Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Har sett de nye "jentetaxiene" kjøre rundt i Oslo sentrum de siste dagene: http://www.dagbladet.no/2012/06/13/nyheter/taxi/voldtekt/natteravner/22087033/ Fint tiltak selvfølgelig, men skjønner ikke helt hvordan en taxi blir tryggere av å være rosa og ha øyenvipper på frontlyktene. Trodde poenget var at jentetaxiene skulle ha kvinnelige sjåfører, men det har de IKKE hatt. Hver eneste gang jeg har sett den, har den, i likhet med de aller fleste andre drosjer i Oslo, vært kjørt av en mann med innvandrerbakgrunn. Dette virker vel mer som en PR-jippo enn som et faktisk tiltak mot voldtekt, spør du meg.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Trodde poenget var at det skulle være kvinnelige sjafører som skulle kjøre deg hjem og se at du kom deg trygt inn døren. Om det ikke er det er poenget borte mener jeg.
*LilleTroll + spira Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Poenget er at de kjører hjem jenter, gratis! De kommer til å "plukke opp" jenter primært på steder hvor pirat taxier er kjent for å stå.. Synes det er et flott tiltak.. Stunt ja, siden det kun er to biler og maaaaange jenter som skal hjem, men dog!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Nei, poenget er at det er gratis, slik at damer velger taxi fremfor å gå.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Det står "jentetaxi" på den, og så er den rosa og det er klistret lange øyenvipper på frontlyktene. Det er det som gjør den til en jentetaxi. Sjåførene er de samme som ellers.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Nekter å ta taxi om det er en utlending bak rattet. Aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt ekle erfaringer med dem. Ufattelig teit opplegg om menn er sjåførene...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Poenget er at de kjører hjem jenter, gratis! De kommer til å "plukke opp" jenter primært på steder hvor pirat taxier er kjent for å stå.. Synes det er et flott tiltak.. Stunt ja, siden det kun er to biler og maaaaange jenter som skal hjem, men dog! Ok? Men burde det ikke vært kvinnelige sjåfører?
Mummy79 Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Det er vel ikke primært drosjesjåførene som utgjør en fare for fulle jenter..spes. hvis bilen også har andre passasjerer, men heller de som lusker bak busker og i portåpninger
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Poenget er at de kjører hjem jenter, gratis! De kommer til å "plukke opp" jenter primært på steder hvor pirat taxier er kjent for å stå.. Synes det er et flott tiltak.. Stunt ja, siden det kun er to biler og maaaaange jenter som skal hjem, men dog! Ok? Men burde det ikke vært kvinnelige sjåfører? Nei, det er ikke taxisjåfører man skal beskytte mot;)
*LilleTroll + spira Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Du skal være rimelig tjukk i huet om du forgriper deg på noen når du jo er i en såpass profilert bil. Det er kun to stk, så det er ikke hokkus pokkus å finne sjåføren. Jeg har heldigvis aldri hatt noen ubehagelige opplevelser med noen sjåfører, uansett kjønn og hudfarge. Mulig jeg har vært heldig?!
Katteskinnet Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Du skal være rimelig tjukk i huet om du forgriper deg på noen når du jo er i en såpass profilert bil. Det er kun to stk, så det er ikke hokkus pokkus å finne sjåføren. Jeg har heldigvis aldri hatt noen ubehagelige opplevelser med noen sjåfører, uansett kjønn og hudfarge. Mulig jeg har vært heldig?! Ja, det har du nok. Jeg kan iallefall skrive under på at slikt skjer.
*LilleTroll + spira Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Du skal være rimelig tjukk i huet om du forgriper deg på noen når du jo er i en såpass profilert bil. Det er kun to stk, så det er ikke hokkus pokkus å finne sjåføren. Jeg har heldigvis aldri hatt noen ubehagelige opplevelser med noen sjåfører, uansett kjønn og hudfarge. Mulig jeg har vært heldig?! Ja, det har du nok. Jeg kan iallefall skrive under på at slikt skjer. Nå er jeg svært sjelden på byen.. Så tar ikke så alt for ofte taxi lenger. Jobbet i bar før og tok taxi hjem veldig ofte. Tror de fleste sjåfører bare gjør jobben sin, men det er selvfølgelig trist at noen har ubehagelige opplevelser eller ikke føler seg trygge i taxi. Dritt at man ikke skal kunne føle seg trygg i egen by..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 Herlighet, bare fordi man er mann og av utenlandsk opprinnelse betyr vel ikke det at man voldtar? Poenget med jentetaxien er jo som andre her nevner at den er gratis, og at den kjører rundt slik at jenter heller tar den enn å gå eller kjøre pirattaxi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå