Gå til innhold

Klær...


Squirrel79

Anbefalte innlegg

Klær er litt sånn vrient om dagen. Bare et par av de vanlige buksene mine passer, så det blir en del kjoler og tights. Men så har jo ikke sommeren akkurat kommet for fullt heller da. Så føler jeg går rundt i ganske shabby klær for tida.

 

Reiser til England når ferien begynner, og håper å finne noen fine mammaklær der. Sist trengte jeg ikke mammaklær over sommeren, så har bare høst/vinterklær fra da.

 

Hva gjør dere i forhold til klær? Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på hm og handla klær idag jeg. Fant en kjempefin lin bukse, dongerishorts og en slags harems shorts. Sitter hele dagen, så nå orker jeg ikke mer av bukser og underbukser som klemmer. Til og med tights er ubehagelig.

Skjønner godt hva du mener med shabby. Føler inni mellom at jeg kunne like gjerne gått i pysj på jobb.

Har nokså mage fra før, så orker ikke ha noe som strammer over magen før jeg får en skikkelig baby mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en linbukse og et skjørt på salg på hm i dag. Men føler jeg ser veldig gravid ut med den buksa, for den dytter liksom opp alt som ikke er babymage også. Spørs om jeg tør å bruke den på jobb riktig ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mammaklær lenge pga oppblåst mage og kvalme. Nå har jeg uansett ikke sjanse til å holde inn magen, og føler mammabuksene gjør at magen ser mer gravid en tykk ut. ;P (Hadde noe mage fra før)

 

Kan anbefale disse buksene fra Ellos: http://www.ellos.no/...141od?Nr=321757

 

Selv mannen kommenterte hvor fine de var! Jeg har de grå, har hørt de mørke farger veldig av... (store i str, jeg måtte ned en størrelse)

Endret av Nordhagenjentene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tips om gode butikker i England:

 

mama & papas - litt sånn småsnobbete barneklær og dyre i engelsk sammenheng, men normal pris for oss. Behagelige og fine mammaklær, jeg fant tre topper og en kjole der på et besøk.

 

Marks & Spencer - et absolutt must om du trenger undertøy!!! Super service og masse å velge mellom både for graviditeten og amminga. Desværre selger de bare mammaklær på nettet nå, men det er ikke så veldig dyrt å få sendt til Norge (£7)

 

Andre som kan være verdt et besøk er MotherCare, Dorothy Perkins og H&M. Prisene er lavere enn her :) Men det er ikke alle avdelingene som har mammaklær, så sjekk på nettet hvilke avdelinger i nærheten av dit du skal som har.

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1339786981' post='144319953]

Har brukt mammaklær lenge pga oppblåst mage og kvalme. Nå har jeg uansett ikke sjanse til å holde inn magen, og føler mammabuksene gjør at magen ser mer gravid en tykk ut. ;P (Hadde noe mage fra før)

 

Kan anbefale disse buksene fra Ellos: http://www.ellos.no/...141od?Nr=321757

 

Selv mannen kommenterte hvor fine de var! Jeg har de grå, har hørt de mørke farger veldig av... (store i str, jeg måtte ned en størrelse)

 

Hei

jeg har ikke kjøpt på ellos før, og lurte på om de har vanlige størrelser?? Jeg merker jo at jeg er 38 i noen butikker og 40 i andre butikker, men det hadde vært litt greit å kunne handle på nett - bli bare usikker på størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1339786981' post='144319953]

Har brukt mammaklær lenge pga oppblåst mage og kvalme. Nå har jeg uansett ikke sjanse til å holde inn magen, og føler mammabuksene gjør at magen ser mer gravid en tykk ut. ;P (Hadde noe mage fra før)

 

Kan anbefale disse buksene fra Ellos: http://www.ellos.no/...141od?Nr=321757

 

Selv mannen kommenterte hvor fine de var! Jeg har de grå, har hørt de mørke farger veldig av... (store i str, jeg måtte ned en størrelse)

 

Hei

jeg har ikke kjøpt på ellos før, og lurte på om de har vanlige størrelser?? Jeg merker jo at jeg er 38 i noen butikker og 40 i andre butikker, men det hadde vært litt greit å kunne handle på nett - bli bare usikker på størrelsene.

 

Jeg bruker vanligvis 42/44 og kjøper det hos Ellos. Men akkurat disse buksene måtte jeg ha i 40.

 

Les nederst på siden, der står det noen ganger kundeanmeldelser av plagget, som hinter om størrelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tips om gode butikker i England:

 

mama & papas - litt sånn småsnobbete barneklær og dyre i engelsk sammenheng, men normal pris for oss. Behagelige og fine mammaklær, jeg fant tre topper og en kjole der på et besøk.

 

Marks & Spencer - et absolutt must om du trenger undertøy!!! Super service og masse å velge mellom både for graviditeten og amminga. Desværre selger de bare mammaklær på nettet nå, men det er ikke så veldig dyrt å få sendt til Norge (£7)

 

Andre som kan være verdt et besøk er MotherCare, Dorothy Perkins og H&M. Prisene er lavere enn her :) Men det er ikke alle avdelingene som har mammaklær, så sjekk på nettet hvilke avdelinger i nærheten av dit du skal som har.

 

God tur!

 

Hei. Takk for tilbakemelding! Jeg handlet gravidklær i England sist jeg var gravid, og handlet mye på Dorothy Perkins. Er der jeg handler til vanlig og (er fornøyd med petit avdelingen da jeg bare er 155 høy). Hadde egentlig ikke tenkt tanken om å dra innom M&S, men da skal jeg gjøre det denne gangen. Synes klærne de har der er litt kjærring aktig ellers, men gravidklærne kan jo være fine for det :) Synes HM har så lite utvalg, så greit å finne noe litt mer spennende.

 

Høres ut som du og har brukt mye tid på å handle i England, hehe. Blir nok en tur eller to innom Next også, både for å handle barneklær og topper til meg selv. Heldigvis trenger jeg ikke nødvendigvis gravidtopper, da jeg er såpass kort i kroppen at lange vanlige topper fint dekker magen med kul :)

 

Skal også sjekke ut Ellos :) Er veldig lei av å gå rundt som et pysjkledd sovemonster på jobb om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tips om gode butikker i England:

 

mama & papas - litt sånn småsnobbete barneklær og dyre i engelsk sammenheng, men normal pris for oss. Behagelige og fine mammaklær, jeg fant tre topper og en kjole der på et besøk.

 

Marks & Spencer - et absolutt must om du trenger undertøy!!! Super service og masse å velge mellom både for graviditeten og amminga. Desværre selger de bare mammaklær på nettet nå, men det er ikke så veldig dyrt å få sendt til Norge (£7)

 

Andre som kan være verdt et besøk er MotherCare, Dorothy Perkins og H&M. Prisene er lavere enn her :) Men det er ikke alle avdelingene som har mammaklær, så sjekk på nettet hvilke avdelinger i nærheten av dit du skal som har.

 

God tur!

 

Jeg var i London for noen uker siden og der fikk jeg kjøpt 3 supre bukser på TOPSHOP, Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå som sommeren er som den er har jeg et tips om mammabukser:

 

Har kjøpt to mammabukser på HM, kjempe elastisk dongeristoff, en i mørk blå og en i svart! Så fin og Så behagelig & god!! :)

Godt å føle seg litt fin igjen, nå som magen begynner å synes!

299,- kostet de og det er de absolutt verdt.

Finner de ikke på nett, men tror de het Slim Fit... anbefaler hvertfall å ta en titt på bukser i mammaavd på HM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en sort på hm i går tl 299 og det var som å ta på seg himmelen!!!! Skal ikke gå tilbake til disse dumme trange knappene altså! Den er fortsatt for stor på magen, men den skal jo bli større;) har også bestilt meg 3 belly band på ebay:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært tilbake i gamlelandet en stund nå, men kan jo dele hva jeg fant i England. På Dorothy Perkins hadde de salg på alle mammaklær, så alt av bukser kostet stort sett 7-10 pund. De hadde også en del topper til 5-7 pund. Kjøpte ganske masse der. I tillegg hadde de mammaklær på New Look, noe jeg ikke var klar over. Der kjøpte jeg noen litt finere topper. Så nå har jeg fornøyet mammagarderoben til knapt over 1000-lappen, og er storfornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei nå....du skulle tatt med handleliste for oss også:)

 

Hehe, ja. Hører med til historien at det var lite plass igjen i bagasjen på vei hjem... Måtte drive litt med puslespill mellom bagene for å få det til å gå opp :P Men kan anbefale en Englandstur når det gjelder klesshopping hvertfall :) Vi reiste med Ryan Air fra Rygge til Manchester, og det var billig og greit :) Har flydd Ryan Air til England mange ganger før også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå....du skulle tatt med handleliste for oss også:)
Hehe, ja. Hører med til historien at det var lite plass igjen i bagasjen på vei hjem... Måtte drive litt med puslespill mellom bagene for å få det til å gå opp :P Men kan anbefale en Englandstur når det gjelder klesshopping hvertfall :) Vi reiste med Ryan Air fra Rygge til Manchester, og det var billig og greit :) Har flydd Ryan Air til England mange ganger før også da.

 

Har familie i Scotland, var der i jula, men da var testen negativ:( får be pappa shoppe litt for meg der og sende over;) ha ha. her er det jo helt tragisk av hva som finnes!! Skulle tro alle måtte kle seg som kjærringer med en gang en ble gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå....du skulle tatt med handleliste for oss også:)
Hehe, ja. Hører med til historien at det var lite plass igjen i bagasjen på vei hjem... Måtte drive litt med puslespill mellom bagene for å få det til å gå opp :P Men kan anbefale en Englandstur når det gjelder klesshopping hvertfall :) Vi reiste med Ryan Air fra Rygge til Manchester, og det var billig og greit :) Har flydd Ryan Air til England mange ganger før også da.
Har familie i Scotland, var der i jula, men da var testen negativ:( får be pappa shoppe litt for meg der og sende over;) ha ha. her er det jo helt tragisk av hva som finnes!! Skulle tro alle måtte kle seg som kjærringer med en gang en ble gravid!

 

Ser forresten at Dorothy perkins nå har lagt til Norge på lista over land de leverer til (for et par år siden var ikke Norge der, bare Sverige), og det koster kun 6 pund :D Så da er det nok ingen hindring i å bestille når prisene er så lave! Hadde jeg bare visst det, hehe. Pleier vanligvis å kjøpe Petite klærne derfra, da jeg er ganske kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå....du skulle tatt med handleliste for oss også:)
Hehe, ja. Hører med til historien at det var lite plass igjen i bagasjen på vei hjem... Måtte drive litt med puslespill mellom bagene for å få det til å gå opp :P Men kan anbefale en Englandstur når det gjelder klesshopping hvertfall :) Vi reiste med Ryan Air fra Rygge til Manchester, og det var billig og greit :) Har flydd Ryan Air til England mange ganger før også da.
Har familie i Scotland, var der i jula, men da var testen negativ:( får be pappa shoppe litt for meg der og sende over;) ha ha. her er det jo helt tragisk av hva som finnes!! Skulle tro alle måtte kle seg som kjærringer med en gang en ble gravid!
Ser forresten at Dorothy perkins nå har lagt til Norge på lista over land de leverer til (for et par år siden var ikke Norge der, bare Sverige), og det koster kun 6 pund :D Så da er det nok ingen hindring i å bestille når prisene er så lave! Hadde jeg bare visst det, hehe. Pleier vanligvis å kjøpe Petite klærne derfra, da jeg er ganske kort.

 

hvordan var str på klærne? Petit ja, du er heldig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå....du skulle tatt med handleliste for oss også:)
Hehe, ja. Hører med til historien at det var lite plass igjen i bagasjen på vei hjem... Måtte drive litt med puslespill mellom bagene for å få det til å gå opp :P Men kan anbefale en Englandstur når det gjelder klesshopping hvertfall :) Vi reiste med Ryan Air fra Rygge til Manchester, og det var billig og greit :) Har flydd Ryan Air til England mange ganger før også da.
Har familie i Scotland, var der i jula, men da var testen negativ:( får be pappa shoppe litt for meg der og sende over;) ha ha. her er det jo helt tragisk av hva som finnes!! Skulle tro alle måtte kle seg som kjærringer med en gang en ble gravid!
Ser forresten at Dorothy perkins nå har lagt til Norge på lista over land de leverer til (for et par år siden var ikke Norge der, bare Sverige), og det koster kun 6 pund :D Så da er det nok ingen hindring i å bestille når prisene er så lave! Hadde jeg bare visst det, hehe. Pleier vanligvis å kjøpe Petite klærne derfra, da jeg er ganske kort.
hvordan var str på klærne? Petit ja, du er heldig;)

 

Petit som i høyde, ikke som i bredde, hehe :P Jeg bruker vanligvis 14 i bukser og 16 i topper fra Dorothy Perkins. Kjøpte stort sett 14 i maternity bukser og, men har noen topper i 16 og noen i 14. De jeg har i 16 ville passet i 14, men jeg ville ha noen litt romsligere også. Bruker 42/44 her hjemme, om du ikke er kjent med de engelske størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kjent med de str, har shoppet litt der når en tar turen over:)

da skal jeg ta en titt og bestille litt, er så greit å slippe å bruke en formue på klær også når en skal bruke de så kort stund:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og så er det ikke kriiiiise om et plagg eller to ikke passer helt optimalt når det er sånne priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og så er det ikke kriiiiise om et plagg eller to ikke passer helt optimalt når det er sånne priser.

 

kjøpte meg en bukse på hm i str 40, kunne nok hatt 38, men rumpa vokser jo mest når jeg er gravid!!! Får skikkelig "afro butt":) ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har 4 bukser med høyt strikk fra Cubus (149 pr stk) som jeg er redd jeg blir å bo i lenge. Har noen andre også som passer og sånt, men disse fra Cubus er så behagelige :D

 

Hadde mareritt her ei natt om at jeg bare hadde åltrange bukser. Slitsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...