Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Stemmer det at man ikke får lønn da? Jeg har ikke fått lønn denne måneden, vet at all ferie blir trukket i juni, er det fordi jeg ikke har opptjente feriepenger? Jobber ikke i fjor. Er så vanskelig å sette seg inn i dette, men jeg har vel rett på betalt lønn jeg også selv om jeg jobber 60 %?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Det vil jeg si jeg har fått 3000 kr, men hele lønnen min er blitt "trukket", altså den vanlige lønnen jeg pleier å få...dette ser jeg på lønnslippen.
Squirrel79 Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Du får ikke lønn når du har ferie. Dvs. at 5 uker i året når du har ferie, så får du ikke lønn for den perioden. Når du er nyansatt så kan du velge å ikke få betalt når du har ferie, i stedet for at de trekker fem uker i løpet av en måned. Det vanlige er at bedrifter betaler ut kun feriepenger i mai eller juni, og at man får lønn selv om man har ferie ellers i året. Håper du forsto det...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Har du ikke en lønns/personal-avdeling du kan spørre?
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Hvis du er nyansatt i år så blir du trukket for ferie i juni, om du har månedslønn. Dvs at du får lønn når du faktisk HAR ferie, men at alt blir trukket på junilønna. I fjor var jeg nyansatt så jeg fikk ikke penger i juni, også ble jeg trekt for 1 uke i juli.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Du kan gi beskjed til arbeidsgiver/lønningskontoret at du ikke tenker å ta ut ferie, så får du lønn. Du kan gi reduserte antall dager, alt etterson du ønsker. Men du kan få jobbe også :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Jeg må ta ut 3 uker ferie da bedriften er stengt i juli. Forstår det slik at alt blir trukket på juni lønnen. Jeg blir bare mer og mer forvirret av dette... Men de har vel gjort rett....jeg har altså blitt trukket for de 3 ukene som jeg skal ha i juli jeg nå da?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Hvis du er nyansatt i år så blir du trukket for ferie i juni, om du har månedslønn. Dvs at du får lønn når du faktisk HAR ferie, men at alt blir trukket på junilønna. I fjor var jeg nyansatt så jeg fikk ikke penger i juni, også ble jeg trekt for 1 uke i juli. Tror det er slik det er hos oss også. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå