Gå til innhold

Sønnen min liker ikke å sykle..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han blir snart 4 år og viser ingen interesse for sykling.Har ikke dårlig erfaring,men er overhodet ikke interessert.Vet at de har flere sykler i bhg og han har 2 her hjemme.Hvis jeg oppmuntrer han går han bare av igjen etter 20 sekunder.

Trodde de aller fleste barn elsker å sykle?Prøver å motivere han, men vil ikke mase så mye om det.Noen flere med barn som ikke liker dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 4.5 er heller ikke så glad i å sykle. Han behersker det ikke ennå, sykler mest på støttehjulene. Går av etter ca 30 sekunder og sier han vil ikke mer.

Men et stykke bortenfor oss er det en friidrettsbane, og hvis vi drar dit og sykler, kan han sykle runde etter runde. Det er mykt underlag, også løper jeg ved siden av. Det liker han :-)

Skrevet

Sett sykkelen bort en stund og ikke mas om den, så tror jeg at gutten din kommer til deg når han savner den/får lyst og prøve igjen :) han er ikke 4 enda så det er ikke noe krise :)

Skrevet

Om du ønsker han skal sykle så kan det være lurt med en balansesykkel. Den har vært kjempestas her i huset når ungene var små. Også får de balansen slik at det blir enkelere å sykle etterpå. Vi har tatt av støttehjulene tidlig og det er pga denne, også er det gøyere uten støttehjul. Før støttehjulene gikk av støvet sykkelen nesten ned

Skrevet

Vi har ei som hadde null interesse for sykling. Lærte seg å sykle da hun var 5 etter mas og tjas fra oss ;) Hun sykler fremdeles svært lite.. Noen barn er bare sånn, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...