Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Blir så irritert! De har sendt meg bøker som jeg har avbestilt og jeg har måtte betale porto for retur. Siste dråpe var forrige uke når de adresserte boken til datteren min på 7,5 mnd. og inni lå det en faktura i mitt navn. En bok jeg ikke hadde bestilt. Mannen min ringte de på mandag og ba de slette alt av opplysninger og jeg fikk bekreftelse på mail at dette var gjort. Nå har jeg fått mail IGJEN om at jeg må avbestille hovedboken!
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Svigerfar hadde samme problemet med noen truser faktisk! De bare sendte dem til han. Så svigermor sendte et brev der hun skrev at hvis de mottok flere truser så hun på det som en gave og kom verken til å betale port eller faktura. Da ble det stopp.
Gjest 5 andre Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Når jeg mottar noe urettmessig, ringer jeg og krever å få en ferdig frankert konvolutt i posten. Jeg sier tydelig at jeg ikke akter å betale 5 øre for noe jeg ikke har bestilt. Hvis du benytter angrefristen, er det du som skal betale porto. Hvis de har sendt deg feil, er det de som skal betale. Stå på krava Du får true med å melde dem til forbrukerrådet hvis de ikke sletter dere som kunder. Er jo ikke rimelig at en må bruke tid, energi eller penger på noe man ikke vil ha med å gjøre.
Tired mama Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Når det skjer, betaler jeg aldri porto i retur. Tar bare å stryker ut navnet mitt og skriver "retur". Går helt fint det. Men irriterende når de er så frekke...!
☆☆☆ Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Go'boken har både søplet ned postkassen min med tilbud og brutt privatlivets fred ved å ringe meg. Jeg er reservert både mot reklame og telefonsalg, men det tar de ikke hensyn til. De mener visst at vi har et kundeforhold siden jeg mottok den derre fødselsboken da jeg var gravid. Jeg mener dette ikke kvalifiserer til kundeforhold. De er sleipe, og jeg hadde muligens meldt oss inn om de ikke var så pågående. Regner ikke med det blir bedre om vi faktisk VAR kundene deres...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Jeg har ogå veldig dårlig erfaring med dem. Får ting jeg har avbestilt og mangler ting i pakker jeg har bestilt. Nå har jeg meldt ut datteren min, men får fortsatt hovedboken på mail.
Appelsindyret Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Stryk ut navnet ditt og send alt i retur (viktig at du skjuler navnet ditt helt i konvolutt-vinduet slik at ingen kan se det, bortsett fra når man åpner konvolutten da selvfølgelig ) Gjør du dette må go'boken selv betale porto
Dorrimor ♂♂ Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Signerer de over; jeg se også hatt problemer m goboken. Og nå etter at vi har meldt oss ut får vi maaaase tilbud og telefoner fra dem.
Tigerpote Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Så rart, jeg har aldri hatt noen problemer med hverken det ene eller andre, jeg har også pauset medlemsskapet noen ganger for å slippe å skulle avbestille hele tiden.
It's all about me Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Har skrevet masse om GoBoken i tråden på Ris & Ros ang grartis babypakker. Men kort fortalt så har det ringt telefonselgere fra dem med jevne mellomrom siden jeg registrerte meg på babyverden.no i 2005. Har bedt de gang på gang å slette meg fra listene da jeg ikke er interessert i å kjøpe noe. Men har fått beskjed fra dem at det ikke lar seg å slette fra listene. Listene bruker de om og om igjen. De skrev et notat ved siden av navnet mitt om at jeg ikke ønsket oppringninger, men det har de aldri brydd seg om. Så med noen mnd mellomrom har de ringt i flere år, og jeg har blitt sintere og sintere. Så sist gang fikk jeg nok og ga tydelig beskjed om at ringer de meg en gang til vil jeg politianmelde dem for trakassering. Det samme skrev jeg i en mail til dem. De sier nå at jeg er slettet fra alle lister (spennende å se om det er sant) og fikk et gavekort som plaster på såret.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 15. juni 2012 #11 Skrevet 15. juni 2012 Har skrevet masse om GoBoken i tråden på Ris & Ros ang grartis babypakker. Men kort fortalt så har det ringt telefonselgere fra dem med jevne mellomrom siden jeg registrerte meg på babyverden.no i 2005. Har bedt de gang på gang å slette meg fra listene da jeg ikke er interessert i å kjøpe noe. Men har fått beskjed fra dem at det ikke lar seg å slette fra listene. Listene bruker de om og om igjen. De skrev et notat ved siden av navnet mitt om at jeg ikke ønsket oppringninger, men det har de aldri brydd seg om. Så med noen mnd mellomrom har de ringt i flere år, og jeg har blitt sintere og sintere. Så sist gang fikk jeg nok og ga tydelig beskjed om at ringer de meg en gang til vil jeg politianmelde dem for trakassering. Det samme skrev jeg i en mail til dem. De sier nå at jeg er slettet fra alle lister (spennende å se om det er sant) og fikk et gavekort som plaster på såret. Man har krav på å få sine opplysninger slettet, dersom man ber om det, i slike type registre som bokklubber osv. Litt usikker på hvor dette er lovfestet, er det personvernloven eller personopplysningsloven tro?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Go'boken har både søplet ned postkassen min med tilbud og brutt privatlivets fred ved å ringe meg. Jeg er reservert både mot reklame og telefonsalg, men det tar de ikke hensyn til. De mener visst at vi har et kundeforhold siden jeg mottok den derre fødselsboken da jeg var gravid. Jeg mener dette ikke kvalifiserer til kundeforhold. De er sleipe, og jeg hadde muligens meldt oss inn om de ikke var så pågående. Regner ikke med det blir bedre om vi faktisk VAR kundene deres... Men å ta imot boken og kose deg med den kunne du ja..
It's all about me Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 Har skrevet masse om GoBoken i tråden på Ris & Ros ang grartis babypakker. Men kort fortalt så har det ringt telefonselgere fra dem med jevne mellomrom siden jeg registrerte meg på babyverden.no i 2005. Har bedt de gang på gang å slette meg fra listene da jeg ikke er interessert i å kjøpe noe. Men har fått beskjed fra dem at det ikke lar seg å slette fra listene. Listene bruker de om og om igjen. De skrev et notat ved siden av navnet mitt om at jeg ikke ønsket oppringninger, men det har de aldri brydd seg om. Så med noen mnd mellomrom har de ringt i flere år, og jeg har blitt sintere og sintere. Så sist gang fikk jeg nok og ga tydelig beskjed om at ringer de meg en gang til vil jeg politianmelde dem for trakassering. Det samme skrev jeg i en mail til dem. De sier nå at jeg er slettet fra alle lister (spennende å se om det er sant) og fikk et gavekort som plaster på såret. Man har krav på å få sine opplysninger slettet, dersom man ber om det, i slike type registre som bokklubber osv. Litt usikker på hvor dette er lovfestet, er det personvernloven eller personopplysningsloven tro? Selv om man ikke har krav burde de da gjøre det uansett, hvem vil vel bruke tid på og utsette selgeren sine for slike skyllebøtter som jeg ga de til slutt, he he. Men nei, de sa rett ut at de ville de ikke gjøre. Dritt-klubb.
☆☆☆ Skrevet 15. juni 2012 #14 Skrevet 15. juni 2012 Go'boken har både søplet ned postkassen min med tilbud og brutt privatlivets fred ved å ringe meg. Jeg er reservert både mot reklame og telefonsalg, men det tar de ikke hensyn til. De mener visst at vi har et kundeforhold siden jeg mottok den derre fødselsboken da jeg var gravid. Jeg mener dette ikke kvalifiserer til kundeforhold. De er sleipe, og jeg hadde muligens meldt oss inn om de ikke var så pågående. Regner ikke med det blir bedre om vi faktisk VAR kundene deres... Men å ta imot boken og kose deg med den kunne du ja.. Jeg krysset ikke av for noen forpliktelser til å ta imot søppel. Dessuten; kose seg med? Av de tre bøkene man får er den du må bestille den dårligste. Bare intetsigende..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #15 Skrevet 15. juni 2012 Helt enig, har returnet en haug med bøker (som jeg har betalt porto for!) og de sender faktura for disse RETURNERTE bøkene rett til inkasso. Som alenemor har jeg bare ikke krefter til å begynne hele forbaska styret med inkassoselskap, ringe dem osv osv. Så det blir til at jeg må betale siste inkassoen nå for 1350,- kroner når skattepengene kommer.. Aldri mer go`boken! Kjøper heller brukt av venner, eller i nettbutikkbutikk. Mye ræl som kommer i posten uansett, selv om noen av bøkene er fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå