Gå til innhold

Det skjer alltid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett før jeg skal fly kommet det nyhet om flyulykke eller nestenulykke.

I morgen skal jeg fly med en venninne og er sjokkert over at det ikke har skjedd noe.

Og jorda.. avisartikkel om to brølere (igjen) på flyplassen som kunne endt ille.

Og det var selvfølgelig på min flyplass og med mitt selskap!!!

Argh! Hvorfor skjer dette hver gang? Når det kan gå måneder uten en dritt (følger med da og).

Det er et mønster som har fulgt meg i 10 år.

Faktisk helt siden jeg var barn. Første gang jeg skulle fly et boeing fly styrtet et fullastet boeingfly dagen før. Og det var samme ruten vi skulle fly.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Ja stakkars DEG! Ikke stakkars menneskene i flyulykke, men stakkars DEG som måtte lese om det i avisen. Må ha vært fryktelig.

Skrevet

Hehe... Ja stakkars DEG! Ikke stakkars menneskene i flyulykke, men stakkars DEG som måtte lese om det i avisen. Må ha vært fryktelig.

Du vet ikke hva flyskrekk er, hvor ille det kan være og har ingen empati med levende mennesker?

Skrevet

Ingen som tvinger deg til å fly..

Skrevet

Ingen som tvinger deg til å fly..

Interessant... Hvis det hadde vært så vel så hadde vel ingen med flyskrekk vært nødt til å fly? Du kan for eksempel ikke frasi deg forretningsreise på jobb fordi du har flyskrekk. Enkelte har familie langt av gårde og må besøke dem slik at barna får hilst på besteforeldrene, og de fleste kjører ikke (slik som dumme meg :P) 2500 km hver veg for å dra på besøk? Du Må ikke kjøre bil heller, men de fleste gjør det...

Skrevet

Ja, neste gang er det nok din tur skal du se. God tur!

Skrevet

Jeg har holdt meg unna fly i 20 år, pga mild flyskrekk. Jeg drar ikke til syden nei, for jeg syns ikke det veier opp mot muligheten for ulykke..

Kanskje du egentlig ikke har særlig flyskrekk når du frivillig VELGER å fly?

Skrevet

Dette skjer oftere enn når du skal ut å fly vil jeg tro. Vi blir bare mer obs på sånne hendelser når det nærmer seg vår flytur....

Det går så bra så. God tur!

Skrevet

All sympati til deg. Er også redd for å fly. Men det hjelper litt å unngå alt som har med ulykker/ nestenulykker å gjøre. Det skjer ikke med deg! Lykke til og god tur!

Skrevet

Ingen med flyskrekk velger en jobb hvor de er nødt for å fly. Til tross for lange avstander mellom famile, er man fortsatt ikke nødt til å fly! Man må ingenting, og ihvertfall så må man ikke fly. Hvis du har valgt deg en situasjon hvor du "må" fly så er vel ikke den flyskrekken noe å klage over.

Skrevet

Hi her.

Har latt være å tenke på flyruter helt til nå.

Fikk bare verdens enkleste klump i magen og måtte ta en pause i pakkingen.

Føler meg bare trist. I stede for å glede seg. Hadde et skikkelig mareritt der flyet styrtet i forrige uke.

Synes bare det er så rart at det alltid må skje noe flytull 1-2 dager før jeg skal fly.

Skrevet

Hva har skjedd nå da??

Skrevet

Man legger jo mer merke til slike ting rett før man skal ut å fly. Men det er jo tryggest å fly rett etter en ulykke.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Ja, neste gang er det nok din tur skal du se. God tur!

Fy for en stygg kommentar! Skjerp deg!

Skrevet

Statistisk sett er det like farlig å ta rulletrapp som å fly. Da forstår du kanskje hvor sikkert det er å fly. Mye, mye sikkrere en bil.

Gjest Dotto
Skrevet

Hehehe, opplever det samme selv, ikke når jeg skal fly, men når noen i min familie skal fly. Det kan gå 1 år uten at man hører noe om flyulykker, men du kan banne deg på at noen dager før flyturen skal finne sted, så hører man jammen om flyulykker!

Det er ikke noe gøy, og dersom man allerede har flyskrekk, så blir den automatisk forsterka av å høre sånne ting.

Og til deg over her, nei, det er ingen som tvinger hun til å fly, men jeg vil nå si at hun har litt bein i nesa da, som faktisk våger å sette seg på ett fly selv om hun har flyskrekk. Jeg hadde hvertfall IKKE turt det!

Ha en fin flytur!

Skrevet

For noe tull. Jeg har selv sterk flyskrekk, men flyr på tross av det. Flypersonalet blir informert, og jeg hyperventilerer, hyler, griner, skjelver, svetter og besvimer innimellom i løpet av flyturen. En av besetningen må ta vare på meg mens vi flyr. Jeg får valiium for flyskrekken men det hjelper ikke... Er helt for jævlig og kan ikke med noen ord beskrive hvor redd jeg er.

Men jeg flyr likevel! Og det er jeg stolt over. Jeg nekter å la angsten min ødelegge for resten av familien. (og nei, jeg sitter ikke sammen med barna når jeg flyr).

Ps. I 90 prosent av alle flyulykker så er det overlevende!

Skrevet

Det går kjempe fint skal du se ;) Tenk at det er farligere å kjøre bil(ikke bli redd det og nå da) og oddsen er i ditt favør ;) Kan garantere deg at når du først har kommet i marshøyde så hjelper det litt. Var selv veldig redd for å fly før og synes ofte at det var flyplassen og "sikkerhetsoppvisningen" som var verst. Går såååå BRA, skal du se ;)

Skrevet

Jeg har holdt meg unna fly i 20 år, pga mild flyskrekk. Jeg drar ikke til syden nei, for jeg syns ikke det veier opp mot muligheten for ulykke..

Kanskje du egentlig ikke har særlig flyskrekk når du frivillig VELGER å fly?

Å si at noen ikke har særlig flyskrekk fordi de frivillig setter seg i et fly blir vel litt feil ?

Jeg har hatt flyskrekk i mange år, men elsker å reise rundt i verden.

Etter å ha unngått flyving mer og mer bestemte jeg meg for at jeg ikke sksl la meg begrense av angsten.

Har gått på flyskrekkurs, men er ikke helt kurert.

Tvinger meg til å la skrekken ikke la meg begrense reiseinteressen.

Til Hi: jeg tenker motsatt som deg, ulykker med fly skjer så sjelden så når det akkurat har vært en hendelse blir det ihvertfall lenge til neste gang

og dermed ekstra trygt å fly

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...