir i personen:-)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene her, men det første jeg ville gjort hadde vært å si i fra til venninna mi at hun kan bare droppe å snakke sånn om mannen jeg dater, om hun er interessert i å kunne kalle seg venninna mi ved senere anledninger.

Hadde (med trykk på _hadde_) ei venninne som kom med et lite pent uttrykk som kommentar på min kjæres utseende helt uoppfordret en dag vi satt på café (jeg vil ikke skrive det ettersom det er et uttrykk hun har laget selv, og for alt jeg vet så er hun her inne). Men jeg ble i alle fall forbanna, for er det noe man ikke gjør så er det å rakke ned på andres utseende. Hvem er det som bestemmer hvem som er pene eller ikke? Det er en smakssak, og en mening man kan holde for seg selv i negative tilfeller. I tillegg er mannen min den vakreste for meg, og det er det som betyr noe. Ikke hva andre mener om utseendet hans. Det eneste de trenger å bekymre seg for er hvorvidt han behandler meg rett eller ikke.

Skrevet

Jeg hadde droppet venninna mi og satset på denne mannen som du jo liker. Oppførselen hennes, slik du beskriver den, er jo på ingene måte akseptabel! Så lenge du finner denne fyren interessant og tiltrekkende, og dere har det bra sammen, så spiller det ingen rolle hva andre måtte mene om utseendet hans. Go for it!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg syns ofte det er, bortsett fra førsteinntrykket, personligheten som avgjør om et menneske er pen eller ikke og vi ser alle med ulike øyne, så hvem er vi egentlig for å skulle avgjøre hvem som er stygg og hvem som er pen?

Skrevet

Dustevenninne.

Skrevet

Altså, det er jo en fordel å være sammen med et menneske man ikke synes ser forferdelig ut- men det regner jeg da med de færreste er?

Tiltrekning må der være, også fysisk, men rent utseendemessig kommer det jo an på øyet som ser, og hva man føler for denne personen. Jeg opplever jo ofte at personer jeg kanskje objektivt sett ikke synes er så fysisk pene BLIR pene etterhvert som jeg blir kjent med dem og de viser seg å være fantastiske mennesker.

Og motsatt- en som objektivt sett er ganske pen, mister helt sjarmen om de viser seg å være en dust.

Det betyr vel null og niks hva andre synes, dersom du er glad i denne mannen, vil ha ham og liker ham. Det er du som skal leve med ham, ikke venninna di, så var jeg deg ville jeg gitt en lang f*** i hva hun synes!

Hva som er stygt og hva som er pent handler om smak og behag.

Informer henne glatt om at du ikke er interessert i å vite hva hun- eller andre- mener om utseendet hans, da du liker ham slik han er.

Skrevet

Vær så snill og si at utseendet ikke spiller noen roller....

Har møtt en kjempe fin fyr som er snill på alle måter og er super flink i senga, men utseendet er ikke noe å skryte av. Ikke at utseendet mitt er noe bedre.

Problemet mitt er at jeg blir påvirket av kommentarer av venninnene mine.

Spurte ei venninne her om dagen hva hun synes om han. Da mente jeg ikke utseendetmessig da jeg kan bedømme han selv.

Det hun svarte var: " Han virker snill og hyggelig.... MEN han er stygg".

Ble selvfølgelig lei meg da hun sa det. Kunne hun ikke bare si at han virker hyggelig og ferdig med det??? Det verste var at hun lo av han bakryggen min og han.

Ja, jeg vet at jeg spurte og må tåler å få ærlig svar tilbake, men

jeg mener likevel hvis en av mine venner hadde spurt meg om typen sin, så hadde jeg kommentert noe om personligheten og ikke utseendet.

For utseendet er jo ikke det viktigste i et forhold. Man blir jo ikke så opptatt av utseendet lenger når man er i et forhold, mener jeg da eller tar jeg feil???

Vet at jeg virker barnslig nå, men er bare så lei av at folk er så opptatt av utseendet

Hadde beholdt mannen og glemt "venninna", jeg.... hun virker ikke som en god venninne! Det er jo også en mulighet for at hun faktisk er sjalu fordi du har fått deg kjærest.

Skrevet

En av mine beste venninner har en kjæreste som jeg synes ser langt under snittet pen ut, men min venninne synes han er råkjekk. Jeg ville aldri sagt hva jeg synes om utseende hans dersom hun hadde spurt, jeg regner med at hun ikke synes mannen min er så langt oppe på skalaen iom at de to mannfolka er så ulike, men jeg synes mannen min er drit kjekk (han blir forresten ALLTID sjekka opp når vi er ute..!)

Smaken er som baken, heldigvis:) forresten er kjæresten til venninna mi super god og snill, og forguder henne!

Skrevet

En mann må være kjekk i mine øyne. Jeg klarer ikke å bli tiltrukket av en som JEG ikke finner fysisk attraktiv. Det er ikke dermed sagt at mine venninner eller folk jeg kjenner synes at han er kjekk! Og bra er da det, at vi ikke tiltrekkes av den samme mannen ;)

En venninne jeg har kunne ikke se hva jeg ble tiltrukket av hos to forskjellige menn, og de to siste som hun har vært sammen med hadde jeg rett og slett ikke maktet å ha et forhold til :P Så vi har veldig ulik smak hva angår menn.

Men synes DU hi at han er mindre pen? Eller blir han kjekk i dine øyne siden han er så flott på andre måter?

Utseende kan faktisk ikke måles og veies i stygg og pen, jeg synes feks ikke at Brad Pitt er spesielt kjekk. Jeg tiltrekkes ikke av hans utseende, selv om millioner av kvinner vil synes jeg er gal som sier det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...